Na swoich stronach spółka Gremi Business Communication Sp. z o.o. wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

REKLAMA
|
  • Warszawa
  • Białystok
  • Bydgoszcz
  • Gdańsk
  • Kalisz
  • Katowice
  • Kielce
  • Kraków
  • Lublin
  • Łódź
  • Olsztyn
  • Opole
  • Poznań
  • Rzeszów
  • Szczecin
  • Toruń
  • Wrocław
  • Zielona Góra
Tutaj jesteś: ekonomia » Wiadomości

Gospodarka

Polska wciąż nie potrafi wykorzystać swoich atutów

Anita Błaszczak 15-06-2011, ostatnia aktualizacja 15-06-2011 03:51
źródło: Fotorzepa
autor: Roman Bosiacki

W światowym zestawieniu marek państw nasz kraj zajmuje miejsce w trzeciej dziesiątce. To nieźle, ale poniżej naszych możliwości

– W swej promocji w świecie Polska wykorzystuje komunikaty, które nie mają większej wartości. Gdyby lepiej potrafiła zaprezentować się na zewnątrz –  wobec inwestorów i turystów – jej marka byłaby silniejsza, a w rezultacie sytuacja gospodarcza byłaby zdecydowanie lepsza. Chcąc się wyróżnić, powinniście bardziej promować np. jakość życia w Polsce – podkreśla Jose Filipe Torres, ekspert w dziedzinie rankingu narodowego i szef firmy Bloom Consulting.

Opracowała ona ranking marek państw, w którym ocenia siłę narodowych brandów w dwóch obszarach – w inwestycjach zagranicznych oraz turystyce. –Badaliśmy korelację między przekazem marketingowym kraju a jego wynikami gospodarczymi, czyli wielkością inwestycji zagranicznych oraz wpływów z turystyki – wyjaśnia Jose Filipe Torres, który w ocenie Polski bazował na danych z Polskiej Organizacji Turystyki oraz Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

W rankingu narodowych marek, które najskuteczniej przyciągają zagranicznych inwestorów, czołówkę tworzą USA, Luksemburg i Chiny. Polska jest na niezłym 26. miejscu wśród 145 państw. W regionie  wyprzedziły nas tylko Rosja i Węgry. Według ekspertów Bloom Consulting, gdyby nasz przekaz promocyjny był lepszy, marka Polski w inwestycjach zagranicznych zajęłaby 23. miejsce. Podobnie jest w rankingu siły narodowych marek w turystyce, gdzie czołówka to USA, Hiszpania i Francja. Polska zajęła 28. miejsce wśród 157 narodowych brandów, a skuteczniejsza promocja zapewniłaby nam 26. pozycję.

Przeczytaj więcej o:  Bloom Consulting , branding narodowy , marka Polski , Ranking marek krajów

Rzeczpospolita
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Gospodarka

Niemiecki biznes boi się, że antyrosyjskie sankcje uderzą mocniej w nich niż w ich rosyjskich partnerów.

Firmy

Dobre mieszkanie to dla wielu klientów już za mało. Chcą dodatkowych udogodnień. Za ile je dostaną?

Finanse

Liczba napływających do ZUS deklaracji o pozostaniu w funduszu emerytalnym ciągle rośnie. Do 21 lipca chęć pozostania w OFE zadeklarowało 760 tys. osób.

Giełda

Indeksy odrabiały wcześniejsze straty. Europie pomogło wzrostowe otwarcie sesji na Wall Street. Co nas czeka jutro?

Budżet i podatki

Budżet państwa w minionym miesiącu zamknął się deficytem na poziomie 25,4 mld zł – wynika ze wstępnych danych Ministerstwa Finansów.

Nieruchomości

Już po 25 miesiącach pracy mieszkańca Danii byłoby stać na 70-metrowe lokum. Polak potrzebuje znacznie ponad 7 lat.

Praca

Na 40 dni urlopu i dni wolnych w ciągu roku oraz 35-godzinny tydzień pracy mogą liczyć Francuzi. Są najmniej przepracowanymi mieszkańcami UE.

Opinie i Analizy

Jeśli nie chcemy zatrzymać się w doganianiu najlepiej rozwiniętych krajów świata, już dziś musimy zacząć budować podwaliny nowego modelu gospodarczego, opartego na ryzyku i innowacyjności – pisze ekonomista.
Najczęściej czytane
Z ostatniej chwili
Najczęściej komentowane

KALENDARIUM

23 lipca 2014, środa

23 lipca 2014, środa






GUS - sprzedaż detaliczna w czerwcu, stopa bezrobocia w czerwcu.
Firmy - PKN Orlen – wyniki za I półrocze; Netia – początek zapisów na sprzedaż akcji po 5,31 zł w wezwaniu ogłoszonym przez Vectrę; Remak – początek zapisów na sprzedaż akcji po 11 zł w wezwaniu ogłoszonym przez Zarmen; Lentex – wypłata 0,35 zł dywidendy na akcję; PLAST-BOX – wypłata 0,08 zł dywidendy na akcję.

Wyszukaj osobę

Wpisz imię i/lub nazwisko
poszukiwanej osoby
Nie znaleziono takiej osoby
Porównaj
lokaty
Kalkulator
kredytowy
Porównaj
kredyty

Porównywarka oprocentowania rachunków i lokat

Kalkulator kredytowy

  • Okres liczony w:
  • Raty:

Prównywarka kredytowa

NASZE SERWISY TEMATYCZNE

Bądź na bieżąco - pobierz RSS

Blogi ekonomiczne

Krakowiak: Zawracanie Wisły rakietą

Polska Grupa Zbrojeniowa, czyli powstający w bólach czempion obronny, już w środę ma przystąpić do rodzimego konsorcjum OPL, zabiegającego o jak najszerszy udział w realizacji zamówienia na tarczę przeciwlotniczą i przeciwrakietową średniego zasięgu „Wisła".

Błaszczak: Młodzi już nie chcą aż tyle pracować

Statystyki Eurofound plasujące nas w gronie najbardziej zapracowanych mieszkańców Unii nie są zaskoczeniem.

Lemańska: Nikt już nie wie, gdzie stoją konfitury

Tylko tak można podsumować ostatnie finansowe sukcesy w cyfrowym świecie, jak kariera aplikacji Yo czy sukces ziemniaczanej sałatki na Kickstarterze.
Zamknij

Przeczytaj też: >>

Nowe osiedle już na taśmie

Deweloperzy mają banki ziemi, które właśnie wykorzystują, bo sprzedaż mieszkań idzie im dobrze. Planują i prestiżowe wieże, i popularne osiedla. >>
common