1. Postaw na markę osobistą
Siła oddziaływania i znaczenie marki osobistej zostały już potwierdzone w licznych badaniach. Wiele z nich dotyczy tak istotnej dziś sfery obecności w social mediach. Jak wynika z danych firmy Cisco, pracownicy mają średnio 10 razy więcej followersów na tych kanałach niż oficjalne profile ich firm. Mają więc dziesięciokrotnie większą siłę oddziaływania, potencjalne zasięgi i zaangażowanie odbiorców. Efektywny przedsiębiorca musi chociaż spróbować wykorzystać ten fakt na korzyść swojego biznesu.
2. Bądź obecny w social mediach
Trudno w to uwierzyć, ale ten punkt nadal nie jest dla wielu oczywisty. Według danych Sales Management Association 80 proc. firm sądzi, że na efektywność działu sprzedaży dobrze wpłynęłaby widoczna obecność w social mediach. Tymczasem 67 proc. firm nie posiada strategii komunikacji w social mediach dla działów sprzedaży. Warto połączyć fakty i zainwestować w komunikację osobistą w social mediach. Dobrze prowadzony profil ekspercki na Facebooku czy LinkedInie to gwarancja rozpoznawalności.
3. Zdefiniuj priorytety
U podstaw każdej marki muszą leżeć silne wartości, które ją uwiarygodnią. Dotyczy to także marki osobistej. Poza prywatnym kodeksem postępowania i prowadzenia biznesu powinny się na nie złożyć także konkretne obszary specjalizacji. Nie można bowiem znać się na wszystkim i być ekspertem w każdej dziedzinie, dlatego trzeba zdecydować się na swoją dziedzinę ekspercką. U podstaw marki osobistej muszą też leżeć faktyczna wiedza i umiejętność dzielenia się nią z innymi.
4. Angażuj się
Bierz udział w ważnych wydarzeniach branżowych – targach, konferencjach, dyskusjach, kongresach. Staraj się także utrzymywać dobry kontakt z mediami. Chociaż nakład obowiązków pozostawia mało czasu na dodatkowe aktywności, postaraj się raz w miesiącu wygospodarować go na udzielenie komentarza eksperckiego, odpowiedzenie na pytania redakcji branżowych lub omówienie wybranego case study.
5. Bądź specjalistą w branży
Faktyczne umiejętności, ekspercka wiedza i doświadczenie to podstawa, na której można budować silną markę osobistą. Trzeba być na bieżąco z nowinkami i ciekawostkami branży, raportami i badaniami. Dzięki temu nie tylko zyskuje się w oczach klientów, ale także konkurentów, kolegów z branży, podwładnych i współpracowników.