Materiał partnera: Nest Bank
Nest Bank znacząco dostosował się do postpandemicznych realiów na rynku pracy, przyjmując model hybrydowy. Jakie były główne motywy tych zmian?
Nasza decyzja o wprowadzeniu na stałe modelu pracy hybrydowej dla 98 proc. pracowników opierała się głównie na wnioskach z okresu pandemii oraz wynikach wewnętrznego badania satysfakcji z pracy z 2021 roku. Praca zdalna okazała się skuteczna i odpowiadała naszym pracownikom, a większość z nich zadeklarowała, że chciałaby ten model utrzymać. Jednak w ankietach pojawił się ważny wątek – naszym pracownikom zależało na tym, aby nie tracić relacji ze swoimi zespołami. Dlatego chcieli mieć okazję spotkać się w biurze, wtedy kiedy tego potrzebują. I tak narodził się nasz docelowy hybrydowy model pracy. Pracujemy zdalnie, ale mamy dwie centrale, w których w każdej chwili zespoły mogą się spotkać i popracować wspólnie. Nasi pracownicy mają nie tylko możliwość skorzystania z biur i spotkania się zawodowo, ale także zapewniamy im regularne okazje do integracji poprzez imprezy firmowe czy warsztaty.
Większość pracy jednak wykonujecie zdalnie. Jak się do tego przygotowaliście?
Mieliśmy już wcześniej przygotowaną infrastrukturę IT i plany awaryjne, co pozwoliło nam szybko przejść na model zdalny. Wykorzystaliśmy narzędzia takie jak Microsoft 365 czy Azure DevOps. Oprócz zapewnienia odpowiedniej technologii i infrastruktury IT skupiliśmy się również na samopoczuciu naszych pracowników. Przykładowo – program dla pracowników Fitnest przeniósł się do świata online, oferując cotygodniowe treningi, webinary oraz mnóstwo aktywności sezonowych.