Na swoich stronach spółka Gremi Business Communication Sp. z o.o. wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

REKLAMA
Partner strategiczny:
Partnerzy serwisu:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Biura Podróży

Biura Podróży

"Rzeczpospolita": Biura podróży pod lupą

Filip Frydrykiewicz 11-03-2013, ostatnia aktualizacja 11-03-2013 10:35

Itaka i Rainbow Tours z ratingiem BBB, a TUI Poland z BB – pokazuje najnowsza ocena wiarygodności największych touroperatorów serwisu „Rzeczpospolitej” Turystyka.rp.pl

Najlepsze oceny nie należą jednak do największych biur, ale do średnich. W dodatku zajmujących się organizowaniem wycieczek do najdalszych zakątków świata, a nie turystyką masową, obciążoną największym ryzykiem. W czołówce są Logos Tour, Logos Travel i CT Poland.

Zobacz tabelę z ratingiem 30 biur podróży Rating przygotował dla serwisu branżowego „Rzeczpospolitej" Turystyka.rp.pl ekspert Andrzej Betlej i zespół firmy analitycznej TravelData. Oceny poszczególnych biur podróży oparte są na sprawozdaniach składanych co roku do Krajowego Rejestru Sądowego oraz wiarygodnych informacjach takich, jak np. wysokość gwarancji ubezpieczeniowych touroperatorów.

Z ratingiem wiesz więcej

Upadek w zeszłym tygodniu biura podróży Tramp z Gdyni (patrz: "Trójmiejski Tramp ogłasza niewypłacalność") i niedawny apel marszałków województw do rządu o uchwalenie prawa, które będzie zabezpieczać interesy klientów i sprecyzuje, kto jest odpowiedzialny za ich sprowadzanie z zagranicy w razie bankructwa touroperatora (czytaj: "Marszałkowie: rządzie zrób coś dla turystów"), przypomniały o zeszłorocznej czarnej serii upadków firm turystycznych.

Mimo że od tego czasu minęły już miesiące, zabezpieczenia klientów się nie poprawiły. Tymczasem w biurach podróży trwa właśnie sprzedaż letniej oferty. Skończyła się wprawdzie tzw. przedsprzedaż (first minute), ale touroperatorzy nadal kuszą obniżkami, rabatami i gratisami.

W tej sytuacji rating biur podróży może być istotną podpowiedzią, komu można zaufać. – W ubiegłym roku w mediach można było przeczytać dobre rady, jak chronić się przed powierzeniem pieniędzy na upragniony wypoczynek w nieodpowiednie ręce – mówi Andrzej Betlej. – Najczęściej sugerowano sprawdzenie, czy touroperator widnieje na oficjalnej liście organizatorów turystyki albo czy jest członkiem jakiejś organizacji branżowej. To wszystko są informacje co najmniej niewystarczające. To czy biuro podróży upadnie czy nie, zależy bowiem od jego sytuacji finansowej. A o niej można dowiedzieć się jedynie ze sprawozdań składanych do KRS. Ale przecież  trudno odsyłać tam wszystkich klientów – stąd pomysł na stworzenie ratingu. Rating Turystyki.rp.pl powstał na wzór ocen krajów czy firm wystawianych przez wyspecjalizowane agencje. Pokazuje, w jakiej sytuacji znajduje się 25 największych (według obrotów) firm turystycznych w Polsce.

Generalnie jest bezpiecznie

Rating Turystyki.rp.pl powstał na wzór ocen krajów i miast wystawianych przez międzynarodowe agencje ratingowe. Pokazuje, w jakiej sytuacji ekonomicznej znajduje się 25 największych (według obrotów) firm turystycznych w Polsce.

...
Poprzednia
1 2 3

Przeczytaj więcej o:  biuro podróży , ecco holiday , Itaka , Logos Tours , Logos Travel , neckermann , Rainbow Tours , ranking , rating , touroperator , TUI , turystyka , turystyka.rp.pl

Rzeczpospolita
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA
eholiday.pl

TV.RP.PL

Z notatnika pilota

Polska dla Chińczyków, czyli Polska Organizacja Turystyczna promuje nasz kraj w Kraju Środka

Partner merytoryczny
Partnerzy serwisu:
Partner strategiczny:

Redakcja

Filip Frydrykiewicz f.frydrykiewicz@rp.pl
Danuta
Walewska-Rudzka
d.walewska@rp.pl
Adam Woźniak a.wozniak@rp.pl
Anna Kłossowska a.klossowska@wp.pl
common