Na swoich stronach spółka Gremi Business Communication Sp. z o.o. wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

REKLAMA
|
  • Warszawa
  • Białystok
  • Bydgoszcz
  • Gdańsk
  • Kalisz
  • Katowice
  • Kielce
  • Kraków
  • Lublin
  • Łódź
  • Olsztyn
  • Opole
  • Poznań
  • Rzeszów
  • Szczecin
  • Toruń
  • Wrocław
  • Zielona Góra
Tutaj jesteś: ekonomia » Wiadomości

Gospodarka

Polska wciąż nie potrafi wykorzystać swoich atutów

Anita Błaszczak 15-06-2011, ostatnia aktualizacja 15-06-2011 03:51
źródło: Fotorzepa
autor:

W światowym zestawieniu marek państw nasz kraj zajmuje miejsce w trzeciej dziesiątce. To nieźle, ale poniżej naszych możliwości

– W swej promocji w świecie Polska wykorzystuje komunikaty, które nie mają większej wartości. Gdyby lepiej potrafiła zaprezentować się na zewnątrz –  wobec inwestorów i turystów – jej marka byłaby silniejsza, a w rezultacie sytuacja gospodarcza byłaby zdecydowanie lepsza. Chcąc się wyróżnić, powinniście bardziej promować np. jakość życia w Polsce – podkreśla Jose Filipe Torres, ekspert w dziedzinie rankingu narodowego i szef firmy Bloom Consulting.

Opracowała ona ranking marek państw, w którym ocenia siłę narodowych brandów w dwóch obszarach – w inwestycjach zagranicznych oraz turystyce. –Badaliśmy korelację między przekazem marketingowym kraju a jego wynikami gospodarczymi, czyli wielkością inwestycji zagranicznych oraz wpływów z turystyki – wyjaśnia Jose Filipe Torres, który w ocenie Polski bazował na danych z Polskiej Organizacji Turystyki oraz Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

W rankingu narodowych marek, które najskuteczniej przyciągają zagranicznych inwestorów, czołówkę tworzą USA, Luksemburg i Chiny. Polska jest na niezłym 26. miejscu wśród 145 państw. W regionie  wyprzedziły nas tylko Rosja i Węgry. Według ekspertów Bloom Consulting, gdyby nasz przekaz promocyjny był lepszy, marka Polski w inwestycjach zagranicznych zajęłaby 23. miejsce. Podobnie jest w rankingu siły narodowych marek w turystyce, gdzie czołówka to USA, Hiszpania i Francja. Polska zajęła 28. miejsce wśród 157 narodowych brandów, a skuteczniejsza promocja zapewniłaby nam 26. pozycję.

Przeczytaj więcej o:  Bloom Consulting , branding narodowy , marka Polski , Ranking marek krajów

Rzeczpospolita
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Gospodarka

Rinat Achmetow stracił połowę majątku, ale i tak jest najbogatszy na Ukrainie. Ma go jeszcze ok. 7,7 mld dol.

Firmy

Będzie trudno i drogo, ale Rosja nie może zrezygnować z wydobycia surowców w swojej części lodowej krainy. Oto dlaczego:

Finanse

Banki chcą obniżki opłat notarialnych za oświadczenia zabezpieczające spłatę kredytów.

Giełda

Nowojorska giełda zakończyła tydzień na czerwono. Wszystkie indeksy zakończyły dzień na minusie.

Budżet i podatki

Minister finansów Mateusz Szczurek oczekuje, iż w świetle najnowszych danych GUS Komisja Europejska już w tym roku zdejmie z Polski procedurę nadmiernego deficytu. Szacuje, że deficyt spadnie w tym roku do 2,7 proc. PKB, a gospodarka wzrośnie o 3,4 proc.

Nieruchomości

Klientów kredytowych nie odstraszył wyższy wkład własny - zapewniają deweloperzy. Na rynek wrócili inwestorzy.

Praca

W marcu przeciętna płaca w firmach była o 4,9 proc. wyższa niż rok wcześniej – podał GUS. Rynek oczekiwał wzrostu o 3,4 proc.

Opinie i Analizy

Wartość zamówień dla polskiej armii sięgnie w najbliższym czasie wielu miliardów złotych. Wcześniej takie transakcje były kompensowane zobowiązaniami offsetowymi zagranicznych dostawców. Zmieniły się jednak zasady tej kompensacji, która teraz musi gwarantować bezpieczeństwo państwa.

KOMENTARZ DNIA

Najczęściej czytane
Z ostatniej chwili
Najczęściej komentowane

KALENDARIUM

20 kwietnia 2015, poniedziałek

20 kwietnia 2015, poniedziałek




GUS - produkcja przemysłowa i jej ceny, sprzedaż detaliczna 
– marzec.
Strefa euro - zamówienia budowlane w lutym.
Niemcy - inflacja PPI 
w marcu.
Firmy: Mostostal Warszawa – WZA ws. przeznaczenia zysku za 2014 rok; Cyfrowy Polsat – wprowadzenie do obrotu giełdowego 243,9 mln akcji serii J; Alumetal – ostatnie notowanie akcji z prawem do 1,95 zł dywidendy na papier; wypłata 29 czerwca; Selena FM – NWZA w sprawie uzupełnienia składu rady nadzorczej i zmiany uchwały o skupie akcji własnych; Kernel 
– wyniki wstępne za III kwartał roku obrotowego.

Wyszukaj osobę

Wpisz imię i/lub nazwisko
poszukiwanej osoby
Nie znaleziono takiej osoby
Porównaj
lokaty
Kalkulator
kredytowy
Porównaj
kredyty

Porównywarka oprocentowania rachunków i lokat

Kalkulator kredytowy

  • Okres liczony w:
  • Raty:

Prównywarka kredytowa

NASZE SERWISY TEMATYCZNE

Bądź na bieżąco - pobierz RSS

Blogi ekonomiczne

Jabłoński: Powrót drachmy nie wzmocni złotego

Coraz bardziej prawdopodobne wyjście Grecji z eurolandu może być cenną lekcją dla obywateli i państw Unii Europejskiej.

Sajewicz: Straszenie art. 777

Choć bankowcy straszą klientów podwyżką opłat, to decyzja Trybunału Konstytucyjnego o likwidacji BTE ma pozytywne skutki

Glapiak: Pendolino nie poprawi reputacji

Jeszcze w latach 90. mieliśmy w Polsce jedną z najbardziej rozwiniętych sieci kolejowych w Europie, ba, może i na świecie.
Zamknij

Przeczytaj też: >>

Zniknie śmiertelna dla klienta broń

Bankowy tytuł egzekucyjny - BTE - nie powinien być stosowany w każdym przypadku. To tak jakby policjant używał broni w sporach rodzinnych lub z sąsiadami. >>
common