Biura podróży

Szukasz wycieczki? Rainbow Tours wyśle ci mejl

Internet
Rainbow Tours wprowadził nową funkcję na swojej stronie internetowej. Każdy kto jest na niej zarejestrowany i wejdzie, by poszukać wycieczki, dostanie później mejlem sześć ofert
Oferty będą wybrane według "profilu" danego internauty. Profil powstanie według tego, czego klient szukał. Informatyczny system określi, czego mu potrzeba. - Jeśli szuka na przykład wyjazdu rodzinnego do Hiszpanii w cenie nie większej niż 3 tysiące złotych od osoby, dostanie mejlem sześć podobnych ofert w Hiszpanii i, na przykład, we Włoszech - wyjaśnia dyrektor odpowiedzialny za sprzedaż w Internecie w Rainbow Tours Michał Jaworski. - Będą to hotele i wycieczki, których nie oglądał na stronie, ale bardzo bliskie jego zainteresowaniom. Jaworski jest pomysłodawcą tego systemu, a wykonawcą są dwie firmy, z którymi Rainbow Tours podjął współpracę. Jedna to Salesmanago zajmująca się tworzeniem "dynamicznych i inteligentnych e-maili". Na podstawie analizy zachowania klienta na stronie www, Salesmanago konstruuje "unikatowy e-mail idealnie dopasowany do zainteresowań klienta i wysyła go w odpowiednim momencie do potencjalnego klienta". Dane pochodzą z kolei z systemu rekomendacji Quartic. Zdaniem touroperatora "dynamiczne e-maile" wysyłane z systemu Salesmanago osiągają o 300 procent wyższe współczynniki "otwieralności", a " klikalności" o około 400 procent i w efekcie przekładają się na wyższą sprzedaż.
Rainbow Tours sprzedaje przez Internet i call center (liczy to wspólnie) 13 procent wszystkich wycieczek. Ta forma sprzedaży dynamicznie rośnie. Wzrost w okresie styczeń - sierpień 2012 w porównaniu z tym samym okresem roku 2011 wyniósł 33 procent. Z kolei rok wcześniej, w 2011 sprzedaż elektroniczna wzrosła, w stosunku do 2010 r., o 68 procent.
Źródło: turystyka.rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL