Na swoich stronach spółka Gremi Business Communication Sp. z o.o. wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

REKLAMA
|
  • Warszawa
  • Białystok
  • Bydgoszcz
  • Gdańsk
  • Kalisz
  • Katowice
  • Kielce
  • Kraków
  • Lublin
  • Łódź
  • Olsztyn
  • Opole
  • Poznań
  • Rzeszów
  • Szczecin
  • Toruń
  • Wrocław
  • Zielona Góra
Tutaj jesteś: ekonomia » Wiadomości

Gospodarka

Polska wciąż nie potrafi wykorzystać swoich atutów

Anita Błaszczak 15-06-2011, ostatnia aktualizacja 15-06-2011 03:51
źródło: Fotorzepa
autor: Roman Bosiacki

W światowym zestawieniu marek państw nasz kraj zajmuje miejsce w trzeciej dziesiątce. To nieźle, ale poniżej naszych możliwości

– W swej promocji w świecie Polska wykorzystuje komunikaty, które nie mają większej wartości. Gdyby lepiej potrafiła zaprezentować się na zewnątrz –  wobec inwestorów i turystów – jej marka byłaby silniejsza, a w rezultacie sytuacja gospodarcza byłaby zdecydowanie lepsza. Chcąc się wyróżnić, powinniście bardziej promować np. jakość życia w Polsce – podkreśla Jose Filipe Torres, ekspert w dziedzinie rankingu narodowego i szef firmy Bloom Consulting.

Opracowała ona ranking marek państw, w którym ocenia siłę narodowych brandów w dwóch obszarach – w inwestycjach zagranicznych oraz turystyce. –Badaliśmy korelację między przekazem marketingowym kraju a jego wynikami gospodarczymi, czyli wielkością inwestycji zagranicznych oraz wpływów z turystyki – wyjaśnia Jose Filipe Torres, który w ocenie Polski bazował na danych z Polskiej Organizacji Turystyki oraz Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

W rankingu narodowych marek, które najskuteczniej przyciągają zagranicznych inwestorów, czołówkę tworzą USA, Luksemburg i Chiny. Polska jest na niezłym 26. miejscu wśród 145 państw. W regionie  wyprzedziły nas tylko Rosja i Węgry. Według ekspertów Bloom Consulting, gdyby nasz przekaz promocyjny był lepszy, marka Polski w inwestycjach zagranicznych zajęłaby 23. miejsce. Podobnie jest w rankingu siły narodowych marek w turystyce, gdzie czołówka to USA, Hiszpania i Francja. Polska zajęła 28. miejsce wśród 157 narodowych brandów, a skuteczniejsza promocja zapewniłaby nam 26. pozycję.

Przeczytaj więcej o:  Bloom Consulting , branding narodowy , marka Polski , Ranking marek krajów

Rzeczpospolita
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Gospodarka

Obietnice bez konkretów, niewykonalne zapowiedzi finansowe. A dobre projekty czekają.

Firmy

Podwyżka akcyzy z początku 2014 roku zbiera żniwo na rynku czystej. Mniejszy popyt uderza w wyniki producentów i we wpływy do budżetu państwa.

Finanse

Wbrew obawom wynajęcie firmy nie oznacza popsucia relacji z innymi klientami.

Giełda

Wtargnięcie rosyjskich wojsk na Ukrainę mocno odczuły giełdy w Rosji i w naszym regionie. Przecena uderzyła m.in. w warszawski parkiet i rynek walutowy.

Budżet i podatki

Obietnice premiera pokazują, że celem koalicji jest wygranie wyborów. Nawet kosztem budżetu i bezpieczeństwa.

Nieruchomości

Od tygodnia akcje deweloperskiej spółki BBI Development pną się w górę. Informacja o kupnie wieżowca przy ul. Złotej wyjaśnia dlaczego.

Praca

Rozmowa: Scott Newman, dyrektor zarządzający, State Street Bank Polska

Opinie i Analizy

Od początku transformacji w naszym regionie konkurowały ze sobą dwie strategie – gradualna i radykalna 
– pisze doradca zarządu Deloitte.
Najczęściej czytane
Z ostatniej chwili
Najczęściej komentowane

KALENDARIUM

29 sierpnia 2014, piątek

29 sierpnia 2014, piątek





GUS: wstępny szacunek PKB w II kwartale.
NBP: oczekiwania inflacyjne w sierpniu.
Niemcy : sprzedaż detaliczna w lipcu.
Japonia: inflacja i wydatki gospodarstw domowych w lipcu.
Firmy: PZU – Handlowy – wypłata 7,15 zł dywidendy na akcję; Indykpol – wypłata 0,14 zł dywidendy na akcję; Budimex – wyniki za 
I półrocze; Ciech – wyniki za I półrocze; Alchemia – wyniki za I półrocze; Famur – wyniki za I półrocze; Polnord – wyniki za I półrocze; Hawe – wyniki za I półrocze; Bank BPH – wyniki za I półrocze.

Wyszukaj osobę

Wpisz imię i/lub nazwisko
poszukiwanej osoby
Nie znaleziono takiej osoby
Porównaj
lokaty
Kalkulator
kredytowy
Porównaj
kredyty

Porównywarka oprocentowania rachunków i lokat

Kalkulator kredytowy

  • Okres liczony w:
  • Raty:

Prównywarka kredytowa

NASZE SERWISY TEMATYCZNE

Bądź na bieżąco - pobierz RSS

Blogi ekonomiczne

Osiecki: PPP wreszcie na prostej?

Przez wiele lat utyskiwano, że złe przepisy o ppp blokują rozwój partnerstwa publiczno-prywatnego. Teraz ustawa, przynajmniej ta o ppp, już nie przeszkadza. Czy to oznacza, że ppp ruszy wreszcie na dobre?

Glapiak: Co warte są obietnice rządu

Rząd podniósł akcyzę na alkohol i dostał mniej pieniędzy z tego podatku. Dziwne? Ani trochę!

Zieliński: Optymizm producentów, pesymizm konsumentów

W końcu miesiąca jak zwykle zostały opublikowane dane na temat wskaźników mierzących klimat koniunktury. Tym razem nieco schizofreniczne.
Zamknij

Przeczytaj też: >>

Doradca od "hipotek" uregulowany

Powstał pierwszy dokument tak regulujący branżę doradztwa kredytowego. W życie wejdzie od 1 września. Ma pomóc walczyć o klientów. >>
common