CSR i misjonarze marek. Jak korporacje próbują nam urządzić świat

Korporacje od lat oddziałują na rzeczywistość. Dziś, by lepiej sprzedawać produkty i usługi, podkreślają na marketingowych sztandarach wartości i idee, których rzekomo bronią lub są ich orędownikami. Wkraczają w ten sposób w przestrzeń światopoglądową, w której dominowały dotychczas religie czy partie polityczne.

Aktualizacja: 14.07.2019 07:57 Publikacja: 12.07.2019 00:01

CSR i misjonarze marek. Jak korporacje próbują nam urządzić świat

Foto: Forum

Każdy, kto miał kiedykolwiek do czynienia z naukami humanistycznymi, zgodzi się, że za każdym działaniem człowieka stoi pewna idea. Dzieje się tak zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i społecznym. Odwołując się do rozumowej oceny rzeczywistości, możemy domniemywać, że ktoś, kto zbudował dom, uczynił to w celu przekazania go dzieciom lub krewnym. Mógł to zrobić również po to, aby część kondygnacji przeznaczyć na wynajem albo na sprzedaż. W każdym z tych przypadków za działaniem stoi jakaś idea – od przedłużenia gatunku, po zapewnienie sobie i najbliższym stabilizacji bytowej.

Pozostało 95% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Plus Minus
Tomasz P. Terlikowski: Taka debata o aborcji nie jest ok
Plus Minus
Europejskie wybory kota w worku
Plus Minus
Waleczny skorpion
Plus Minus
Gość „Plusa Minusa”, Jacek Kopciński, opowiada o „Diunie”, „Odysei” i Coetzeem
Plus Minus
Do ostatniej kropli czekolady