Nadzór administracyjny prezesa sądu a prawo pracy

Prawidłowy i nienadmierny nadzór administracyjny może być wsparciem dla sędziego, jeśli ma do niego zaufanie. Powinien też uwzględniać reguły wynikające z prawa pracy.

Publikacja: 14.02.2024 02:00

Nadzór administracyjny prezesa sądu a prawo pracy

Foto: Adobe Stock

Nadzór administracyjny nad działalnością sądów

Zgodnie z art. 8 § 2 ustawy z 27 lipca 2001 r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych (usp) działalność administracyjna sądów polega na zapewnieniu właściwego toku wewnętrznego urzędowania, bezpośrednio związanego z wykonywaniem zadań związanych ze sprawowaniem wymiaru sprawiedliwości (w zw. z art. 1 § 2 usp) oraz innych zadań ochrony prawnej (w zw. z art. 1 § 3 usp).

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt
Orzecznictwo
Kolejny ważny wyrok Sądu Najwyższego wydany już po uchwale frankowej
ABC Firmy
Pożar na Marywilskiej. Ci najemcy są w "najlepszej" sytuacji
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać