Początek alkoholowej „suszy” w eksporcie Francji. Wina inflacji

Po dobrym 2022 r. eksport francuskich alkoholi zmalał w I kwartale aż o 20 proc., bo inflacja zniechęciła konsumentów do kupowania drogich trunków - oświadczyła Francuska Federacja Spirytualiów FFS. Z kolei organizacja eksporterów FEVS wyjaśniła wcześniej, że rok 2022 był rekordowy właśnie dzięki inflacji.

Publikacja: 21.06.2023 17:12

Początek alkoholowej „suszy” w eksporcie Francji. Wina inflacji

Foto: Adobe stock

Według FFS, eksport mocnych alkoholi w 2022 r. zwiększył się wartościowo o 11 proc. do 5,4 mld euro, ale ilościowo tylko o 2,3 proc., do 468 mln litrów, głównie dzięki wódce (+6,7 proc. ilościowo) i likierom (+11,1 proc.). Koniaki były najbardziej popularne w eksporcie, ale ilościowo ich wysyłka zmalała o 3,7 proc.

„Poprawa była krótkotrwała, bo eksport na początku bieżącego roku załamał się z powodu globalizacji inflacji. Po raz pierwszy od czasu kryzysu sanitarnego rynek eksportu maleje. Wygląda na to, że nie jest w stanie osiągnąć wzrostu w skali międzynarodowej” - ocenia federacja w komunikacie cytowanym przez Reutera.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Przemysł spożywczy
Prezes polskiego giganta: Paczkę DecoMorreno można dziś traktować jak lokatę. To absurd
Przemysł spożywczy
Rumuńska sieć wchodzi do Polski. „Rynek polski jest podobny do rumuńskiego”
Przemysł spożywczy
Szczęśliwe zakończenie problemów kultowej cukierni z Warszawy
Przemysł spożywczy
Herbaty mrożone biją rekordy, ale kaucje straszą
Przemysł spożywczy
Reakcja Kraft Alkohole na artykuł „Rz” o nowym inwestorze Palikota: Jesteśmy wehikułem inwestycyjnym
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?