Coraz częściej wskazywany przez firmy jako konieczny element działalności obszar społecznej odpowiedzialności biznesu najbardziej kojarzy się z działaniami przedsiębiorstw na polu dbania o środowisko czy na rzecz lokalnych społeczności.
Kobiety to ponad połowa rynku pracy
Jednak trzeba pamiętać, że częścią tej strategii jest również inwestowanie w zasoby ludzkie. Jak wskazywali uczestnicy debaty „Rola pracodawcy w polityce demograficznej", pracodawca poprzez swój stosunek do pracownika jest w stanie stwarzać mu możliwości do rozwoju w różnych kierunkach, w tym do podjęcia decyzji o dziecku.
Jak efektywnie planować politykę firmy wobec przyszłych i młodych matek? Czy pracodawca może ułatwiać podział obowiązków młodych rodziców? Jak pogodzić obowiązki rodzica z efektywną pracą? M.in. o tym dyskutowali eksperci.
– Współpracujemy z pracodawcami w Polsce, wspierając ich także w zakresie rozwijania kompetencji kobiet i ich udziału w rynku pracy. Pracodawcy dobrze wiedzą, jak ważnym aspektem jest praca kobiet – mówiła Sylwia Bilska, dyrektor generalna Edenred Polska.
– Po pierwsze, stanowią one ponad 50 proc. ludności. W związku z tym każdy logicznie myślący człowiek wie, że jeżeli nie będzie zatrudniał kobiet, to tak, jakby ograniczył swój rynek pracy o przeszło 50 proc. A po drugie, pracodawcy chcą zatrudniać kobiety, ponieważ wymusza to rynek, zwłaszcza rynek kapitałowy. Firmy, szczególnie zagraniczne, dobrze wiedzą, że są lepiej wyceniane na giełdzie, gdy w danej korporacji jest większy udział kobiet. Wycena firmy rośnie, gdy jest w niej więcej kobiet, zwłaszcza na wyższych stanowiskach – wskazała Sylwia Bilska.