Polscy hotelarze namawiają turystów: Rezerwujcie noclegi u nas, nie u pośredników

„Tak, jak lubisz. Bezpośrednio” – pod tym hasłem firma technologiczna Profitroom rozpoczęła w internecie kampanię wspierającą branżę hotelarską.

Publikacja: 09.05.2024 10:21

W spocie reklamowym bierze udział znana aktorka Ilona Ostrowska

W spocie reklamowym bierze udział znana aktorka Ilona Ostrowska

Foto: Profitroom

Kampania promuje ideę rezerwowania noclegów w hotelach bezpośrednio, bez korzystania z pośredników w postaci internetowych platform. Chodzi o rezerwacje robione na stronie hotelu, telefonicznie lub mailowo. Ma pokazać, że to przynosi korzyści zarówno hotelarzom, jak i samym turystom.

Kampania zawiera „elementy edukacyjne, pokazujące, czym jest direct booking i z jakimi korzyściami dla podróżujących się wiąże. Jej celem jest zmiana nawyków rezerwacyjnych gości hotelowych” - czytamy w komunikacie Profitroomu. Te korzyści to niższa cena i możliwość zamówienia usług zgodnie z życzeniem klienta. „Przekaz w kampanii 'Tak, jak lubisz. Bezpośrednio' skoncentrowany jest na spełnianiu specjalnych życzeń osób rezerwujących pobyt bezpośrednio na stronach hoteli, co stanowi jedną z zalet direct bookingu”.

Czytaj więcej

Tureccy hotelarze: Trzeba coś zrobić z all inclusive. Za dużo jedzenia się marnuje

Twarzą kampanii jest aktorka filmowa i teatralna Ilona Ostrowska, znana m.in. z roli w serialu telewizyjnym „Ranczo”. W ramach kampanii nakręcono spot promocyjny i stworzono stronę w internecie (tzw. landing page). Zaplanowano komunikację w mediach społecznościowych, w tym konkurs z nagrodami w postaci voucherów pobytowych do wybranych hoteli.

Hotelarze popierają akcję „rezerwuj bezpośrednio”

- Wielu turystów podczas dokonywania rezerwacji noclegów nie ma świadomości korzyści wynikających z rezerwacji bezpośrednich – tłumaczy cytowany tam rzecznik prasowy firmy Arkadiusz Czerwiński. - Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest pośpiech i brak weryfikacji ofert hoteli w kilku źródłach, w tym przede wszystkim na stronach www hoteli. Rezerwowanie w popularnych portalach pośredniczących czy biurach podróży często jest po prostu mniej opłacalne. Obecnie 37,31 procent gości w Polsce dokonuje rezerwacji bezpośrednio na stronie hotelu. Rok do roku obserwujemy wzrost tej liczby, co sugeruje, że rośnie świadomość znaczenia direct bookingu.

- Popularyzowanie zalet rezerwowania bezpośrednio w hotelach jest nam szczególnie bliskie – dodaje prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego Ireneusz Węgłowski. - Od lat wspieramy kampanie zachęcające do bezpośredniego rezerwowania noclegów, zarówno europejskie, organizowane przez HOTREC, jak i krajowe, których autorem jest Profitroom. Temat bezpośrednich rezerwacji poruszamy także na naszych spotkaniach i szkoleniach z hotelarzami. Każdego roku obserwujemy większą świadomość hotelarzy, którzy starają się obniżać udział portali rezerwacyjnych w ogólnej sprzedaży.

Prowizje pośredników rujnują marże hotelarzy

Hotelarze od lat bronią się przed potężnymi pośrednikami internetowymi - wskazują, że międzynarodowe platformy pobierają nadmiernie duże prowizje, sięgające nawet jednej czwartej ceny noclegu, co pochłania ich marże. Wskazują też, że w umowach z obiektami noclegowymi stosują warunki niedozwolone prawem (abuzywne).

Czytaj więcej

„Zrób to dla siebie” - sieć hoteli promuje zrównoważony urlop

Kampania „Tak, jak lubisz. Bezpośrednio” potrwa do września. W akcję zaangażowały się zarówno organizacje reprezentujące branżę, jak i same hotele. Partnerami akcji są: Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego oraz Polskie Hotele Niezależne.

Organizator akcji, Profitroom, to producent systemów rezerwacyjnych, wykorzystywanych w większości polskich hoteli. Działająca od 2008 roku firma współpracuje z hotelami na pięciu kontynentach w 56 krajach świata.

Kampania promuje ideę rezerwowania noclegów w hotelach bezpośrednio, bez korzystania z pośredników w postaci internetowych platform. Chodzi o rezerwacje robione na stronie hotelu, telefonicznie lub mailowo. Ma pokazać, że to przynosi korzyści zarówno hotelarzom, jak i samym turystom.

Kampania zawiera „elementy edukacyjne, pokazujące, czym jest direct booking i z jakimi korzyściami dla podróżujących się wiąże. Jej celem jest zmiana nawyków rezerwacyjnych gości hotelowych” - czytamy w komunikacie Profitroomu. Te korzyści to niższa cena i możliwość zamówienia usług zgodnie z życzeniem klienta. „Przekaz w kampanii 'Tak, jak lubisz. Bezpośrednio' skoncentrowany jest na spełnianiu specjalnych życzeń osób rezerwujących pobyt bezpośrednio na stronach hoteli, co stanowi jedną z zalet direct bookingu”.

Hotele
Gheorghe Cristescu odwołany ze stanowiska prezesa Polskiego Holdingu Hotelowego
Hotele
Wielkie inwestycje hotelowe w Hiszpanii. „Mogą zwiastować rekordowy rok”
Hotele
Rekordowe zainteresowanie turystów wakacjami w Turcji. Polska „niespodzianką roku”
Hotele
Tureccy hotelarze: Trzeba coś zrobić z all inclusive. Za dużo jedzenia się marnuje
Hotele
„Zrób to dla siebie” - sieć hoteli promuje zrównoważony urlop