Na swoich stronach spółka Gremi Business Communication Sp. z o.o. wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

REKLAMA
|
  • Warszawa
  • Białystok
  • Bydgoszcz
  • Gdańsk
  • Kalisz
  • Katowice
  • Kielce
  • Kraków
  • Lublin
  • Łódź
  • Olsztyn
  • Opole
  • Poznań
  • Rzeszów
  • Szczecin
  • Toruń
  • Wrocław
  • Zielona Góra
Tutaj jesteś: ekonomia » Wiadomości

Gospodarka

Polska wciąż nie potrafi wykorzystać swoich atutów

Anita Błaszczak 15-06-2011, ostatnia aktualizacja 15-06-2011 03:51
źródło: Fotorzepa
autor: Roman Bosiacki

W światowym zestawieniu marek państw nasz kraj zajmuje miejsce w trzeciej dziesiątce. To nieźle, ale poniżej naszych możliwości

– W swej promocji w świecie Polska wykorzystuje komunikaty, które nie mają większej wartości. Gdyby lepiej potrafiła zaprezentować się na zewnątrz –  wobec inwestorów i turystów – jej marka byłaby silniejsza, a w rezultacie sytuacja gospodarcza byłaby zdecydowanie lepsza. Chcąc się wyróżnić, powinniście bardziej promować np. jakość życia w Polsce – podkreśla Jose Filipe Torres, ekspert w dziedzinie rankingu narodowego i szef firmy Bloom Consulting.

Opracowała ona ranking marek państw, w którym ocenia siłę narodowych brandów w dwóch obszarach – w inwestycjach zagranicznych oraz turystyce. –Badaliśmy korelację między przekazem marketingowym kraju a jego wynikami gospodarczymi, czyli wielkością inwestycji zagranicznych oraz wpływów z turystyki – wyjaśnia Jose Filipe Torres, który w ocenie Polski bazował na danych z Polskiej Organizacji Turystyki oraz Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

W rankingu narodowych marek, które najskuteczniej przyciągają zagranicznych inwestorów, czołówkę tworzą USA, Luksemburg i Chiny. Polska jest na niezłym 26. miejscu wśród 145 państw. W regionie  wyprzedziły nas tylko Rosja i Węgry. Według ekspertów Bloom Consulting, gdyby nasz przekaz promocyjny był lepszy, marka Polski w inwestycjach zagranicznych zajęłaby 23. miejsce. Podobnie jest w rankingu siły narodowych marek w turystyce, gdzie czołówka to USA, Hiszpania i Francja. Polska zajęła 28. miejsce wśród 157 narodowych brandów, a skuteczniejsza promocja zapewniłaby nam 26. pozycję.

Przeczytaj więcej o:  Bloom Consulting , branding narodowy , marka Polski , Ranking marek krajów

Rzeczpospolita
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Gospodarka

Bez silnych przemysłowych podstaw trwały rozwój gospodarczy jest nie do pomyślenia – pisze Sigmar Gabriel, minister gospodarki i energetyki Niemiec.

Firmy

Europejski Trybunał Praw Człowieka zasądził od Rosji 1,86 mld euro na rzecz byłych akcjonariuszy Jukosu.

Finanse

Inwestorzy nie wierzą w ożywienie gospodarcze i wybierają rynek długu. Sygnał do wyprzedaży może dać amerykański Fed.

Giełda

Inwestorzy nie spieszą się do kupowania akcji na GPW. W tej sytuacji nawet niewielka podaż spycha indeksy coraz niżej.

Budżet i podatki

Sejm przyjął w piątek sprawozdanie komisji finansów z wykonania budżetu państwa za 2013 r. oraz udzielił rządowi absolutorium. Nie uzyskały poparcia wnioski opozycji o odrzucenie tych dokumentów.

Nieruchomości

Średnie ceny trzypokojowych mieszkań od deweloperów spadają, bo oferta jest zasilana lokalami o małych powierzchniach.

Praca

Coraz więcej firm stawia na elastyczność w urządzaniu biur, co może oznaczać brak stałych stanowisk pracy.

Opinie i Analizy

Bez silnych przemysłowych podstaw trwały rozwój gospodarczy jest nie do pomyślenia – pisze Sigmar Gabriel, minister gospodarki i energetyki Niemiec.

KALENDARIUM

31 lipca 2014, czwartek

31 lipca 2014, czwartek





NBP: oczekiwania inflacyjne w lipcu.
IBnGR: ocena koniunktury w drugim kwartale 2014 roku oraz prognozy na lata 2014-2015.
Niemcy:sprzedaż detaliczna – czerwiec.br> Strefa euro: bezrobocie – czerwiec.br> Firmy: Polimex-Mostostal – NWZA w sprawie emisji akcji w drodze subskrypcji prywatnej oraz obligacji zamiennych na akcje, BZ WBK – wyniki za I półrocze, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie – wyniki za I półrocze.

Wyszukaj osobę

Wpisz imię i/lub nazwisko
poszukiwanej osoby
Nie znaleziono takiej osoby
Porównaj
lokaty
Kalkulator
kredytowy
Porównaj
kredyty

Porównywarka oprocentowania rachunków i lokat

Kalkulator kredytowy

  • Okres liczony w:
  • Raty:

Prównywarka kredytowa

NASZE SERWISY TEMATYCZNE

Bądź na bieżąco - pobierz RSS

Blogi ekonomiczne

Mazurkiewicz: Wakacje w korku i nie ma na to rady

Niby wakacje to dobry czas na remonty dróg, bo teoretycznie ruch powinien być mniejszy. Tyle założenia – w praktyce okazuje się, że korki ciągną się coraz częściej kilometrami.

Błaszczak: Nie strzelajcie do „tłustych misiów”

Choć badania opinii publicznej wykazują stopniową poprawę wizerunku biznesmenów w świadomości społecznej, to ich kariery i majątki – zwłaszcza tych najbogatszych – nadal budzą podejrzliwość.

Lemańska: Kosztowny sen znanych marek

To naprawdę dziwne, że podczas gdy pęd w stronę usług mobilnych jest tak bardzo widoczny na całym świecie, sklepy Żabki, Biedronki, Reserved, 4F, Ziai nie mają swoich mobilnych aplikacji.
Zamknij

Przeczytaj też: >>

Który bank da niską marżę

Masz zaledwie 5 procent wartości mieszkania i szukasz banku, który da ci kredyt? Można znaleźć ofertę z marżą 1,1 proc. w promocji. Co trzeba zrobić, by ją dostać? >>
common