W kwietniu obie te linie a także węgierski Wizz Air wyraziły chęć kupna przynajmniej części Alitalii, ale długa procedura wyłaniania nowego rządu we Włoszech po marcowych wyborach opóźniła sprawę cesji. Nowy minister transportu, Danilo Toninmelli oświadczył w minionym tygodniu, że 51 proc. Alitalii powinno zostać w rękach Włochów, ale „u boku z silnym inwestorem ta linia może stać się prawdziwym narodowym przewoźnikiem".
Lufthansa stwierdzała wielokrotnie, że włoski rynek jest dla niej ważny, ale Alitalia musi poddać się restrukturyzacji zanim zostanie kupiona. Jeden z jej rzeczników podał, że Niemcy złożyli już dokument w tej sprawie nowemu rządowi. — Możemy wyobrazić sobie następne dyskusje na tej podstawie — dodał.
Czytaj także: Włosi potrzebują czasu na ocenę ofert na Alitalię
Szef easyJeta Johan Lundgren oświadczył kilka dni temu na salonie w Farnborough, że jego linia jest nadal zainteresowana niektórymi aktywami Alitalii, ale zamierza zapoznać się ze szczegółami propozycji nowego rządu włoskiego.