Na swoich stronach spółka Gremi Business Communication Sp. z o.o. wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

REKLAMA
|
  • Warszawa
  • Białystok
  • Bydgoszcz
  • Gdańsk
  • Kalisz
  • Katowice
  • Kielce
  • Kraków
  • Lublin
  • Łódź
  • Olsztyn
  • Opole
  • Poznań
  • Rzeszów
  • Szczecin
  • Toruń
  • Wrocław
  • Zielona Góra
Tutaj jesteś: ekonomia » Wiadomości

Gospodarka

Polska wciąż nie potrafi wykorzystać swoich atutów

Anita Błaszczak 15-06-2011, ostatnia aktualizacja 15-06-2011 03:51
źródło: Fotorzepa
autor:

W światowym zestawieniu marek państw nasz kraj zajmuje miejsce w trzeciej dziesiątce. To nieźle, ale poniżej naszych możliwości

– W swej promocji w świecie Polska wykorzystuje komunikaty, które nie mają większej wartości. Gdyby lepiej potrafiła zaprezentować się na zewnątrz –  wobec inwestorów i turystów – jej marka byłaby silniejsza, a w rezultacie sytuacja gospodarcza byłaby zdecydowanie lepsza. Chcąc się wyróżnić, powinniście bardziej promować np. jakość życia w Polsce – podkreśla Jose Filipe Torres, ekspert w dziedzinie rankingu narodowego i szef firmy Bloom Consulting.

Opracowała ona ranking marek państw, w którym ocenia siłę narodowych brandów w dwóch obszarach – w inwestycjach zagranicznych oraz turystyce. –Badaliśmy korelację między przekazem marketingowym kraju a jego wynikami gospodarczymi, czyli wielkością inwestycji zagranicznych oraz wpływów z turystyki – wyjaśnia Jose Filipe Torres, który w ocenie Polski bazował na danych z Polskiej Organizacji Turystyki oraz Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

W rankingu narodowych marek, które najskuteczniej przyciągają zagranicznych inwestorów, czołówkę tworzą USA, Luksemburg i Chiny. Polska jest na niezłym 26. miejscu wśród 145 państw. W regionie  wyprzedziły nas tylko Rosja i Węgry. Według ekspertów Bloom Consulting, gdyby nasz przekaz promocyjny był lepszy, marka Polski w inwestycjach zagranicznych zajęłaby 23. miejsce. Podobnie jest w rankingu siły narodowych marek w turystyce, gdzie czołówka to USA, Hiszpania i Francja. Polska zajęła 28. miejsce wśród 157 narodowych brandów, a skuteczniejsza promocja zapewniłaby nam 26. pozycję.

Przeczytaj więcej o:  Bloom Consulting , branding narodowy , marka Polski , Ranking marek krajów

Rzeczpospolita
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Gospodarka

Grupa 34 funduszów hedgingowych wezwała władze amerykańskiego terytorium zależnego Portoryko, by pozamykały szkoły i zwalniały nauczycieli i w ten sposób zdobyły pieniądze na spłatę długów inwestorom z sektora prywatnego.

Firmy

Na nieudanych i nietrafionych projektach Gazprom stracił tyle, ile wart jest na rynku jego główny konkurent - Rosneft.

Finanse

Przynajmniej na razie - tak twierdzi jeden z posłów Prawa i Sprawiedliwości. Na razie notowania banków na GPW nie reagują pozytywnie na te doniesienia.

Giełda

Po informacji o śmierci biznesmena Jana Kulczyka, na wartości tracą akcje Ciechu, Pekaesu i Serinusa. Najmocniej spadają notowania tej ostatniej spółki.

Budżet i podatki

Budżet na projekty ekologiczne będzie w 2015 r. o 300 mln zł wyższy, niż wstępnie planowano.

Nieruchomości

O nasze nieruchomości pytają Rosjanie, czasem Peruwiańczycy. Moda na pakietowe zakupy jednak minęła.

Praca

Według branży w galeriach handlowych w Polsce pracuje już niemal 400 tys. osób.

Opinie i Analizy

Z kryzysu greckiego Europa wyszła sfrustrowana. Z poczuciem rychłej klęski zamiast sukcesu.

KOMENTARZ DNIA

KALENDARIUM

29 lipca 2015, środa

29 lipca 2015, środa




Niemcy – GfK indeks zaufania konsumentów w czerwcu.
USA –decyzja FOMC w sprawie stóp procentowych.
Japonia –indeks aktywności w przemyśle w maju, handel detaliczny w czerwcu.
Firmy – Budimex – wybrane wyniki za 
I półrocze; Echo – ostatni dzień zapisów na sprzedaż akcji po 6,75 zł w wezwaniu ogłoszonym przez spółkę Lisala.

Wyszukaj osobę

Wpisz imię i/lub nazwisko
poszukiwanej osoby
Nie znaleziono takiej osoby
Porównaj
lokaty
Kalkulator
kredytowy
Porównaj
kredyty

Porównywarka oprocentowania rachunków i lokat

Kalkulator kredytowy

  • Okres liczony w:
  • Raty:

Prównywarka kredytowa

NASZE SERWISY TEMATYCZNE

Bądź na bieżąco - pobierz RSS

Blogi ekonomiczne

Grzegorczyk: Polityka zarzyna SKOK

Wszyscy finansiści dobrze wiedzą, że najprostszą metodą doprowadzenia banku do upadłości jest rozpowszechnienie informacji, iż jest bliski bankructwa.

Kowalczyk: Pochwała biernego oporu energetyki

Brak chętnych do wsparcia funduszu, który miałby finansować górnictwo, świadczy o tym, że firmy energetyczne uznały, iż plan się nie spina i trudno tę transakcję nazwać inwestycją. Mają do tego prawo.

Do Szczawy się zawsze powraca

W internecie znajduje się króciutki film „Do Szczawy się zawsze powraca", który darzę sentymentem nie tylko ze względu na urok miejscowości, ale i z uwagi na to, jak został zrealizowany.
Zamknij

Przeczytaj też: >>

Firmy chcą budować dla seniorów

Polskiego emeryta stać na mieszkanie w centrum seniora - przekonują inwestorzy, którzy budują specjalne domy dla starszych osób. >>
common