Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Finanse

Marka Polski potrzebuje wzmocnienia

Fotorzepa, Roman Bosiacki
W œwiatowym zestawieniu marek państw nasz kraj zajmuje miejsce w trzeciej dziesištce. To nieŸle, ale poniżej naszych możliwoœci
– W swej promocji w œwiecie Polska wykorzystuje komunikaty, które nie majš większej wartoœci. Gdyby lepiej potrafiła zaprezentować się na zewnštrz –  wobec inwestorów i turystów – jej marka byłaby silniejsza, a w rezultacie sytuacja gospodarcza byłaby zdecydowanie lepsza. Chcšc się wyróżnić, powinniœcie bardziej promować np. jakoœć życia w Polsce – podkreœla Jose Filipe Torres, ekspert w dziedzinie rankingu narodowego i szef firmy Bloom Consulting. Opracowała ona ranking marek państw, w którym ocenia siłę narodowych brandów w dwóch obszarach – w inwestycjach zagranicznych oraz turystyce. –Badaliœmy korelację między przekazem marketingowym kraju a jego wynikami gospodarczymi, czyli wielkoœciš inwestycji zagranicznych oraz wpływów z turystyki – wyjaœnia Jose Filipe Torres, który w ocenie Polski bazował na danych z Polskiej Organizacji Turystyki oraz Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. W rankingu narodowych marek, które najskuteczniej przycišgajš zagranicznych inwestorów, czołówkę tworzš USA, Luksemburg i Chiny. Polska jest na niezłym 26. miejscu wœród 145 państw. W regionie  wyprzedziły nas tylko Rosja i Węgry. Według ekspertów Bloom Consulting, gdyby nasz przekaz promocyjny był lepszy, marka Polski w inwestycjach zagranicznych zajęłaby 23. miejsce. Podobnie jest w rankingu siły narodowych marek w turystyce, gdzie czołówka to USA, Hiszpania i Francja. Polska zajęła 28. miejsce wœród 157 narodowych brandów, a skuteczniejsza promocja zapewniłaby nam 26. pozycję.
ródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL