Niemiecka linia lotnicza zarzuciła wcześniej Austriakom, że kilkakrotnie nie dotrzymali uzgodnionych w umowie leasingowej zobowiązań płatniczych i że zamierza wypowiedzieć umowę na leasing 9 samolotów A320, niemal połowę floty LaudaMotion.

— Te oskarżenia są bezpodstawne. Płaciliśmy wszystkie nasze rachunki w terminie — powiedział w Wiedniu dziennikarzom dyrektor Andreas Gruber. Pierwsza sesja brytyjskiego sądu dotycząca umowy leasingowej została zaplanowana na 20 lipca. Dyr. Gruber zapytany o plan B w razie, gdyby sad orzekł na korzyść Lufthansy odparł: – Nie ma takiej potrzeby.

LaudaMotion rozważa natomiast, czy nie wystąpić do sądu wobec Lufthansy o nieterminową zapłatę ok. 1,5 mln euro za loty wykonane przez nią dla niemieckiego przewoźnika w marcu, kwietniu i maju. Gruber powiedział, że są badane wszystkie opcje prawne.

Spodziewa się ponadto, że Ryanair przejmie w najbliższych tygodniach kontrolę nad LaudaMotion, co wzmocni jej pozycję w batalii z Lufthansą. Irlandczycy zgodzili się w marcu z Niki Laudą kupić 75 proc. udziałów w jego linii. Komisja Europejska wyraziła zgodę na zwiększenie tego stanu posiadania z obecnych 24,9 proc.