Na swoich stronach spółka Gremi Business Communication Sp. z o.o. wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

REKLAMA
|
  • Warszawa
  • Białystok
  • Bydgoszcz
  • Gdańsk
  • Kalisz
  • Katowice
  • Kielce
  • Kraków
  • Lublin
  • Łódź
  • Olsztyn
  • Opole
  • Poznań
  • Rzeszów
  • Szczecin
  • Toruń
  • Wrocław
  • Zielona Góra
Tutaj jesteś: ekonomia » Wiadomości

Gospodarka

Polska wciąż nie potrafi wykorzystać swoich atutów

Anita Błaszczak 15-06-2011, ostatnia aktualizacja 15-06-2011 03:51
źródło: Fotorzepa
autor:

W światowym zestawieniu marek państw nasz kraj zajmuje miejsce w trzeciej dziesiątce. To nieźle, ale poniżej naszych możliwości

– W swej promocji w świecie Polska wykorzystuje komunikaty, które nie mają większej wartości. Gdyby lepiej potrafiła zaprezentować się na zewnątrz –  wobec inwestorów i turystów – jej marka byłaby silniejsza, a w rezultacie sytuacja gospodarcza byłaby zdecydowanie lepsza. Chcąc się wyróżnić, powinniście bardziej promować np. jakość życia w Polsce – podkreśla Jose Filipe Torres, ekspert w dziedzinie rankingu narodowego i szef firmy Bloom Consulting.

Opracowała ona ranking marek państw, w którym ocenia siłę narodowych brandów w dwóch obszarach – w inwestycjach zagranicznych oraz turystyce. –Badaliśmy korelację między przekazem marketingowym kraju a jego wynikami gospodarczymi, czyli wielkością inwestycji zagranicznych oraz wpływów z turystyki – wyjaśnia Jose Filipe Torres, który w ocenie Polski bazował na danych z Polskiej Organizacji Turystyki oraz Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

W rankingu narodowych marek, które najskuteczniej przyciągają zagranicznych inwestorów, czołówkę tworzą USA, Luksemburg i Chiny. Polska jest na niezłym 26. miejscu wśród 145 państw. W regionie  wyprzedziły nas tylko Rosja i Węgry. Według ekspertów Bloom Consulting, gdyby nasz przekaz promocyjny był lepszy, marka Polski w inwestycjach zagranicznych zajęłaby 23. miejsce. Podobnie jest w rankingu siły narodowych marek w turystyce, gdzie czołówka to USA, Hiszpania i Francja. Polska zajęła 28. miejsce wśród 157 narodowych brandów, a skuteczniejsza promocja zapewniłaby nam 26. pozycję.

Przeczytaj więcej o:  Bloom Consulting , branding narodowy , marka Polski , Ranking marek krajów

Rzeczpospolita
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Gospodarka

Planowane na poniedziałek spotkanie ministrów finansów państw strefy euro nie przyniesie przełomu temacie greckich problemów Grecji.

Firmy

Rekordowo dużo, bo aż 25 firm i konsorcjów chce budować drogę ekspresową S8 od Ostrowa Mazowieckiego do granicy z województwem podlaskim.

Finanse

Commerzbank, drugi co do wielkości niemiecki bank, będzie musiał zapłacić co najmniej 1,4 mld dolarów, by zakończyć amerykańskie dochodzenie w sprawie omijania sankcji USA.

Giełda

Po czwartkowym jednodniowym odbiciu, w piątek powróciliśmy na ścieżkę spadków. Wszystkiemu winne są dobre dane z rynku pracy.

Budżet i podatki

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców poinformował, że dzisiaj do prokuratury rejonowej w Warszawie złożył zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa ściganego z urzędu.

Nieruchomości

Brytyjczycy mają pomysł, jak budować domy tańsze o 20 procent niż dotąd. Chcą to osiągnąć likwidując koszty administracyjne i infrastrukturalne.

Praca

Pensje kobiet pozostaną w tyle za płacami mężczyzn jeszcze przez 70 lat, jeśli utrzyma się obecne, powolne tempo zmniejszania różnic między wysokością płac - ocenia Międzynarodowa Organizacja Pracy w raporcie opublikowanym w piątek na jej stronie internetowej.

Opinie i Analizy

Czy jesteśmy jako producenci, eksporterzy i finansiści przygotowani na scenariusz przedłużającej się stagnacji na Starym Kontynencie?

KOMENTARZ DNIA

KALENDARIUM

9 marca 2015, ponidziałek

9 marca 2015, ponidziałek




Japonia - bilans obrotów finansowych – styczeń.
Niemcy – bilans obrotów bieżących i bilans 
handlu zagranicznego – styczeń.

Szwajcaria - sprzedaż detaliczna – styczeń.

Wyszukaj osobę

Wpisz imię i/lub nazwisko
poszukiwanej osoby
Nie znaleziono takiej osoby
Porównaj
lokaty
Kalkulator
kredytowy
Porównaj
kredyty

Porównywarka oprocentowania rachunków i lokat

Kalkulator kredytowy

  • Okres liczony w:
  • Raty:

Prównywarka kredytowa

NASZE SERWISY TEMATYCZNE

Bądź na bieżąco - pobierz RSS

Blogi ekonomiczne

Żuławnik: Wiadomości dobre i złe

Co nas czeka? Prawdopodobny wzrost opłat w bankach, odsetki od lokat na granicy opłacalności, możliwa pułapka kredytowa, tym razem dotycząca zadłużonych w złotych.

Duszczyk: Cyfrowy Polak, czyli koszty

Z telefonów komórkowych korzysta dziś 27 milionów Polaków, do roku 2018 ma przybyć kolejny milion.

Chrabota: Czy w mediach potrzebny jest kapitał narodowy?

Zaledwie wczoraj na tych łamach pisałem o adresie prezesów rosyjskich oddziałów niemieckich firm medialnych do Władimira Putina.
Zamknij

Przeczytaj też: >>

Kto najszybciej zarobi na kawalerkę?

Siedem lat i pięć miesięcy musi pracować mieszkaniec woj. małopolskiego, aby kupić 1-pokojowe "M" w Krakowie. Mazowszanin - krócej. >>
common