Po zajęciu samolotów przez Rosję leasing lotniczy będzie droższy

Firma leasingowa Avolon zmuszona została do pozostawienia w Rosji 10 samolotów. Jej prezes Domhnal Slattery nie ukrywa, że zamierza zrównoważyć straty wyższymi cenami dla innych. Chodzi tutaj o linie lotnicze z krajów biedniejszych, rozwijających się.

Publikacja: 29.04.2022 19:01

Po zajęciu samolotów przez Rosję leasing lotniczy będzie droższy

Foto: Adobe Stock

W Rosji znajduje się w tej chwili ok. 500 samolotów należących do zachodnich firm leasingowych. Zostały one znacjonalizowane przez rosyjski rząd. Ostatnio jednak narodowy rosyjski przewoźnik Aerofłot przyznał, że rozważa odkupienie 8 Airbusów 330 od ich zachodnich właścicieli. Od 9 maja zamierza tymi maszynami latać na Malediwy.

— Dla nas sytuacja w Rosji i bezprawne zagarnięcie naszych samolotów, może być porównywalne z bólem głowy, ale nie jest to jeszcze migrena. Na szczęście nie byliśmy tam poważnie zaangażowani. Zresztą sam zawsze byłem bardzo nerwowy, kiedy myślałem o naszym biznesie w Rosji. Chodziło mi o ryzyko geopolityczne. Bo linie rosyjskie przed wojną w Ukrainie zawsze były dobrymi klientami, a raty płaciły terminowo — mówił Slattery podczas seminarium zorganizowanego przez Eurocontrol.

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Transport
Tańszy przejazd koleją do Niemiec. PKP Intercity przygotowało specjalną ofertę na Euro 2024
Transport
Drugie podejście Gdyni do agroportu. Chętna KGS. Mamy też odpowiedź Viterry
Transport
Przewoźnicy liczą na ożywienie
Transport
Agroportów nie będzie. Utracona szansa na sukces Polski
Transport
Tomasz Szymczak, prezes lotniska Warszawa-Modlin: Modlin nie dał się zagłodzić