Azja i Bliski Wschód liderami wzrostu

Tegoroczne przyspieszenie wzrostu globalnego rynku urody będzie głównie zasługą wyraźniejszego ożywienia w regionie Azji i Pacyfiku, który odpowiada już za prawie jedną trzecią światowej sprzedaży kosmetyków.

Publikacja: 07.11.2017 20:28

Azja i Bliski Wschód liderami wzrostu

Foto: Adobe Stock

Ponad 411 mld euro ma w tym roku osiągnąć wartość detalicznej sprzedaży kosmetyków i produktów higieny osobistej na świecie – przewiduje firma badawcza Euromonitor International. To oznacza 2,6-proc. wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy globalna sprzedaż rosła znacznie wolniej (o 1,7 proc.).

Tegoroczne przyspieszenie będzie głównie zasługą wyraźniejszego ożywienia na największym w świecie rynku kosmetyków – Azji i Pacyfiku, na czele z Chinami, gdzie szybko rośnie zamożna i aspirująca do poprawy jakości życia klasa średnia. Kraje Azji i Pacyfiku zapewniają niemal jedną trzecią globalnej sprzedaży w branży. Wartość kosmetycznych zakupów azjatyckich konsumentów ma w tym roku wzrosnąć o 3,7 proc., przekraczając 132 mld euro.

Pozostało 87% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Materiał partnera
Może nie trzeba będzie zapłacić?
Materiał partnera
Siła kompleksowego wsparcia pracowników
Analizy Rzeczpospolitej
Cyfrowa rewolucja w procesach kadrowych
Analizy Rzeczpospolitej
Coraz więcej technologii i strategii
Materiał partnera
Kompleksowe podejście kluczem do sukcesu