Na swoich stronach spółka Gremi Business Communication Sp. z o.o. wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

REKLAMA
Partner strategiczny:
Partnerzy serwisu:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Biura Podróży

Biura Podróży

Ranking konkurencyjności ofert - lato 2013

Andrzej Betlej 04-01-2013, ostatnia aktualizacja 04-01-2013 12:02
źródło: turystyka.rp.pl
źródło: turystyka.rp.pl
źródło: turystyka.rp.pl

Wezyr Holidays ma najtańsze wyjazdy na wakacje, jeśli wziąć pod uwagę ceny i jakość oferowanych hoteli. Z dużych biur podróży liderami są TUI Poland i Itaka - pokazuje najnowsze badanie konkurencyjności ofert touroperatorów

Sezon letni 2013, który początkowo zapowiadał się zaledwie jako dość niepewny, po pierwszych, fragmentarycznych danych z dwóch pierwszych miesięcy przedsprzedaży przyniósł jednak falę sporego niepokoju. Obecnie wydaje się już, że może on być dużo trudniejszy aniżeli przewidywała to większość żywotnie zainteresowanych tym osób.

Zasadniczą przyczyną takiego stanu rzeczy jest słabnąca gospodarka i związany z tym duży spadek optymizmu wśród konsumentów (patrz też tekst: „Przeżyją specjaliści, odpadną dziesięcioboiści").

Skalę rzeczywistych spadków sprzedaży niełatwo jest ocenić, ponieważ chyba nigdy nie mieliśmy tak rozbieżnych danych o sprzedaży pochodzących z różnych źródeł. O ile w systemie MerlinX niedawno zagościły duże spadki (czytaj: "Po świętach pustki w biurach podróży"), o tyle niektórzy z touroperatorów (patrz też tekst: „Rainbow: dobra zapowiedź lata") sygnalizują wręcz bardzo wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży.

W tych źródłach danych nie ma jednak sprzeczności. Po prostu  dominującej części sprzedaży obu tych touroperatorów system rezerwacyjny MerlinX nie rejestruje.

Również, jeśli chodzi o strukturę geograficzną sprzedawanych wycieczek, rozbieżności są poważne. MerlinX sygnalizuje udział Egiptu na poziomie kilkunastu procent, podczas gdy portal Easygo.pl na poziomie czterdziestu kilku, czyli trzykrotnie większym.

Za to dwudziestoprocentowy udział Grecji w systemie MerlinX, w portalu materializuje się na poziomie około 7 procent, czyli akurat trzykrotnie mniejszym.

Czy touroperatorzy przewidzieli spowolnienie?

Mimo że na rynku o możliwości słabego sezonu nie mówiono zbyt wiele, trudno jest przypuszczać, że touroperatorzy, szczególnie więksi, , nie brali takiego wariantu pod uwagę. Niemniej jednak wszystko jest możliwe. Dlatego tak interesujące jest obserwowanie cen, jakie na początku przedsprzedaży biura podróży zaproponowały klientom oraz, jak będą je kształtować później, dostosowując do bieżącej sprzedaży. Nie można też wykluczyć znaczącego dostosowywania programów, gdyby sprzedaż istotnie różniła się od pierwotnych założeń touroperatorów.

Ceny z początku przedsprzedaży są dodatkowo ważne, gdyż część touroperatorów w tym sezonie solennie obiecała klientom i agentom, że nie będzie sprzedawać w kolejnych miesiącach tych samych produktów taniej (z wyjątkiem last minute). Jak z tych obietnic się wywiążą – zobaczymy. Na razie, w obliczu przebiegów cenowych ofert zimowych (zostaną przedstawione niebawem) oraz słabych perspektyw na sezon letni, wydaje się, że nie będzie to wcale takie łatwe.

...
Poprzednia
1 2 3 4 5

Przeczytaj więcej o:  Itaka , neckermann , Rainbow Tours , TUI , wezyr

turystyka.rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA
eholiday.pl

TV.RP.PL

Z notatnika pilota

"Życie to podróż" - Itaka zachęca do kupowania wyjazdów na wakacje przyszłego roku.

"Polska. Come and find your... culinary story", czyli Polska Organizacja Turystyczna kusi turystów polską kuchnią

Partner merytoryczny
Partnerzy serwisu:
Partner strategiczny:

Redakcja

Filip Frydrykiewicz f.frydrykiewicz@rp.pl
Danuta
Walewska-Rudzka
d.walewska@rp.pl
Adam Woźniak a.wozniak@rp.pl
Anna Kłossowska a.klossowska@wp.pl
common