Angielskie drogi w prywatne ręce

aktualizacja: 21.03.2012, 13:11
Foto: Bloomberg

Rząd na wyspach rozważa przekazanie głównych dróg i autostrad w długoterminowe umowy najmu sektorowi prywatnemu

Premier Wielkiej Brytanii, David Cameron, ma nadzieję, że ten ruch skłoni m.in. fundusze emerytalne do zainwestowania w infrastrukturę transportową.
W prywatne ręce przechodziłyby jedynie drogi wymagające nakładów finsansowych. Jak pisze "Financial Times", Cameron, informując o nowych planach rząd słowa dobierał bardzo ostrożnie. — Nie chodzi o wprowadzenie powszechnych opłat za korzystanie z dróg, nie będziemy wprowadzać opłat na już istniejących drogach — zastrzegał Cameron.
Anglia ma już doświadczenia w budowaniu dróg w systemie partnerstwa publiczno—prywatnego. Balfour Beatty, największa brytyjska firma obecna na rynku budowy dróg wybudowała wiele dróg na Wyspach i zarządza nimi. W 2010 r. 30-letnią koncesję na zarządzanie trasą z Londynu do tunelu pod kanałem La Manche kupiły za 2,1 mld funtów dwa kanadyjskie fundusze emerytalne.
Komentarz dnia
Żródło: ekonomia24

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

POLECAMY

KOMENTARZE