Reklama
Rozwiń

EXATEL: rozmowy są niezmiennie świętym Graalem

Operatorzy telekomunikacyjni na świecie przyjmują różne strategie: jedni chcą być dostawcą infrastruktury, inni boją się strategii tzw. "dumb pipe" (głupiej rury) i rozbudowują usługi o dodatkowe obszary, takie jak płatna telewizja, IT, data center, jeszcze inni chcą być tylko dostawcami "szybkich" usług dla klientów indywidualnych. To ogólny ogląd sytuacji. Gdzie na tej mapie mieszczą się operatorzy, oferujący usługi tylko firmom, czyli tzw. operatorzy B2B?

Publikacja: 15.06.2018 09:29

- Nawet najwięksi światowi gracze odchodzą od czystego modelu dostawcy infrastruktury telekomunikacyjnej. Transmisja danych, głosu i podłączenie do internetu to dziś stanowczo za mało. Dlatego łączą one typowe usługi telekomunikacyjne z informatyką czy usługami chmurowymi w rozwiązania dla biznesu. Dążą do tego, aby elastycznie reagować na zmiany w otoczeniu. Bo tego też oczekują klienci. Chcą raz korzystać z większej ilości danych, raz z mniejszej. Chcą być w stanie szybko przeskalować dane rozwiązanie w górę lub w dół. Pod tym względem operatorzy B2B byli długo dość zachowawczy. My łączymy dwie postawy. Chcemy tworzyć zaawansowane rozwiązania dodane, a jednocześnie najlepiej na rynku rozwijać klasyczny biznes operatorski – mówi Andrzej Szczerba – dyrektor departamentu hurtu głosowego w EXATEL. Dlaczego? Bo jednym z największych rynków operatorskich były i – wbrew stereotypom - nadal są rozmowy telefoniczne.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Ekonomia
Nowe czasy wymagają nowego podejścia
Ekonomia
Pacjenci w Polsce i Europie zyskali nowe wsparcie
Ekonomia
Sektor usług biznesowych pisze nową strategię wzrostu
Ekonomia
Odporność samorządów ma kluczowe znaczenie dla państwa
Patronat Rzeczpospolitej
Naukowcy też zadbają o bezpieczeństwo polskiego przemysłu obronnego