Współpraca barterowa z influencerem, ale z podatkiem

Przekazanie obuwia influencerom w ramach współpracy, w zamian za ich reklamę np. w mediach społecznościowych podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych, wypełniając definicję dostawy towarów.

Publikacja: 11.10.2023 03:00

Współpraca barterowa z influencerem, ale z podatkiem

Foto: Adobe Stock

W styczniu 2023 r. spółka wystąpiła o interpretację przepisów o VAT. Wyjaśniła, że zajmuje się sprzedażą markowego obuwia. Z uwagi na chęć rozreklamowania swoich produktów, podjęła decyzję o podjęciu współpracy z influencerami. Podatniczka tłumaczyła, że ten w zamian za otrzymane obuwie, zobowiązuje się do świadczenia ekwiwalentnego w postaci usługi reklamowej np. w mediach społecznościowych. Część z influencerów nie prowadzi działalności i nie jest zobowiązana do wystawiania faktur VAT. Spółka zatem takich dokumentów nie otrzymuje, ale ma odpowiedni regulamin. Zgodnie z nim za przekazane obuwie influencer zobowiązuje się do reklamowania butów.

Pozostało 89% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Nieruchomości
Droga konieczna dla wygody sąsiada? Ważny wyrok SN ws. służebności
Sądy i trybunały
Emilia Szmydt: Czuję się trochę sparaliżowana i przerażona
Zawody prawnicze
Szef palestry pisze do Bodnara o poważnym problemie dla adwokatów i obywateli
Sądy i trybunały
Jest opinia Komisji Weneckiej ws. jednego z kluczowych projektów resortu Bodnara
Sądy i trybunały
Sędzia Michał Laskowski: Tomasz Szmydt minął się z powołaniem