Na swoich stronach spółka Gremi Business Communication Sp. z o.o. wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

REKLAMA
|
  • Warszawa
  • Białystok
  • Bydgoszcz
  • Gdańsk
  • Kalisz
  • Katowice
  • Kielce
  • Kraków
  • Lublin
  • Łódź
  • Olsztyn
  • Opole
  • Poznań
  • Rzeszów
  • Szczecin
  • Toruń
  • Wrocław
  • Zielona Góra
Tutaj jesteś: ekonomia » Wiadomości

Gospodarka

Polska wciąż nie potrafi wykorzystać swoich atutów

Anita Błaszczak 15-06-2011, ostatnia aktualizacja 15-06-2011 03:51
źródło: Fotorzepa
autor:

W światowym zestawieniu marek państw nasz kraj zajmuje miejsce w trzeciej dziesiątce. To nieźle, ale poniżej naszych możliwości

– W swej promocji w świecie Polska wykorzystuje komunikaty, które nie mają większej wartości. Gdyby lepiej potrafiła zaprezentować się na zewnątrz –  wobec inwestorów i turystów – jej marka byłaby silniejsza, a w rezultacie sytuacja gospodarcza byłaby zdecydowanie lepsza. Chcąc się wyróżnić, powinniście bardziej promować np. jakość życia w Polsce – podkreśla Jose Filipe Torres, ekspert w dziedzinie rankingu narodowego i szef firmy Bloom Consulting.

Opracowała ona ranking marek państw, w którym ocenia siłę narodowych brandów w dwóch obszarach – w inwestycjach zagranicznych oraz turystyce. –Badaliśmy korelację między przekazem marketingowym kraju a jego wynikami gospodarczymi, czyli wielkością inwestycji zagranicznych oraz wpływów z turystyki – wyjaśnia Jose Filipe Torres, który w ocenie Polski bazował na danych z Polskiej Organizacji Turystyki oraz Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

W rankingu narodowych marek, które najskuteczniej przyciągają zagranicznych inwestorów, czołówkę tworzą USA, Luksemburg i Chiny. Polska jest na niezłym 26. miejscu wśród 145 państw. W regionie  wyprzedziły nas tylko Rosja i Węgry. Według ekspertów Bloom Consulting, gdyby nasz przekaz promocyjny był lepszy, marka Polski w inwestycjach zagranicznych zajęłaby 23. miejsce. Podobnie jest w rankingu siły narodowych marek w turystyce, gdzie czołówka to USA, Hiszpania i Francja. Polska zajęła 28. miejsce wśród 157 narodowych brandów, a skuteczniejsza promocja zapewniłaby nam 26. pozycję.

Przeczytaj więcej o:  Bloom Consulting , branding narodowy , marka Polski , Ranking marek krajów

Rzeczpospolita
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Gospodarka

Przedsiębiorcy z przełomowymi pomysłami nie mogą narzekać na brak finansowania. W trwających konkursach do wzięcia jest kilka miliardów złotych.

Firmy

Dwa pokolenia rządzą w czołowym polskim producencie mebli biurowych – Mikomax Smart Office.

Finanse

W Senacie gorąca dyskusja nad ustawą frankową. Komisja Budżetu i Finansów Publicznych opowiedziała się za przywróceniem jej pierwotnych założeń.

Giełda

Wystąpienie Mario Draghiego rozbudziło bycze nastroje na europejskich parkietach.

Budżet i podatki

Mimo starań fiskusa, przestępczość podatkowa kwitnie. Między innymi 
z tego powodu wpływy z VAT będą mniejsze nawet o 7 mld zł od planowanych.

Nieruchomości

Najmłodszy spadkobierca, który odziedziczył majątek z długami, ma 11 lat. Od października długów spadkowych powinno być mniej.

Praca

Mniej Polaków obawia się utraty pracy, a firmy częściej planują wzrost zatrudnienia, choć nadal niezbyt chętnie podwyższają płace.

Opinie i Analizy

Z kryzysu greckiego Europa wyszła sfrustrowana. Z poczuciem rychłej klęski zamiast sukcesu.

KOMENTARZ DNIA

KALENDARIUM

4 września 2015, piątek

4 września 2015, piątek








Niemcy: zamówienia 
w przemyśle w lipcu.


USA: stopa bezrobocia 
i zmiana zatrudnienia 
w sierpniu.

Firmy: Europejskie Centrum Odszkodowań – wypłata 2,68 zł dywidendy na akcję.

Wyszukaj osobę

Wpisz imię i/lub nazwisko
poszukiwanej osoby
Nie znaleziono takiej osoby
Porównaj
lokaty
Kalkulator
kredytowy
Porównaj
kredyty

Porównywarka oprocentowania rachunków i lokat

Kalkulator kredytowy

  • Okres liczony w:
  • Raty:

Prównywarka kredytowa

NASZE SERWISY TEMATYCZNE

Bądź na bieżąco - pobierz RSS

Blogi ekonomiczne

Grzegorczyk: Urzędnicy zawinili, konsumenci zapłacą

Sześć i pół miliarda złotych to niezła sumka. Tyle gotowe są zapłacić telekomy za pasma częstotliwości, które wykorzystają do dostępu do szybkiego mobilnego internetu w technologii LTE.

Piasecki: Długa droga do militarnej potęgi

To oczywiste, że w branży zbrojeniowej są olbrzymie pieniądze. Wystarczy spojrzeć na rozmach trwającego właśnie salonu zbrojeniowego w Kielcach.

Kowalczyk: Poważny sygnał ostrzegawczy

Wskaźnik PMI dla polskiego przemysłu spadł w sierpniu najmocniej od 2005 r. Jest się czym przejmować, bo to papierek lakmusowy tego, co się dzieje w gospodarce.
Zamknij

Przeczytaj też: >>

Sektor publiczny pożądany przez deweloperów

Pierwsza połowa 2015 roku była okresem aktywnego poszukiwania biur przez najemców z sektora publicznego. Kto wynajął najwięcej mkw.? >>
common