Marketing szeptany w kryzysowych sytuacjach dla firmy

Marketingu szeptanego jest szczególnie użyteczny w sytuacjach kryzysowych.

Publikacja: 03.03.2017 05:20

Marketing szeptany w kryzysowych sytuacjach dla firmy

Foto: 123RF

Content marketing to już znane i popularne narzędzie szeroko opisywane nie tylko w branżowych mediach. Eksperci przewidują, że w 2017 roku dalej będzie postępował wzrost wielkości budżetów przeznaczanych na takie działania co najlepiej świadczy o przydatności tego narzędzia. Z jakich narzędzi można skorzystać, by osiągnąć najlepsze wyniki? Dobrym, a rzadko wykorzystywanym narzędziem jest marketing szeptany.

Content marketing korzysta z wielu form i kanałów. Coraz więcej firm publikuje poradniki, różnego rodzaju artykuły, ebooki czy filmy. Za pomocą firmowego bloga, publikacji w mediach czy na YouTubie firmy starają się dotrzeć do użytkowników i przedstawić im treści, które ich zainteresują. Sam zresztą też prowadzę firmowego bloga (www.contentorganica.pl/blog/), na którym staram się przybliżyć tajniki marketingu w przestępny sposób.

Szeptem do odbiorcy

Kluczowe aspekty content marketingu to jakość tworzonych materiałów, dopasowanie treści do oczekiwań odbiorcy oraz wyjątkowość materiału. Nieważne, z której formy i kanału korzystamy – jeśli chcemy, żeby nasze działania były skuteczne musimy spełnić te warunki.

Content marketing jednak nadal się rozwija, a marketerzy poszukują nowych kanałów i sposobów na jego wykorzystanie. Odrobinę zapomnianym narzędziem content marketingu jest marketing szeptany. Niesłusznie – odpowiednio poprowadzony może przynieść spektakularne efekty.

Wspomniane wyżej warunki dla content marketingu musi spełnić również dobrze prowadzony marketing szeptany. Jednak swoją przydatność często pokazuje przez to, że bardziej angażuje użytkowników w aktywną relację i na bieżąco reaguje na ich potrzeby.

Tworząc strategię działań z zakresu content marketingu, trzeba sobie wyznaczyć cel i nie zapominać o nim. Zazwyczaj wszyscy z ekscytacją spoglądają na zasięgi kampanii, ale nie zadają sobie pytania, czy jej cel został osiągnięty. A dotarcie nie powinno być celem samym w sobie, znacznie ważniejsze jest zaangażowanie. Dzięki niemu zyskamy nie tylko Klienta, ale też naturalnego ambasadora marki. A to wartość nie do przecenienia. I w tym właśnie może nam pomóc WoMM, czyli marketing szeptany. Specjaliści, którzy używają go dla potrzeb content marketingu na kanwie wyznaczonego celu analizują miejsca, w których pojawia się marka, sprawdzają jaka jest grupa docelowa i na podstawie tego dobierają odpowiednie media, w których będą aktywni. Dopiero na tak przygotowanym gruncie zaczynają dialog z klientami, tworząc z nimi relację. Co ważne – relację z klientami już zainteresowanymi marką, pozwalającą na poznanie jego potrzeb i spełnianiu ich. To cenna wiedza, którą można umiejętnie wykorzystać w całości komunikacji.

Szeptem w kryzys

Kolejnym niedocenianym aspektem marketingu szeptanego jest jego użyteczność w sytuacjach kryzysowych. A raczej, by wyrazić się jaśniej, w wykrywaniu i szybkiej reakcji na rodzenie się kryzysu. To właśnie specjaliści od buzz marketingu pierwsi zobaczą wpisy niezadowolonego klienta na forum, przekażą tę wiedzę firmie, dla której pracują i zareagują stosownie do sytuacji bezpośrednio w miejscu zapalnym. Kompetentny marketer zajmujący się marketingiem szeptanym potrafi nie tylko uratować sytuację, ale też obrócić ją „na plus". Wyjście z kryzysu z obronną ręką, a nawet zyskanie na nim to najlepsze co możemy zrobić w komunikacji z naszymi klientami. Dlatego tworząc strategię działań content marketingowych, warto spojrzeć również w kierunku działań bezpośrednich takich jak WoMM.

Karol Kotowski, prawnik CEO Content Organica

Content marketing to już znane i popularne narzędzie szeroko opisywane nie tylko w branżowych mediach. Eksperci przewidują, że w 2017 roku dalej będzie postępował wzrost wielkości budżetów przeznaczanych na takie działania co najlepiej świadczy o przydatności tego narzędzia. Z jakich narzędzi można skorzystać, by osiągnąć najlepsze wyniki? Dobrym, a rzadko wykorzystywanym narzędziem jest marketing szeptany.

Content marketing korzysta z wielu form i kanałów. Coraz więcej firm publikuje poradniki, różnego rodzaju artykuły, ebooki czy filmy. Za pomocą firmowego bloga, publikacji w mediach czy na YouTubie firmy starają się dotrzeć do użytkowników i przedstawić im treści, które ich zainteresują. Sam zresztą też prowadzę firmowego bloga (www.contentorganica.pl/blog/), na którym staram się przybliżyć tajniki marketingu w przestępny sposób.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Prawnicy
Jeden z najbardziej znanych prawników w Polsce odsunięty od zajęć ze studentami
Prawo dla Ciebie
Pokłosie afery Collegium Humanum? Będzie zaostrzenie przepisów o studiach podyplomowych
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Samorząd
Krzyże w warszawskich urzędach zakazane. Sprawa trafi do prokuratury
Praca, Emerytury i renty
Czternasta emerytura - rząd proponuje termin
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?