Na swoich stronach spółka Gremi Business Communication Sp. z o.o. wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

REKLAMA
|
  • Warszawa
  • Białystok
  • Bydgoszcz
  • Gdańsk
  • Kalisz
  • Katowice
  • Kielce
  • Kraków
  • Lublin
  • Łódź
  • Olsztyn
  • Opole
  • Poznań
  • Rzeszów
  • Szczecin
  • Toruń
  • Wrocław
  • Zielona Góra
Tutaj jesteś: ekonomia » Wiadomości

Gospodarka

Polska wciąż nie potrafi wykorzystać swoich atutów

Anita Błaszczak 15-06-2011, ostatnia aktualizacja 15-06-2011 03:51
źródło: Fotorzepa
autor:

W światowym zestawieniu marek państw nasz kraj zajmuje miejsce w trzeciej dziesiątce. To nieźle, ale poniżej naszych możliwości

– W swej promocji w świecie Polska wykorzystuje komunikaty, które nie mają większej wartości. Gdyby lepiej potrafiła zaprezentować się na zewnątrz –  wobec inwestorów i turystów – jej marka byłaby silniejsza, a w rezultacie sytuacja gospodarcza byłaby zdecydowanie lepsza. Chcąc się wyróżnić, powinniście bardziej promować np. jakość życia w Polsce – podkreśla Jose Filipe Torres, ekspert w dziedzinie rankingu narodowego i szef firmy Bloom Consulting.

Opracowała ona ranking marek państw, w którym ocenia siłę narodowych brandów w dwóch obszarach – w inwestycjach zagranicznych oraz turystyce. –Badaliśmy korelację między przekazem marketingowym kraju a jego wynikami gospodarczymi, czyli wielkością inwestycji zagranicznych oraz wpływów z turystyki – wyjaśnia Jose Filipe Torres, który w ocenie Polski bazował na danych z Polskiej Organizacji Turystyki oraz Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

W rankingu narodowych marek, które najskuteczniej przyciągają zagranicznych inwestorów, czołówkę tworzą USA, Luksemburg i Chiny. Polska jest na niezłym 26. miejscu wśród 145 państw. W regionie  wyprzedziły nas tylko Rosja i Węgry. Według ekspertów Bloom Consulting, gdyby nasz przekaz promocyjny był lepszy, marka Polski w inwestycjach zagranicznych zajęłaby 23. miejsce. Podobnie jest w rankingu siły narodowych marek w turystyce, gdzie czołówka to USA, Hiszpania i Francja. Polska zajęła 28. miejsce wśród 157 narodowych brandów, a skuteczniejsza promocja zapewniłaby nam 26. pozycję.

Przeczytaj więcej o:  Bloom Consulting , branding narodowy , marka Polski , Ranking marek krajów

Rzeczpospolita
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Gospodarka

Ukraiński prezydent wypadł z czołówki corocznego zestawienia stu najbogatszych Ukraińców magazyny Forbes. Na czele, jak co roku Rinat Achmetow.

Firmy

Wilno przygotowało zmiany w prawie, pozwalające na sprzedaż innym krajom gazu z terminalu LNG w Kłajpedzie.

Finanse

Fundusz Rezerwy Demograficznej rośnie jeszcze wolniej niż wynika z planów rządowych. Chociaż po raz pierwszy od sześciu lat rząd nie sięgnie po rezerwę, to daleko mu do 21 mld zł, jakie mają być w FRD w grudniu.

Giełda

Nowojorska giełda zakończyła tydzień na plusie. Wzrosły główne indeksy: S&P 500 zyskał 0,24 proc., Dow Jones 0,19 proc. a NASDAQ o,57 proc.

Budżet i podatki

Aż 3,5 miliarda dolarów winni są amerykańskiemu rządowi w formie niezapłaconych podatków... pracownicy rządu federalnego.

Nieruchomości

Budynek jednorodzinny musi być niedrogi, ale nowocześnie wykończony. Ważna jest dobra lokalizacja.

Praca

Choć w ostatnich latach wzrosła liczba pracujących Polaków 55+, to nadal daleko nam do średniej krajów OECD. I szybko jej nie dogonimy bez reform i większych wysiłków pracodawców.

Opinie i Analizy

Wartość zamówień dla polskiej armii sięgnie w najbliższym czasie wielu miliardów złotych. Wcześniej takie transakcje były kompensowane zobowiązaniami offsetowymi zagranicznych dostawców. Zmieniły się jednak zasady tej kompensacji, która teraz musi gwarantować bezpieczeństwo państwa.

KOMENTARZ DNIA

Najczęściej czytane
Z ostatniej chwili
Najczęściej komentowane

KALENDARIUM

30 marca 2015, poniedziałek

30 marca 2015, poniedziałek




USA – PKB – IV kwartał, indeks zaufania konsumentów Uniwersytetu Michigan 
– marzec.

Japonia – produkcja przemysłowa – luty.
Wielka Brytania – podaż pieniądza M4 – luty.
Strefa euro – indeksy zaufania: konsumentów, w przemyśle, w usługach – marzec.
Niemcy – inflacja 
– marzec.
USA – dochody i wydatki Amerykanów – luty.

Firmy: mBank: WZA w sprawie podziału zysku za 2014 r., zarząd proponuje 17 zł dywidendy na akcję.

Wyszukaj osobę

Wpisz imię i/lub nazwisko
poszukiwanej osoby
Nie znaleziono takiej osoby
Porównaj
lokaty
Kalkulator
kredytowy
Porównaj
kredyty

Porównywarka oprocentowania rachunków i lokat

Kalkulator kredytowy

  • Okres liczony w:
  • Raty:

Prównywarka kredytowa

NASZE SERWISY TEMATYCZNE

Bądź na bieżąco - pobierz RSS

Blogi ekonomiczne

Aleksandrowicz: Co naprawdę jest ważne

Natężenie szumu informacyjnego rośnie z dnia na dzień, w miarę jak zbliżają się wybory pana spod żyrandola.

Salik: Wybory w cieniu pieniędzy

Zapach wyborów unosi się w powietrzu co najmniej od początku roku. W marcu było go najbardziej czuć ze strony spółek i instytucji, znajdujących się pod kontrolą państwa.

Drewnowska: Mleczna rewolucja zmieni polską wieś

Bruksela nieraz wprowadzała nietrafione czy wręcz szkodliwe regulacje. Jedną z nich były kwoty mleczne. Po trzech dekadach odchodzą one do lamusa.
Zamknij

Przeczytaj też: >>

Czy młodym opłaca się kupować mieszkania?

Stereotyp w Polsce jest taki: po zakończeniu edukacji należy znaleźć pracę, kupić dom i mieć dzieci. Czy na pewno? >>
common