Spóźnienie w wypłacie wynagrodzeń a koszty w miesiącu

Niedotrzymanie terminu przekazania pensji powoduje, że firma nie może ich zaliczyć do kosztów w miesiącu, za który są należne. Aby uniknąć pomyłek w rozliczeniach z urzędem, warto stosować odpowiednie konta analityczne.

Publikacja: 12.08.2015 06:30

- Spółka z o.o. spóźniła się z zapłatą wynagrodzenia. Jak faktyczny termin zapłaty wynagrodzenia, późniejszy niż wynikający z regulaminu wynagrodzeń, wpływa na sposób ujęcia w ewidencji bilansowej i podatkowej kosztów wynagrodzeń i składek ZUS? – pyta czytelniczka.

Wynagrodzenia pracowników oraz składki ZUS powinny zostać zaewidencjonowane zarówno zgodnie z przepisami prawa bilansowego, jak i w sposób zapewniający prawidłowe rozliczenia podatkowe.

Pozostało 93% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Prawo karne
Akta znalezione w domu Zbigniewa Ziobry. Prokuratura przekazała nowe informacje
ABC Firmy
Firma zapłaci prawie 240 tys. zł kary. Wszystko przez zgubionego pendrive'a
Zawody prawnicze
Adwokaci apelują do Tuska. Chcą uchylenia rozporządzenia MS
Praca, Emerytury i renty
Czternasta emerytura z wieloma znakami zapytania. Będzie podwyżka?
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?