Jak rozliczyć domowo-firmowe wydatki

aktualizacja: 08.10.2009, 06:57
Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys
Siedziba firmy w mieszkaniu dla jednych jest koniecznością, bo nie stać ich na wynajęcie lokalu na działalność, dla innych wygodą – wszystko jest pod ręką i nie trzeba tracić czasu na dojazdy.Dodatkową zaletą prowadzenia firmy w domu jest możliwość zaliczenia do kosztów części jego wartości dzięki odpisom amortyzacyjnym. Stawki amortyzacji dla mieszkań są co prawda niezbyt wysokie, ale jeśli siedziba firmy mieści się w lokum kupionym jako używane, rzecz przedstawia się o wiele lepiej. Stawka amortyzacyjna rośnie do 10 proc. w skali roku i to już może być znaczący koszt.
Artykuł dostępny w ramach oferty cyfrowej "Rzeczpospolitej"

Chcesz czytać więcej?
Uzyskaj dostęp do pełnych treści.

  • Wydanie elektroniczne "Rzeczpospolitej"
  • Aplikacja na smartfon i tablet
  • Dostęp do: Wydarzeń, Ekonomii, Plusa Minusa w serwisie www.rp.pl
Żródło: Rzeczpospolita

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych". Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

POLECAMY

KOMENTARZE