Zasady delegowania pracowników do Czech

Wysyłając zatrudnionych do pracy nad Wełtawą polski pracodawca musi stosować czeskie przepisy prawa pracy. Dotyczy to m.in. czasu pracy oraz wypłaty jednej z ośmiu stawek minimalnego wynagrodzenia.

Publikacja: 15.02.2018 05:50

Zasady delegowania pracowników do Czech

Foto: Adobe Stock

Przenoszenie działalności gospodarczej z Polski do Czech nie traci na atrakcyjności dla polskich firm. U naszego sąsiada na przedsiębiorców czekają nie tylko liczne ułatwienia w prowadzeniu działalności, ale również dużo korzystniejsze podatki czy preferencyjne składki na ubezpieczenia społeczne. Stąd nie budzi wątpliwości chęć prowadzenia biznesów nad Wełtawą.

Równie często polskie firmy współpracują ze swoimi czeskimi kontrahentami, delegując przy tym zatrudnionych. Warto zatem zapoznać się z obowiązkami pracodawcy delegującego do czeskiego sąsiada.

Pozostało 95% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Samorząd
Krzyże znikną z warszawskich urzędów. Trzaskowski podpisał zarządzenie
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać
Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt