Regulamin wykonywania pracy zdalnej – ułatwienie czy wyzwanie

Zasady wykonywania pracy na odległość będzie można ustalić na kilka sposobów, zależnie od wielkości zakładu pracy i potrzeb pracodawcy. Niezależnie od wybranego trybu wdrożenia tych reguł, ich treść będzie bardzo podobna.

Publikacja: 26.10.2022 18:43

Regulamin wykonywania pracy zdalnej – ułatwienie czy wyzwanie

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z procedowaną w Sejmie nowelizacją kodeksu pracy, domyślnym trybem działania będzie wdrażanie zasad wykonywania pracy zdalnej w porozumieniu zawieranym między pracodawcą i zakładową organizacją związkową (względnie kilkoma takimi organizacjami). W razie jej braku – co często ma miejsce – pracodawca będzie ustalać te zasady w regulaminie wykonywania pracy zdalnej, po wcześniejszej konsultacji jego treści z przedstawicielami pracowników wyłonionymi w trybie przyjętym w firmie.

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Prawnicy
Jeden z najbardziej znanych prawników w Polsce odsunięty od zajęć ze studentami
Prawo dla Ciebie
Pokłosie afery Collegium Humanum? Będzie zaostrzenie przepisów o studiach podyplomowych
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Samorząd
Krzyże w warszawskich urzędach zakazane. Sprawa trafi do prokuratury
Praca, Emerytury i renty
Czternasta emerytura - rząd proponuje termin
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?