Likwidacja Schengen zaboli Volkswagena

Będziemy musieli przygotować fabrykę do budowy nowej generacji samochodów. Sprawdzamy, co należałoby przebudować. W grę mogą wchodzić nakłady na poziomie 200 mln euro – mówi prezes Volkswagen Poznań Jens Ocksen.

Aktualizacja: 22.03.2016 07:40 Publikacja: 21.03.2016 21:00

Rz: Czy afera z fałszowaniem emisji spalin odbiła się na sprzedaży samochodów z fabryki w Poznaniu?

Pracując ponad 30 lat w Volkswagenie, nigdy bym nie przypuszczał, że taka sytuacja może mieć miejsce. To mną wstrząsnęło. Zakład w Poznaniu też był dotknięty tym problemem. Musieliśmy wstrzymać montaż silników diesla o pojemności 1.6 i 2.0 litra. W rezultacie pomiędzy wrześniem a grudniem produkcja zmalała. Ale montujemy 11 wariantów silników, pozostałe spełniały normy Euro 6. Teraz sytuacja jest już ustabilizowana, wróciliśmy do normalnego poziomu produkcji 720 pojazdów dziennie.

Pozostało 89% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska: Za sprawą AI wszyscy wchodzimy w nową erę
Biznes
Jest nowa szefowa PARP. "Agencja trafia w najlepsze ręce"
Biznes
USA chcą złagodzenia ograniczeń dotyczących marihuany
Biznes
Wielka Brytania wreszcie ma pierwszego „muzycznego miliardera"
Biznes
Lada dzień do Poczty Polskiej wpłynie wielki przelew. Uratuje molocha?