Na swoich stronach spółka Gremi Business Communication Sp. z o.o. wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

REKLAMA
|
  • Warszawa
  • Białystok
  • Bydgoszcz
  • Gdańsk
  • Kalisz
  • Katowice
  • Kielce
  • Kraków
  • Lublin
  • Łódź
  • Olsztyn
  • Opole
  • Poznań
  • Rzeszów
  • Szczecin
  • Toruń
  • Wrocław
  • Zielona Góra
Tutaj jesteś: ekonomia » Wiadomości

Gospodarka

Polska wciąż nie potrafi wykorzystać swoich atutów

Anita Błaszczak 15-06-2011, ostatnia aktualizacja 15-06-2011 03:51
źródło: Fotorzepa
autor:

W światowym zestawieniu marek państw nasz kraj zajmuje miejsce w trzeciej dziesiątce. To nieźle, ale poniżej naszych możliwości

– W swej promocji w świecie Polska wykorzystuje komunikaty, które nie mają większej wartości. Gdyby lepiej potrafiła zaprezentować się na zewnątrz –  wobec inwestorów i turystów – jej marka byłaby silniejsza, a w rezultacie sytuacja gospodarcza byłaby zdecydowanie lepsza. Chcąc się wyróżnić, powinniście bardziej promować np. jakość życia w Polsce – podkreśla Jose Filipe Torres, ekspert w dziedzinie rankingu narodowego i szef firmy Bloom Consulting.

Opracowała ona ranking marek państw, w którym ocenia siłę narodowych brandów w dwóch obszarach – w inwestycjach zagranicznych oraz turystyce. –Badaliśmy korelację między przekazem marketingowym kraju a jego wynikami gospodarczymi, czyli wielkością inwestycji zagranicznych oraz wpływów z turystyki – wyjaśnia Jose Filipe Torres, który w ocenie Polski bazował na danych z Polskiej Organizacji Turystyki oraz Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

W rankingu narodowych marek, które najskuteczniej przyciągają zagranicznych inwestorów, czołówkę tworzą USA, Luksemburg i Chiny. Polska jest na niezłym 26. miejscu wśród 145 państw. W regionie  wyprzedziły nas tylko Rosja i Węgry. Według ekspertów Bloom Consulting, gdyby nasz przekaz promocyjny był lepszy, marka Polski w inwestycjach zagranicznych zajęłaby 23. miejsce. Podobnie jest w rankingu siły narodowych marek w turystyce, gdzie czołówka to USA, Hiszpania i Francja. Polska zajęła 28. miejsce wśród 157 narodowych brandów, a skuteczniejsza promocja zapewniłaby nam 26. pozycję.

Przeczytaj więcej o:  Bloom Consulting , branding narodowy , marka Polski , Ranking marek krajów

Rzeczpospolita
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Gospodarka

Dwudziestka najbogatszych Rosjan straciła w mijającym tygodniu ok. 10 mld dol., a od początku roku 64 mld dol.

Firmy

Ruszyły przygotowania do ważnej inwestycji dla turystów jadących na Podhale. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła właśnie przetargi na budowę szybkiej trasy prowadzącej do stolicy Tatr.

Finanse

Tylko niektórzy zadłużeni we franku skorzystają na ostatnich decyzjach szwajcarskiego banku centralnego (SNB) - uważają analitycy. Nie wszystkie banki obniżą oprocentowanie kredytów, a na taniego franka nie ma co liczyć.

Giełda

To najlepszy rok na rynku giełdowych debiutów od czasów pęknięcia wielkiej internetowej bańki spekulacyjnej.

Budżet i podatki

W 2015 r. dochody budżetu państwa mają wynieść 297 mld 252 mln 925 tys. zł, a wydatki 343 mld 332 mln 925 tys. zł, w efekcie deficyt nie powinien przekroczyć 46 mld 80 mln zł - przewiduje ustawa budżetowa.

Nieruchomości

Przeciętna rata za trzypokojowy lokal w dużym mieście wynosi mniej niż 1,5 tys. zł miesięcznie.

Praca

Koalicja i opozycja popierają projekt ws. ochrony miejsc pracy

Opinie i Analizy

Pogoń za tanim produktem i reklama wydają się być narastającym 
problemem dla firm. Ściskają bowiem z dwóch stron ich marże. 
A to od tych ostatnich zależą ich przyszłe inwestycje oraz zatrudnienie – pisze publicysta „Rzeczpospolitej".
Najczęściej czytane
Z ostatniej chwili
Najczęściej komentowane

KALENDARIUM

22 grudnia 2014, poniedziałek

22 grudnia 2014, poniedziałek




USA – sprzedaż domów na rynku wtórnym.

Firmy: PKP Cargo 
– NWZA w sprawie zmiany statutu spółki; Novita – kontynuacja NWZA z 3 grudnia; DM IDM – kontynuacja NWZA rozpoczętego 24 listopada; Wikana – wznowienie notowań po scaleniu akcji spółki w stosunku 10 do 1.

Wyszukaj osobę

Wpisz imię i/lub nazwisko
poszukiwanej osoby
Nie znaleziono takiej osoby
Porównaj
lokaty
Kalkulator
kredytowy
Porównaj
kredyty

Porównywarka oprocentowania rachunków i lokat

Kalkulator kredytowy

  • Okres liczony w:
  • Raty:

Prównywarka kredytowa

NASZE SERWISY TEMATYCZNE

Bądź na bieżąco - pobierz RSS

Blogi ekonomiczne

Aleksandrowicz: Dziura na życzenie

Dopiero teraz zauważyłem, że naród w Radomiu nie wybrał rządzącego tam od 8 lat prezydenta miasta, p. Kosztowniaka.

Wieczerzak-Krusińska: Patrz, co wrzucasz do kominka

Zbyt rzadko w kontekście ograniczania emisji gazów i pyłów mówi się o kosztach zdrowotnych, jakie muszą ponosić całe społeczeństwa w przypadku zaniechania w tym temacie.

Jabłoński: Nie mylić repolonizacji z nacjonalizacją

Co ósma złotówka aktywów bankowych jest na sprzedaż. Dla państwa oznacza to, że przez pewien czas menedżerowie krwiobiegu gospodarki będą myśleli tylko w krótkiej perspektywie.
Zamknij

Przeczytaj też: >>

Kto ma tańsze ogrzewanie

Wyższe rachunki za ciepło - o 2 proc. - zapłacą osoby korzystające z ogrzewania z sieci. Zdrożał także gaz - prawie o 5 proc. >>
common