T-Mobile chce mieć w Polsce telewizję i sieć stacjonarną

aktualizacja: 17.01.2011, 02:48
Miroslav Rakowski uważa, że PTC powinna być  jak inne firmy  grupy Deu...
Miroslav Rakowski uważa, że PTC powinna być jak inne firmy grupy Deutsche Telekom: zwinna, szybka, idąca naprzód
Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Deutsche Telekom właścicielem Polskiej Telefonii Cyfrowej

Finalizacja porozumienia udziałowców Polskiej Telefonii Cyfrowej oznacza dla tego komórkowego operatora i polskiego konsumenta duże zmiany – mówi Miroslav Rakowski, który od stycznia objął stery operatora sieci Era.
Jest on pierwszym szefem zarządu tego telekomu, który nie ma wątpliwości, do kogo należy kierowana przez niego firma. W ubiegły piątek niemiecka grupa Deutsche Telekom w ramach drugiej części zapłaty za 51-proc. pakiet udziałów PTC przekazała 1,4 mld euro Elektrimowi i francuskiemu koncernowi Vivendi. – To sprawia, że Deutsche Telekom staje się jedynym właścicielem PTC i zamyka wszystkie prawne spory między stronami raz na zawsze – powiedział Timotheus Höttges, członek zarządu odpowiedzialny za finanse DT.
Co teraz? Zdaniem Rakowskiego PTC powinna być takim operatorem jak inne firmy z grupy Deutsche Telekom: zwinnym, szybkim, idącym naprzód.
„Zwinność” mają zapewnić firmie m.in. zmiany w statucie, który na czas wojny właścicieli zapewnił radzie nadzorczej bardzo szerokie kompetencje, a zarządowi odbierał możliwość elastycznego i szybkiego działania. Teraz ma się to zmienić.
Zmieni się marka sieci: z błękitnej Era na T-Mobile w kolorze... magenta (do takiego określenia różowawego znaku przywiązani się menedżerowie ds. wizerunku niemieckiej grupy). Rebranding nie będzie sprawą.
– Myślę, że nie będziemy walczyli o klienta cenami. Są one już w Polsce na bardzo niskim poziomie. Ich dalsza deprecjacja mogłaby sprawić, że operatorom zabrakłoby pieniędzy na inwestycje. Zachowamy balans między ceną a jakością usług. Nie będziemy ani najtańsi, ani najdrożsi – twierdzi Rakowski pytany, czy wejście T-Mobile na polski rynek będzie się wiązać z obniżkami cen usług. Nie tylko marka sieci prowadzonej przez PTC zostanie dostosowana do polityki właściciela, ale także strategia.
PTC – tak jak DT w innych krajach – będzie rozwijać telekomunikacyjne usługi stacjonarne oraz telewizyjne, czy to w technologii satelitarnej, czy kablowej.
We wrześniu ub.r. PTC miała 13,3 mln klientów. Po dziewięciu miesiącach ub.r. przychody wynosiły 5,46 mld zł. Nieznany jest jej ostatni wynik netto, ale – mimo sporu właścicieli – w 2009 r. PTC zarobiła na czysto 1,4 mld zł. To najwięcej w branży.

POLECAMY

KOMENTARZE