Organizacja charytatywna: Nestle powinno sprzedawać mniej niezdrowej żywności

Producent słodyczy pod markami takimi jak KitKat czy Lion jest wzywany do tego, by realizował zobowiązanie sprzedaży zdrowszej żywności.

Publikacja: 20.04.2023 14:34

Organizacja charytatywna: Nestle powinno sprzedawać mniej niezdrowej żywności

Foto: Bloomberg

Organizacja charytatywna ShareAction, która promuje odpowiedzialne inwestycje poinformowała, że 40 procent produktów codziennego użytku sprzedawanych przez koncern Nestle w Wielkiej Brytanii zawiera dużo soli, cukru lub tłuszczu. ShareAction poinformowała także o tym, że prowadzi akcję na rzecz tego, by Nestle zmniejszyło ilość niezdrowej żywności, która sprzedaje. Nestle z kolei mówi, że raport koncernu na temat poziomu „zdrowotności” jego globalnej sprzedaży był pierwszy na świecie i zobowiązało się też do poprawy tego poziomu.

Czytaj więcej

Polska rządzi w eksporcie czekolady. Jesteśmy lepsi niż Belgia

Ciężko jedna stwierdzić, jak ma się do tego zobowiązania np. wprowadzenie w kwietniu do sprzedaży w Wielkiej Brytanii nowych płatków śniadaniowych KitKat. Jak zauważa BBC, zawierają one 7,4 g cukru w porcji 30 g, czyli około 24,67 g na 100 gramów. Tymczasem zalecane dziennie spożycie cukru dla osoby dorosłej to ok. 50 gramów (przy założeniu zapotrzebowania na poziomie 2000 kcal, WHO zaleca by z cukru pochodziło 10 proc. kalorii). Nestle określa te płatki jako „pobłażającą, okazjonalną” opcję.

- Nestle powiedziało, że chce sprzedawać zdrowszą żywność, ale nie zapewniło, że zajmie się również tym mniej zdrowym jedzeniem, które już sprzedaje. A to jest kluczowe, by odwrócić falę związanych z dietą szkodliwych skutków dla zdrowia – uważa Simon Rawson, zastępca dyrektora generalnego ShareAction.

Jego zdaniem gigant spożywczy powinien „zrównoważyć” swoją sprzedaż, aby zapewnić, że zbilansowana dieta jest „w zasięgu ludzi na całym świecie”. Nestle odparowało, że w marcu wyznaczyło nowy standard przejrzystości korporacyjnej będąc pierwszą firmą, która skonfrontowała wartości odżywcze swojego portfolio produktów z zewnętrznym, uznawanym ogólnie schematem zalecanych wartości odżywczych.

ShareAction koordynuje jednak pomimo tych zapewnień Nestle akcję docierania do inwestorów, by naciskali na koncern w celu poprawy wartości odżywczej produktów. Nestle nie jest jedynym celem takich zabiegów organizacji ShareAction – wezwania do większej transparentności i ustalenia celów żywieniowych skierowano także do takich koncernów jak Kellog’s, Danone czy Kraft Heinz.

Organizacja charytatywna ShareAction, która promuje odpowiedzialne inwestycje poinformowała, że 40 procent produktów codziennego użytku sprzedawanych przez koncern Nestle w Wielkiej Brytanii zawiera dużo soli, cukru lub tłuszczu. ShareAction poinformowała także o tym, że prowadzi akcję na rzecz tego, by Nestle zmniejszyło ilość niezdrowej żywności, która sprzedaje. Nestle z kolei mówi, że raport koncernu na temat poziomu „zdrowotności” jego globalnej sprzedaży był pierwszy na świecie i zobowiązało się też do poprawy tego poziomu.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Reakcja Kraft Alkohole na artykuł „Rz” o nowym inwestorze Palikota: Jesteśmy wehikułem inwestycyjnym
Przemysł spożywczy
Kolejne wybiegi Palikota? Ma „nowego” inwestora
Przemysł spożywczy
Skuteczna „koniakowa dyplomacja” Francji
Przemysł spożywczy
Wydarzenie na rynku alkoholi: włoski bitter przejmuje koniak
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Przemysł spożywczy
Milka i Oreo znikają ze sklepowych półek. „Niedopuszczalne podwyżki cen”