Przetwarzania danych osobowych klientów firmy
aktualizacja: 23.02.2012, 02:05

Nie wystarczy tylko samo powiadomienie klienta o zamiarze przetwarzania danych i brak jego sprzeciwu. Musi on wyraźnie określić swoje zdanie

Każdy przedsiębiorca oferujący usługi lub produkty spotyka się, wcześniej czy później, z zagadnieniem przetwarzania danych osobowych.

Waga pierwszego kontaktu

Praktyka pokazuje, że dla spełnienia wymogów ustawowych związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz ograniczenia ryzyka skarg klientów bądź interwencji generalnego inspektora ochrony danych osobowych, niezwykle istotny jest moment pierwszego „sformalizowanego” kontaktu z klientem. Podczas niego klient może złożyć oświadczenia regulujące jego dalsze stosunki z przedsiębiorcą. Dotyczy to także przetwarzania danych osobowych bądź przesyłania informacji handlowej drogą elektroniczną. Bardzo często zdarza się, że błędy popełnione na początkowym etapie kształtowania relacji z klientem są na dalszym etapie trudne bądź też niemożliwe do naprawienia. Z uwagi na zakres danych oraz cel ich przetwarzania kwestia ta może być szczególnie ważna dla podmiotów działających na rynku finansowym.

Potrzebna akceptacja

Kwestia sposobu wyrażania zgody na przetwarzanie danych osobowych i jej zakresu często powraca. Ostatni wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 31 stycznia 2012 r. w sprawie I OSK 1317-1318/11 jest tego najlepszym przykładem („Członek OFE ma wiedzieć, co podpisuje” „Rzeczpospolita” z 1 lutego 2012 r.).

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja

Banner

POLECAMY

KOMENTARZE

Komentarz dnia

Prawo pracy z GWW: Gdy spóźniasz się z wynagrodzeniem