Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

REKLAMA
|
  • Warszawa
  • Białystok
  • Bydgoszcz
  • Gdańsk
  • Kalisz
  • Katowice
  • Kielce
  • Kraków
  • Lublin
  • Łódź
  • Olsztyn
  • Opole
  • Poznań
  • Rzeszów
  • Szczecin
  • Toruń
  • Wrocław
  • Zielona Góra
Tutaj jesteś: ekonomia » Wiadomości

Gospodarka

Polska wciąż nie potrafi wykorzystać swoich atutów

Anita Błaszczak 15-06-2011, ostatnia aktualizacja 15-06-2011 03:51
źródło: Fotorzepa
autor: Roman Bosiacki

W światowym zestawieniu marek państw nasz kraj zajmuje miejsce w trzeciej dziesiątce. To nieźle, ale poniżej naszych możliwości

– W swej promocji w świecie Polska wykorzystuje komunikaty, które nie mają większej wartości. Gdyby lepiej potrafiła zaprezentować się na zewnątrz –  wobec inwestorów i turystów – jej marka byłaby silniejsza, a w rezultacie sytuacja gospodarcza byłaby zdecydowanie lepsza. Chcąc się wyróżnić, powinniście bardziej promować np. jakość życia w Polsce – podkreśla Jose Filipe Torres, ekspert w dziedzinie rankingu narodowego i szef firmy Bloom Consulting.

Opracowała ona ranking marek państw, w którym ocenia siłę narodowych brandów w dwóch obszarach – w inwestycjach zagranicznych oraz turystyce. –Badaliśmy korelację między przekazem marketingowym kraju a jego wynikami gospodarczymi, czyli wielkością inwestycji zagranicznych oraz wpływów z turystyki – wyjaśnia Jose Filipe Torres, który w ocenie Polski bazował na danych z Polskiej Organizacji Turystyki oraz Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

W rankingu narodowych marek, które najskuteczniej przyciągają zagranicznych inwestorów, czołówkę tworzą USA, Luksemburg i Chiny. Polska jest na niezłym 26. miejscu wśród 145 państw. W regionie  wyprzedziły nas tylko Rosja i Węgry. Według ekspertów Bloom Consulting, gdyby nasz przekaz promocyjny był lepszy, marka Polski w inwestycjach zagranicznych zajęłaby 23. miejsce. Podobnie jest w rankingu siły narodowych marek w turystyce, gdzie czołówka to USA, Hiszpania i Francja. Polska zajęła 28. miejsce wśród 157 narodowych brandów, a skuteczniejsza promocja zapewniłaby nam 26. pozycję.

Przeczytaj więcej o:  Bloom Consulting , branding narodowy , marka Polski , Ranking marek krajów

Rzeczpospolita
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Gospodarka

Rząd przyjął projekt nowego Program Rozwoju Obszarów Wiejskich, 
który trafi teraz do Komisji Europejskiej. A w starym programie młodzi rolnicy powalczą jeszcze 
o 189 mln euro.

Firmy

Pracownicy niemieckiego Amazona wciąż nie zgadzają się na warunki płacowe w koncernie. Związek zawodowy Verdi wezwał pracowników do całodziennego strajku.

Finanse

Tłumaczymy krok po kroku jak złożyć oświadczenie o chęci pozostania w otwartym funduszu emerytalnym.

Giełda

Po trzech dniach wzrostów na nowojorskiej giełdzie czwartek okazał się dość nierówny i cechował się sporymi wahaniami indeksów.

Budżet i podatki

Rząd ograniczy deficyt finansów publicznych do 2,7 proc. PKB m.in. dzięki oszczędnościom na OFE i emeryturach oraz dalszemu zamrażaniu skali podatkowej.

Nieruchomości

Bank nie zawsze wygrywa. Deutsche Bank chce się pozbyć luksusowego kasyna Cosmopolitan w Las Vegas, które kosztowało miliardy, a nie przynosi zysków.

Praca

Zatrudnienie | Poprawa koniunktury i polityka urzędów pracy powinny ograniczyć skłonności niektórych firm do traktowania staży jako źródła taniej siły roboczej.

Opinie i Analizy

Zarząd powinien raportować koszty prowadzonej w spółce działalności związkowej. Rada nadzorcza powinna je oceniać, a biegły rewident uwzględniać w badaniu sprawozdań.

Sonda: Konflikt ukraiński a Polska?

Czy konsekwencje sytuacji na Ukrainie mogą spowolnić tempo wzrostu gospodarczego Polski?

    KALENDARIUM

    18 kwietnia 2014, piątek

    18 kwietnia 2014, piątek





    
GPW – dzień bez sesji.
    Firmy: Kernel – wstępne wyniki za III kwartał roku obrotowego.

    Wyszukaj osobę

    Wpisz imię i/lub nazwisko
    poszukiwanej osoby
    Nie znaleziono takiej osoby
    Porównaj
    lokaty
    Kalkulator
    kredytowy
    Porównaj
    kredyty

    Porównywarka oprocentowania rachunków i lokat

    Kalkulator kredytowy

    • Okres liczony w:
    • Raty:

    Prównywarka kredytowa

    NASZE SERWISY TEMATYCZNE

    Bądź na bieżąco - pobierz RSS

    Blogi ekonomiczne

    Kozieł: Rosyjska zagadka

    W związku z kryzysem ukraińskim cały świat (poza Krymem i Donbasem) nagle odkrył, że Putin to dyktator, który potajemnie zgromadził majątek idący w dziesiątki miliardów dolarów.

    Mazurkiewicz: Marka to na rynku podstawa

    Towarów w sklepach jest tak dużo, że reklamują się nawet te, które dotychczas kupowane były niejako z rozpędu, machinalnie. To choćby wędliny, ale także pieczywo, nabiał, mąka, a nawet cukier.

    Pawlak: Złe wieści dla polskiej giełdy

    Jeśli zbyt mało obecnych członków otwartych funduszy emerytalnych zdecyduje się w nich pozostać, będzie to oznaczało odpływ kapitału z warszawskiego parkietu. Ucierpi na tym cała polska gospodarka.
    Zamknij

    Przeczytaj też: >>

    Polacy nie chcą już budować z byle czego

    Garaż nie jest ważny. Piwnicy może nie być. Dom powinien być ciepły i nie za duży. Wystarczy ok. 130 mkw., na postawienie których w stanie surowym nie potrzeba więcej niż 250 tys. zł. >>
    common