Na swoich stronach spółka Gremi Business Communication Sp. z o.o. wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

REKLAMA
|
  • Warszawa
  • Białystok
  • Bydgoszcz
  • Gdańsk
  • Kalisz
  • Katowice
  • Kielce
  • Kraków
  • Lublin
  • Łódź
  • Olsztyn
  • Opole
  • Poznań
  • Rzeszów
  • Szczecin
  • Toruń
  • Wrocław
  • Zielona Góra
Tutaj jesteś: ekonomia » Wiadomości

Gospodarka

Polska wciąż nie potrafi wykorzystać swoich atutów

Anita Błaszczak 15-06-2011, ostatnia aktualizacja 15-06-2011 03:51
źródło: Fotorzepa
autor:

W światowym zestawieniu marek państw nasz kraj zajmuje miejsce w trzeciej dziesiątce. To nieźle, ale poniżej naszych możliwości

– W swej promocji w świecie Polska wykorzystuje komunikaty, które nie mają większej wartości. Gdyby lepiej potrafiła zaprezentować się na zewnątrz –  wobec inwestorów i turystów – jej marka byłaby silniejsza, a w rezultacie sytuacja gospodarcza byłaby zdecydowanie lepsza. Chcąc się wyróżnić, powinniście bardziej promować np. jakość życia w Polsce – podkreśla Jose Filipe Torres, ekspert w dziedzinie rankingu narodowego i szef firmy Bloom Consulting.

Opracowała ona ranking marek państw, w którym ocenia siłę narodowych brandów w dwóch obszarach – w inwestycjach zagranicznych oraz turystyce. –Badaliśmy korelację między przekazem marketingowym kraju a jego wynikami gospodarczymi, czyli wielkością inwestycji zagranicznych oraz wpływów z turystyki – wyjaśnia Jose Filipe Torres, który w ocenie Polski bazował na danych z Polskiej Organizacji Turystyki oraz Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

W rankingu narodowych marek, które najskuteczniej przyciągają zagranicznych inwestorów, czołówkę tworzą USA, Luksemburg i Chiny. Polska jest na niezłym 26. miejscu wśród 145 państw. W regionie  wyprzedziły nas tylko Rosja i Węgry. Według ekspertów Bloom Consulting, gdyby nasz przekaz promocyjny był lepszy, marka Polski w inwestycjach zagranicznych zajęłaby 23. miejsce. Podobnie jest w rankingu siły narodowych marek w turystyce, gdzie czołówka to USA, Hiszpania i Francja. Polska zajęła 28. miejsce wśród 157 narodowych brandów, a skuteczniejsza promocja zapewniłaby nam 26. pozycję.

Przeczytaj więcej o:  Bloom Consulting , branding narodowy , marka Polski , Ranking marek krajów

Rzeczpospolita
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Gospodarka

W tym tygodniu do sądów krajów unijnych i USA trafią wnioski akcjonariuszy upadłego Jukosu o ściągnięcie od Rosji zasądzonych 50 mld dol.

Firmy

Mateusz Kusznierewicz wymyślił elektroniczny gadżet. Inni projektują ubrania, tworzą kosmetyki.

Finanse

UOKiK nałożył w sumie ponad 50 mln zł kar na cztery instytucje finansowe zaangażowane w sprzedaż tzw. polisolokat. Oskarżono je o nieuczciwe praktyki wobec klientów. Urząd proponuje też ściślejsze uregulowanie tej sfery rynku usług finansowych.

Giełda

Mocne poniedziałkowe wzrosty za oceanem okazały się zbyt słabym bodźcem do kupowania akcji na starcie wtorkowych notowań w Europie.

Budżet i podatki

Pracodawcy popierają wniosek Rzecznika Praw Obywatelskich o zbadanie czy ustawodawca nie naruszył zapisów w Konstytucji, ze względu na nakładanie obowiązku podatkowego bez jednoczesnego zapewniania możliwości jego realizacji.

Nieruchomości

Co zrobić, gdy ma się kłopoty ze spłatą kredytu hipotecznego? Jak ogłosić upadłość zgodnie z nowym prawem?

Praca

Najwięcej mikrofirm istnieje na Mazowszu. Tam też są najbardziej efektywne ekonomicznie: mają najwyższe przychody.

Opinie i Analizy

Niech rząd Ewy Kopacz skoncentruje się na kilku najistotniejszych zadaniach 
– apeluje prezydent Pracodawców RP.

KALENDARIUM

21 października 2014, wtorek

21 października 2014, wtorek






RPP - posiedzenie jednodniowe.

Chiny - PKB w III kwartale.

USA - sprzedaż domów na rynku wtórnym. Wyniki: Broadcom, Coca-Cola, Lockheed Martin, United Technologies, Verizon, Yahoo.
Firmy: Eurotel – NWZA 
ws. podziału zysku za 2013 r., zarząd rekomenduje wypłatę do 1 zł dywidendy na akcję.

Wyszukaj osobę

Wpisz imię i/lub nazwisko
poszukiwanej osoby
Nie znaleziono takiej osoby
Porównaj
lokaty
Kalkulator
kredytowy
Porównaj
kredyty

Porównywarka oprocentowania rachunków i lokat

Kalkulator kredytowy

  • Okres liczony w:
  • Raty:

Prównywarka kredytowa

NASZE SERWISY TEMATYCZNE

Bądź na bieżąco - pobierz RSS

Blogi ekonomiczne

Glapiak: Prognozy walutowe – wróżenie z fusów

Jeszcze latem płaciliśmy za dolara w granicach 3 zł, co cieszyło wszystkich turystów wypoczywających w „dolarowych" krajach.

Błaszczak: Niewolnicy ziemi

Ci, którzy kupują pierwszą działkę w życiu, zwykle robią to wiosną lub latem, zauroczeni sielską okolicą. Doświadczonych inwestorów interesuje, jak teren wygląda jesienią i zimą.

Trusewicz: Pół roku przy kozie

Bruksela zapewnia, że wyciągnęła wnioski z poprzednich lat, gdy Rosjanie zakręcali gazowy kurek. Ale czy na pewno jesteśmy na to gotowi?
Zamknij

Przeczytaj też: >>

To będzie rok rekordu

Najwyższą w historii polskiego rynku deweloperskiego liczbę transakcji sprzedaży mieszkań zapowiada na 2014 rok firma Reas. >>
common