Rządowy program 500+ pomógł polskim dzieciom wyjechać na wakacje – wynika z badań przeprowadzonych przez multiagenta turystycznego Travelplanet.pl. Ten efekt może być jeszcze silniejszy w 2017 r. Oczywiście, jeśli zostanie spełnionych kilka warunków, w tym najważniejszy: wydłużenie szczytu popytowego na usługi turystyczne dzięki zróżnicowaniu terminów szkolnych wakacji letnich, podobnie jak jest to dzisiaj z feriami zimowymi.
Z badania Travelplanet i SW Research wynika, że liczba wyjazdów dzieci i młodzieży wzrosła o 14 proc. w porównaniu z zeszłymi wakacjami.
– Skala wzrostu wyjazdów dzieci i młodzieży to ewidentny dowód, że program 500+ jest szansą rozwoju polskiej branży turystycznej – mówi Jerzy Krawczyk, prezes Travelplanet.pl. – Potwierdzają to badania przeprowadzone przez nas wspólnie z Agencją SW Research, pokazujące, że rodziny są gotowe raczej zrezygnować z wymiany samochodu na nowszy model niż z wyjazdu na wakacje i przeznaczenia dodatkowych pieniędzy przede wszystkim na wypoczynek.
22 proc. beneficjentów najpopularniejszego programu rządu Prawa i Sprawiedliwości zadeklarowało, że pieniądze z 500+ pójdą na sfinansowanie wakacji dla dzieci. Wyraźnie także widać, że rodziny, które z tego programu korzystają, najchętniej spędzają wakacje w kraju i wybierają najskromniejszą opcję. Aż 70 proc. badanych przez Travelplanet stwierdziło, że zdecydowało się na wypoczynek w obiektach mających od zera do trzech gwiazdek, czyli o najniższym standardzie. Co ciekawe, taką opcję za granicą wybiera tylko 40 proc. badanych.
Strzałem w dziesiątkę była oferta pakietów wakacyjnych na kredyt 0 procent. – Rodziny wyjeżdżające z Travelplanet.pl mocno wiązały pieniądze z programu z możliwością zakupu wakacji na raty – mówi Jerzy Krawczyk.