Rusza Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego - młot na szarą strefę w turystyce

Rusza Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego - inicjatywa czterech organizacji branży turystycznej i przemysłu czasu wolnego mająca wyeliminować z rynku firmy i instytucje działające nielegalnie. - Tego wymaga profesjonalizacja naszego biznesu - mówią przedsiębiorcy.

Publikacja: 26.01.2023 14:15

Od lewej: Edyta Brykała, dyretor CMRT, Marcin Mazur, członek rady IGHP, Paweł Niewiadomski, prezes P

Od lewej: Edyta Brykała, dyretor CMRT, Marcin Mazur, członek rady IGHP, Paweł Niewiadomski, prezes PIT, Konrad Wielgórski, SOIT, Łukasz Adamowicz, SOIT, Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń Tugether

Foto: Filip Frydrykiewicz

W Polsce działają firmy, fundacje, kluby, instytucje, które organizują imprezy turystyczne lub udzielają usługi hotelarskie, łamiąc prawo. Albo robią to z niewiedzy, że ten rynek regulują ustawy o imprezach turystycznych i o usługach hotelarskich, albo świadomie. Żeby eliminować takie sytuacje i doprowadzić do egzekwowania prawa cztery organizacje skupiające przedsiębiorców branży turystycznej i eventowej - Polska Izba Turystyki, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń Tugether - powołały Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego (CMRT). Inicjatywę zaprezentowano dzisiaj podczas konferencji prasowej.

Pozostało 93% artykułu

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Nowe Trendy
Koncern TUI rusza na ratunek podwodnego świata Balearów. „To wspólny interes”
Nowe Trendy
Niemieckie miasto światowym hitem na lato. Turystów kręcą piłka nożna i plaże
Nowe Trendy
Ekspert radzi: Biura podróży nie mogą lekceważyć protestów przeciwko turystom
Nowe Trendy
Niemiecki rząd podniósł podatek - drożeją wycieczki. Branża turystyczna protestuje
Nowe Trendy
Szwajcaria po 30 latach zmienia promocyjne logo. Czym zastąpiła szarotkę?