Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Media i internet

T-Mobile chce mieć w Polsce telewizję i sieć stacjonarnš

Miroslav Rakowski uważa, że PTC powinna być jak inne firmy grupy Deutsche Telekom: zwinna, szybka, idšca naprzód
Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek
Deutsche Telekom właœcicielem Polskiej Telefonii Cyfrowej
Finalizacja porozumienia udziałowców Polskiej Telefonii Cyfrowej oznacza dla tego komórkowego operatora i polskiego konsumenta duże zmiany – mówi Miroslav Rakowski, który od stycznia objšł stery operatora sieci Era. Jest on pierwszym szefem zarzšdu tego telekomu, który nie ma wštpliwoœci, do kogo należy kierowana przez niego firma. W ubiegły pištek niemiecka grupa Deutsche Telekom w ramach drugiej częœci zapłaty za 51-proc. pakiet udziałów PTC przekazała 1,4 mld euro Elektrimowi i francuskiemu koncernowi Vivendi. – To sprawia, że Deutsche Telekom staje się jedynym właœcicielem PTC i zamyka wszystkie prawne spory między stronami raz na zawsze – powiedział Timotheus Höttges, członek zarzšdu odpowiedzialny za finanse DT. Co teraz? Zdaniem Rakowskiego PTC powinna być takim operatorem jak inne firmy z grupy Deutsche Telekom: zwinnym, szybkim, idšcym naprzód.
„Zwinnoœć” majš zapewnić firmie m.in. zmiany w statucie, który na czas wojny właœcicieli zapewnił radzie nadzorczej bardzo szerokie kompetencje, a zarzšdowi odbierał możliwoœć elastycznego i szybkiego działania. Teraz ma się to zmienić. Zmieni się marka sieci: z błękitnej Era na T-Mobile w kolorze... magenta (do takiego okreœlenia różowawego znaku przywišzani się menedżerowie ds. wizerunku niemieckiej grupy). Rebranding nie będzie sprawš. – Myœlę, że nie będziemy walczyli o klienta cenami. Sš one już w Polsce na bardzo niskim poziomie. Ich dalsza deprecjacja mogłaby sprawić, że operatorom zabrakłoby pieniędzy na inwestycje. Zachowamy balans między cenš a jakoœciš usług. Nie będziemy ani najtańsi, ani najdrożsi – twierdzi Rakowski pytany, czy wejœcie T-Mobile na polski rynek będzie się wišzać z obniżkami cen usług. Nie tylko marka sieci prowadzonej przez PTC zostanie dostosowana do polityki właœciciela, ale także strategia. PTC – tak jak DT w innych krajach – będzie rozwijać telekomunikacyjne usługi stacjonarne oraz telewizyjne, czy to w technologii satelitarnej, czy kablowej. We wrzeœniu ub.r. PTC miała 13,3 mln klientów. Po dziewięciu miesišcach ub.r. przychody wynosiły 5,46 mld zł. Nieznany jest jej ostatni wynik netto, ale – mimo sporu właœcicieli – w 2009 r. PTC zarobiła na czysto 1,4 mld zł. To najwięcej w branży.
ródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL