Na swoich stronach spółka Gremi Business Communication Sp. z o.o. wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

REKLAMA
|
  • Warszawa
  • Białystok
  • Bydgoszcz
  • Gdańsk
  • Kalisz
  • Katowice
  • Kielce
  • Kraków
  • Lublin
  • Łódź
  • Olsztyn
  • Opole
  • Poznań
  • Rzeszów
  • Szczecin
  • Toruń
  • Wrocław
  • Zielona Góra
Tutaj jesteś: ekonomia » Wiadomości

Gospodarka

Polska wciąż nie potrafi wykorzystać swoich atutów

Anita Błaszczak 15-06-2011, ostatnia aktualizacja 15-06-2011 03:51
źródło: Fotorzepa
autor: Roman Bosiacki

W światowym zestawieniu marek państw nasz kraj zajmuje miejsce w trzeciej dziesiątce. To nieźle, ale poniżej naszych możliwości

– W swej promocji w świecie Polska wykorzystuje komunikaty, które nie mają większej wartości. Gdyby lepiej potrafiła zaprezentować się na zewnątrz –  wobec inwestorów i turystów – jej marka byłaby silniejsza, a w rezultacie sytuacja gospodarcza byłaby zdecydowanie lepsza. Chcąc się wyróżnić, powinniście bardziej promować np. jakość życia w Polsce – podkreśla Jose Filipe Torres, ekspert w dziedzinie rankingu narodowego i szef firmy Bloom Consulting.

Opracowała ona ranking marek państw, w którym ocenia siłę narodowych brandów w dwóch obszarach – w inwestycjach zagranicznych oraz turystyce. –Badaliśmy korelację między przekazem marketingowym kraju a jego wynikami gospodarczymi, czyli wielkością inwestycji zagranicznych oraz wpływów z turystyki – wyjaśnia Jose Filipe Torres, który w ocenie Polski bazował na danych z Polskiej Organizacji Turystyki oraz Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

W rankingu narodowych marek, które najskuteczniej przyciągają zagranicznych inwestorów, czołówkę tworzą USA, Luksemburg i Chiny. Polska jest na niezłym 26. miejscu wśród 145 państw. W regionie  wyprzedziły nas tylko Rosja i Węgry. Według ekspertów Bloom Consulting, gdyby nasz przekaz promocyjny był lepszy, marka Polski w inwestycjach zagranicznych zajęłaby 23. miejsce. Podobnie jest w rankingu siły narodowych marek w turystyce, gdzie czołówka to USA, Hiszpania i Francja. Polska zajęła 28. miejsce wśród 157 narodowych brandów, a skuteczniejsza promocja zapewniłaby nam 26. pozycję.

Przeczytaj więcej o:  Bloom Consulting , branding narodowy , marka Polski , Ranking marek krajów

Rzeczpospolita
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Gospodarka

Na naszej zachodniej granicy oraz styku polsko-litewskim trwa polowanie na przemytników paliwowych. Funkcjonariusze Służby Celnej, policjanci, strażnicy graniczni i inspektorzy transportu drogowego prowadzą szczegółowe kontrole cystern, które wjeżdżają na teren Polski.

Firmy

Polscy producenci żywności powinni jeszcze aktywniej 
szukać odbiorców na rynkach innych niż rosyjski – uważa Marek Sawicki, minister rolnictwa.

Finanse

Amerykańskie spółki na skup akcji własnych rzadko przeznaczają taką górę pieniędzy jak obecnie. Trudno to samo powiedzieć o ich menedżerach. Dlaczego?

Giełda

Czy publikowane dziś dane makroekonomiczne rozruszają giełdy?

Budżet i podatki

Jeśli premier Ewa Kopacz 
ma sygnować budżet państwa na przyszły rok, jego projekt może trafić do Sejmu 
z opóźnieniem.

Nieruchomości

Powierzchnie oddawanych przez deweloperów mieszkań kurczą się od sześciu lat. Średnia powierzchnia to ok. 60 mkw.

Praca

Firmy nie nadążają 
za potrzebami pracowników, którzy chcą wykonywać swoje obowiązki poza biurem.

Opinie i Analizy

Zgłoszona przez rząd podatkowa propozycja dla rodzin to ukłon w ich stronę. Premiuje aktywnych. Wreszcie jest coś dla młodych.

KALENDARIUM

23 września 2014, wtorek

23 września 2014, wtorek





GUS - sprzedaż detaliczna i stopa bezrobocia 
w sierpniu.
RPP - posiedzenie.
Strefa euro - indeks 
PMI dla usług.
Firmy: - CCC – ostatnie notowanie akcji 
z prawem do 1,6 zł dywidendy na akcję, wypłata 10 października; Cyfrowy Polsat 
– NWZA w sprawie zmiany statutu spółki; Groclin – NWZA 
w sprawie zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa 
i programu 
motywacyjnego.

Wyszukaj osobę

Wpisz imię i/lub nazwisko
poszukiwanej osoby
Nie znaleziono takiej osoby
Porównaj
lokaty
Kalkulator
kredytowy
Porównaj
kredyty

Porównywarka oprocentowania rachunków i lokat

Kalkulator kredytowy

  • Okres liczony w:
  • Raty:

Prównywarka kredytowa

NASZE SERWISY TEMATYCZNE

Bądź na bieżąco - pobierz RSS

Blogi ekonomiczne

Glapiak: Urzędnicza bezkarność

Rozstrzyganie sporów podatników z fiskusem stanowi największą część działalności orzeczniczej sądów administracyjnych.

Błaszczak: Nikt nie ma serca do mieszkaniówki

Mamy nowy rząd, dla którego budownictwo, a uściślając mieszkaniówka, znowu nie jest priorytetem.

Cieślak-Wróblewska: Nie dajmy się poganiać

Wszystkim zależy, by zamknąć jak najszybciej negocjacje w sprawie nowej transzy unijnych pieniędzy na lata 2014–2020.
Zamknij

Przeczytaj też: >>

Rata pochłania aż jedną trzecią pensji

"Średniacy", których nie było stać na kredyt hipoteczny w 2008 r., dziś mogą go dostać. Ale nie pędzą do banku. Za kilka miesięcy będzie im jeszcze trudniej. >>
common