Dowód traci ważność? Bank może zablokować konto

Na miesiąc, dwa, a nawet trzy przed upływem terminu ważności dowodu osobistego banki przypominają, że dokument trzeba wymienić. Jeśli tego nie zrobimy o czasie, to możemy mieć utrudniony dostęp do własnego rachunku.

Publikacja: 31.05.2022 08:15

Dowód traci ważność? Bank może zablokować konto

Foto: Adobe Stock

- W sytuacji, gdy dokument stracił ważność, bank może ograniczyć realizację transakcji, bo ma ku temu przesłanki prawne – mówi Magdalena Ostrowska, z biura prasowego ING Banku Śląskiego.

Brak dokumentu może oznaczać ograniczenia w transakcjach

Pozostało 96% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao
Konta Bankowe
Sześć banków pod lupą UOKIK. Dlaczego ofiary nie odzyskują pieniędzy?
Konta Bankowe
Banki tną oprocentowanie lokat. Średnio jest już ono znacznie poniżej 5 proc.
Konta Bankowe
Banki, które najwięcej zarobiły na kredycie 2%
Konta Bankowe
Banki w końcu zaczynają wprowadzać klucze U2F. Hakerom będzie trudniej