Na swoich stronach spółka Gremi Business Communication Sp. z o.o. wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

REKLAMA
|
  • Warszawa
  • Białystok
  • Bydgoszcz
  • Gdańsk
  • Kalisz
  • Katowice
  • Kielce
  • Kraków
  • Lublin
  • Łódź
  • Olsztyn
  • Opole
  • Poznań
  • Rzeszów
  • Szczecin
  • Toruń
  • Wrocław
  • Zielona Góra
Tutaj jesteś: ekonomia » Wiadomości

Gospodarka

Polska wciąż nie potrafi wykorzystać swoich atutów

Anita Błaszczak 15-06-2011, ostatnia aktualizacja 15-06-2011 03:51
źródło: Fotorzepa
autor:

W światowym zestawieniu marek państw nasz kraj zajmuje miejsce w trzeciej dziesiątce. To nieźle, ale poniżej naszych możliwości

– W swej promocji w świecie Polska wykorzystuje komunikaty, które nie mają większej wartości. Gdyby lepiej potrafiła zaprezentować się na zewnątrz –  wobec inwestorów i turystów – jej marka byłaby silniejsza, a w rezultacie sytuacja gospodarcza byłaby zdecydowanie lepsza. Chcąc się wyróżnić, powinniście bardziej promować np. jakość życia w Polsce – podkreśla Jose Filipe Torres, ekspert w dziedzinie rankingu narodowego i szef firmy Bloom Consulting.

Opracowała ona ranking marek państw, w którym ocenia siłę narodowych brandów w dwóch obszarach – w inwestycjach zagranicznych oraz turystyce. –Badaliśmy korelację między przekazem marketingowym kraju a jego wynikami gospodarczymi, czyli wielkością inwestycji zagranicznych oraz wpływów z turystyki – wyjaśnia Jose Filipe Torres, który w ocenie Polski bazował na danych z Polskiej Organizacji Turystyki oraz Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

W rankingu narodowych marek, które najskuteczniej przyciągają zagranicznych inwestorów, czołówkę tworzą USA, Luksemburg i Chiny. Polska jest na niezłym 26. miejscu wśród 145 państw. W regionie  wyprzedziły nas tylko Rosja i Węgry. Według ekspertów Bloom Consulting, gdyby nasz przekaz promocyjny był lepszy, marka Polski w inwestycjach zagranicznych zajęłaby 23. miejsce. Podobnie jest w rankingu siły narodowych marek w turystyce, gdzie czołówka to USA, Hiszpania i Francja. Polska zajęła 28. miejsce wśród 157 narodowych brandów, a skuteczniejsza promocja zapewniłaby nam 26. pozycję.

Przeczytaj więcej o:  Bloom Consulting , branding narodowy , marka Polski , Ranking marek krajów

Rzeczpospolita
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Gospodarka

Białoruś obniżyła prognozy wzrostu gospodarczego na 2015 rok, z 2 proc. PKB do 0,2 - 0,7 proc. w związku ze spowolnieniem gospodarki Rosji - podała w sobotę agencja BiełTA, powołując się na ministra gospodarki Białorusi Mikałaja Snopkoua.

Firmy

W ciągu dwóch lat eksport win z Gruzji zwiększył się o 250 procent.

Finanse

Według najnowszego sondażu na 11 dni przed referendum ws. złotej inicjatywy 27 proc. Szwajcarów jest "na pewno" za, 11 proc. "raczej" za, podczas gdy przeciwnych jej uchwaleniu jest "na pewno" 36 proc., a "raczej" - 11 proc. Nie zdecydowało się 15 proc.

Giełda

Piątkowa ofensywa byków przyniosła długo wyczekiwany rezultat. Giełda wreszcie zakończyła notowania nad kreską.

Budżet i podatki

Budżet nie dostanie w tym roku z podatku tyle, ile planował. Pośredni powód to niska inflacja.

Nieruchomości

Nowoczesny, pięciosypialniany dom z widokiem na morze w Reykjaviku wystawiono na sprzedaż za 900,8 tys. dol.

Praca

Był prezesem niemieckiej Lufthansy, gdzie zarabiał 1,2 miliona euro rocznie. Teraz kieruje radą nadzorczą w równie znanej firmie chociaż z zupełnie innej branży oraz w innym kraju i inkasuje trzy razy więcej. Gdzie jest ten raj?

Opinie i Analizy

Niech rząd Ewy Kopacz skoncentruje się na kilku najistotniejszych zadaniach 
– apeluje prezydent Pracodawców RP.

KALENDARIUM

25 listopada 2014, poniedziałek

25 listopada 2014, poniedziałek





GUS - sprzedaż detaliczna i stopa bezrobocia – październik

USA, Niemcy - dane 
o PKB w III kwartale.

USA - indeks zaufania konsumentów Conference Board.
Firmy: Newag – NWZA 
w sprawie przejęcia części majątku spółki Newag Gliwice.

Wyszukaj osobę

Wpisz imię i/lub nazwisko
poszukiwanej osoby
Nie znaleziono takiej osoby
Porównaj
lokaty
Kalkulator
kredytowy
Porównaj
kredyty

Porównywarka oprocentowania rachunków i lokat

Kalkulator kredytowy

  • Okres liczony w:
  • Raty:

Prównywarka kredytowa

NASZE SERWISY TEMATYCZNE

Bądź na bieżąco - pobierz RSS

Blogi ekonomiczne

Aleksandrowicz: Wybory to pryszcz

Chcesz to masz. Związkowcy ze sztabu protestacyjno-strajkowego Kompanii Węglowej chcą natychmiastowego odwołania Mirosława Tarasa, prezesa zarządu spółki - podał o 8.42 rano w piątek portal wnp.pl. Informację, że tak też się stało - w 8 godzin później.

Salik: Słabi ciągną dobrych w dół

Pracę górników można uratować tylko ryzykując pracę innych. Najlepiej energetyków - zdaje się uważać rząd

Woźniak: Marki premium na wyższym biegu

Duże, drogie samochody mają coraz więcej sympatyków, co dobrze widać nie tylko w bogatej Ameryce.
Zamknij

Przeczytaj też: >>

Szwedzi szukają ziemi w Warszawie

Budują zgodnie z filozofią króla cementu. Np. mieszkania w Finlandii wyposażają w sauny. W Czechach zrobili biokorytarz dla osiedla. Co mogą zaoferować w Polsce? >>
common