Na swoich stronach spółka Gremi Business Communication Sp. z o.o. wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

REKLAMA
|
  • Warszawa
  • Białystok
  • Bydgoszcz
  • Gdańsk
  • Kalisz
  • Katowice
  • Kielce
  • Kraków
  • Lublin
  • Łódź
  • Olsztyn
  • Opole
  • Poznań
  • Rzeszów
  • Szczecin
  • Toruń
  • Wrocław
  • Zielona Góra
Tutaj jesteś: ekonomia » Wiadomości

Gospodarka

Polska wciąż nie potrafi wykorzystać swoich atutów

Anita Błaszczak 15-06-2011, ostatnia aktualizacja 15-06-2011 03:51
źródło: Fotorzepa
autor:

W światowym zestawieniu marek państw nasz kraj zajmuje miejsce w trzeciej dziesiątce. To nieźle, ale poniżej naszych możliwości

– W swej promocji w świecie Polska wykorzystuje komunikaty, które nie mają większej wartości. Gdyby lepiej potrafiła zaprezentować się na zewnątrz –  wobec inwestorów i turystów – jej marka byłaby silniejsza, a w rezultacie sytuacja gospodarcza byłaby zdecydowanie lepsza. Chcąc się wyróżnić, powinniście bardziej promować np. jakość życia w Polsce – podkreśla Jose Filipe Torres, ekspert w dziedzinie rankingu narodowego i szef firmy Bloom Consulting.

Opracowała ona ranking marek państw, w którym ocenia siłę narodowych brandów w dwóch obszarach – w inwestycjach zagranicznych oraz turystyce. –Badaliśmy korelację między przekazem marketingowym kraju a jego wynikami gospodarczymi, czyli wielkością inwestycji zagranicznych oraz wpływów z turystyki – wyjaśnia Jose Filipe Torres, który w ocenie Polski bazował na danych z Polskiej Organizacji Turystyki oraz Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

W rankingu narodowych marek, które najskuteczniej przyciągają zagranicznych inwestorów, czołówkę tworzą USA, Luksemburg i Chiny. Polska jest na niezłym 26. miejscu wśród 145 państw. W regionie  wyprzedziły nas tylko Rosja i Węgry. Według ekspertów Bloom Consulting, gdyby nasz przekaz promocyjny był lepszy, marka Polski w inwestycjach zagranicznych zajęłaby 23. miejsce. Podobnie jest w rankingu siły narodowych marek w turystyce, gdzie czołówka to USA, Hiszpania i Francja. Polska zajęła 28. miejsce wśród 157 narodowych brandów, a skuteczniejsza promocja zapewniłaby nam 26. pozycję.

Przeczytaj więcej o:  Bloom Consulting , branding narodowy , marka Polski , Ranking marek krajów

Rzeczpospolita
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Gospodarka

Centralny Bank Rosji podniósł swą podstawową stopę procentową o 1,5 punktu procentowego, do 9,5 proc., uzasadniając to koniecznością podtrzymania rubla, ale wkrótce potem kurs rosyjskiej waluty osiągnął kolejny rekordowo niski poziom.

Firmy

Katastrofa rakiety Antares tuż po starcie w Wirginii do bezzałogowego lotu na orbitę stawia pod znakiem zapytania współpracę prywatnych amerykańskich spółek działających w branży kosmicznej z Rosjanami.

Finanse

Zdaniem Andrzeja Jakubiaka, szefa Komisji Nadzoru Finansowego dłużne papiery nieskarbowe to ważny element rynku finansowego.

Giełda

Ostatnia październikowa sesja była udana zarówno dla warszawskich, europejskich, jak i amerykańskich indeksów.

Budżet i podatki

Nawet 20 mld zł mogą wynosić starty budżetu państwa wskutek błędów Ministerstwa Finansów – szacuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców w specjalnym raporcie.

Nieruchomości

Na rynku pojawiają się oferty luksusowych rezydencji, których ceny idą w miliony złotych.

Praca

Dbałość o warunki biurowej pracy poprawia nie tylko wizerunek pracodawcy, ale także jego wyniki finansowe.

Opinie i Analizy

Niech rząd Ewy Kopacz skoncentruje się na kilku najistotniejszych zadaniach 
– apeluje prezydent Pracodawców RP.

KALENDARIUM

31 października 2014, piątek

31 października 2014, piątek





NBP - oczekiwania inflacyjne w październiku.
Strefa euro - stopa bezrobocia we wrześniu.
Niemcy - sprzedaż detaliczna we wrześniu.
Firmy - Alior Bank – kontynuacja NWZA z 22 października; Hutmen – NWZA w sprawie wycofania spółki z giełdy.

Wyszukaj osobę

Wpisz imię i/lub nazwisko
poszukiwanej osoby
Nie znaleziono takiej osoby
Porównaj
lokaty
Kalkulator
kredytowy
Porównaj
kredyty

Porównywarka oprocentowania rachunków i lokat

Kalkulator kredytowy

  • Okres liczony w:
  • Raty:

Prównywarka kredytowa

NASZE SERWISY TEMATYCZNE

Bądź na bieżąco - pobierz RSS

Blogi ekonomiczne

Jabłoński: Politycy: OFE muszą zostać zniszczone

Mimo że miliony młodych i najbardziej świadomych Polaków nadal chcą odkładać na starość prawdziwe pieniądze, a nie papierowe zapisy w ZUS, nie ma najmniejszych szans, by nasi politycy pozwolili przeżyć otwartym funduszom emerytalnym.

Grzegorczyk: Pani premier testuje franka

Premier Ewa Kopacz zainteresowała się, jak wyglądałyby ewentualnie bankowe stress testy dotyczące reakcji na umocnienie się szwajcarskiego franka.

Krakowiak: Pieniądze dla wybranych

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej chce pomóc firmom dotkniętym skutkami embarga na zagraniczną sprzedaż ich towarów. Państwo miałoby częściowo rekompensować takim przedsiębiorcom wywołany embargiem spadek sprzedaży.
Zamknij

Przeczytaj też: >>

Co Polak musi dziś mieć w domu?

Polacy rezygnują z telewizorów i odkurzaczy na rzecz zmywarek i telefonów. Maleje też liczba odtwarzaczy DVD w mieszkaniach. >>
common