Na swoich stronach spółka Gremi Business Communication Sp. z o.o. wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

REKLAMA
|
  • Warszawa
  • Białystok
  • Bydgoszcz
  • Gdańsk
  • Kalisz
  • Katowice
  • Kielce
  • Kraków
  • Lublin
  • Łódź
  • Olsztyn
  • Opole
  • Poznań
  • Rzeszów
  • Szczecin
  • Toruń
  • Wrocław
  • Zielona Góra
Tutaj jesteś: ekonomia » Wiadomości

Gospodarka

Polska wciąż nie potrafi wykorzystać swoich atutów

Anita Błaszczak 15-06-2011, ostatnia aktualizacja 15-06-2011 03:51
źródło: Fotorzepa
autor:

W światowym zestawieniu marek państw nasz kraj zajmuje miejsce w trzeciej dziesiątce. To nieźle, ale poniżej naszych możliwości

– W swej promocji w świecie Polska wykorzystuje komunikaty, które nie mają większej wartości. Gdyby lepiej potrafiła zaprezentować się na zewnątrz –  wobec inwestorów i turystów – jej marka byłaby silniejsza, a w rezultacie sytuacja gospodarcza byłaby zdecydowanie lepsza. Chcąc się wyróżnić, powinniście bardziej promować np. jakość życia w Polsce – podkreśla Jose Filipe Torres, ekspert w dziedzinie rankingu narodowego i szef firmy Bloom Consulting.

Opracowała ona ranking marek państw, w którym ocenia siłę narodowych brandów w dwóch obszarach – w inwestycjach zagranicznych oraz turystyce. –Badaliśmy korelację między przekazem marketingowym kraju a jego wynikami gospodarczymi, czyli wielkością inwestycji zagranicznych oraz wpływów z turystyki – wyjaśnia Jose Filipe Torres, który w ocenie Polski bazował na danych z Polskiej Organizacji Turystyki oraz Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

W rankingu narodowych marek, które najskuteczniej przyciągają zagranicznych inwestorów, czołówkę tworzą USA, Luksemburg i Chiny. Polska jest na niezłym 26. miejscu wśród 145 państw. W regionie  wyprzedziły nas tylko Rosja i Węgry. Według ekspertów Bloom Consulting, gdyby nasz przekaz promocyjny był lepszy, marka Polski w inwestycjach zagranicznych zajęłaby 23. miejsce. Podobnie jest w rankingu siły narodowych marek w turystyce, gdzie czołówka to USA, Hiszpania i Francja. Polska zajęła 28. miejsce wśród 157 narodowych brandów, a skuteczniejsza promocja zapewniłaby nam 26. pozycję.

Przeczytaj więcej o:  Bloom Consulting , branding narodowy , marka Polski , Ranking marek krajów

Rzeczpospolita
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Gospodarka

Ponad 270 milionów euro (1,08 mld zł) warte są projekty inwestycyjne, które Polska Agencja Informacji i Inwestycji (PAIIZ) sfinalizowała od stycznia tego roku.

Firmy

Norwegowie wyprzedzili Rosjan w wielkości gazu sprzedawanego do Zachodniej Europy.

Finanse

Komisja Nadzoru Finansowego odpiera zarzut Andrzeja Dudy, kandydata PIS na prezydenta, który obarczył ją winą za upadłość SKOK Wołomin. KNF opublikowała harmonogram działań podjętych w tej prawie.

Giełda

Piątkowa sesja w Warszawie, tak samo zresztą jak i na innych parkietach europejskich, minęła pod znakiem męczących mikrowahań indeksów.

Budżet i podatki

Posiadacze kredytów hipotecznych będą zwolnieni z podatku od korzyści uzyskanych m.in. dzięki restrukturyzacji ich zobowiązań - zakłada rozporządzenie podpisane przez szefa MF Mateusza Szczurka. Chodzi m.in. o pomoc frankowiczom, którzy wpadli w kłopoty po wzroście kursu franka.

Nieruchomości

W Warszawie na klientów czeka dziś ponad 
200 trzypokojowych lokali 
w cenie do 350 tys. zł.

Praca

Nasz kraj jest na szarym końcu Unii pod względem aktywizacji osób 55+.

Opinie i Analizy

Zapytaliśmy czołowych polskich ekonomistów, co sadzą o obietnicach kandydatów na najwyższy urząd w państwie.

KOMENTARZ DNIA

Najczęściej czytane
Z ostatniej chwili
Najczęściej komentowane

KALENDARIUM

25 maja 2015, poniedziałek

25 maja 2015, poniedziałek





Japonia - bilans handlu zagranicznego w kwietniu.
Firmy - Budimex – wypłata 6,11 zł dywidendy na akcję; KGHM – ostatnie notowanie z prawem do 4 zł dywidendy na akcję; Forte – ostatnie notowanie z prawem do 2 zł dywidendy na akcję; MOL – ostatnie notowanie z prawem do 485,49 HUF dywidendy na akcję; Energoinstal – ostatnie notowanie z prawem do 0,65 zł dywidendy na akcję; Alior Bank – WZA 
w sprawie przeznaczenia zysku za 2014 r.; Novita – WZA w sprawie podziału zysku za 2014 r., zarząd proponuje 2,95 zł dywidendy na akcję; Elektrotim – WZA w sprawie podziału zysku za 2014 r., zarząd proponuje 0,6 zł dywidendy na akcję; Gant – wykluczenie akcji 
z obrotu giełdowego z powodu upadłości spółki.

Wyszukaj osobę

Wpisz imię i/lub nazwisko
poszukiwanej osoby
Nie znaleziono takiej osoby
Porównaj
lokaty
Kalkulator
kredytowy
Porównaj
kredyty

Porównywarka oprocentowania rachunków i lokat

Kalkulator kredytowy

  • Okres liczony w:
  • Raty:

Prównywarka kredytowa

NASZE SERWISY TEMATYCZNE

Bądź na bieżąco - pobierz RSS

Blogi ekonomiczne

Kowalczyk: Duda i Komorowski nowych prezentów nie rozdali

Godzina 19.35, czwartek. Atmosfera niczym na Wielkiej Warszawskiej na Torach Wyścigów Konnych na Służewcu. Albo gali boksu. Z tym, że tym razem zawodnicy okładali się słowami, nie pięściami.

Salik: Giełdy dysproporcji

Najbogatsi bogacą się szybciej niż najbiedniejsi – ta reguła widoczna jest na świecie od dekad. I nikt nie wie, jak ją powstrzymać.

Jabłoński: Kampanijny koncert życzeń

Redakcja „Rzeczpospolitej" przed czwartkową debatą postanowiła pomóc sztabom kandydatów do prezydentury w skuteczniejszym, ale i bardziej błyskotliwym poprowadzeniu kampanii wyborczej.
Zamknij

Przeczytaj też: >>

Budują i budują, ale czy sprzedadzą?

Deweloperzy rozpoczęli najwięcej budów od 36 miesięcy. Konkurencja na rynku jest coraz większa. >>
common