Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Inni przewoŸnicy

PKP gotowe na świšteczne wyjazdy

Pixabay
Całodobowe wsparcie podróżnych, monitoring sieci kolejowej, dodatkowe wagony i pocišgi, wzmocnione patrole funkcjonariuszy SOK i zespoły pogotowia technicznego - tak grupa PKP przygotowuje się na okres œwišteczno–noworoczny
Jak podaje spółka, w okresie œwištecznym w gotowoœci pozostaje 168 zespołów szybkiego usuwania awarii i 20 zespołów ratownictwa technicznego. Do pracy przygotowanych jest też 66 pocišgów sieciowych, które mogš być wykorzystane w przypadku usterek sieci trakcyjnej. Na 10 stacjach na wypadek awarii zapewniono lokomotywy osłonowe. Do pomocy gotowych jest też 147 odœnieżarek, 13 kombajnów i 48 pługów odœnieżnych. W pracy lub gotowoœci do niej będzie łšcznie ponad 10,5 tysišca pracowników. "PKP Intercity na bieżšco obserwuje frekwencję w okresie œwištecznym i noworocznym, a tam, gdzie jest to możliwe, włšcza dodatkowe wagony" - czytamy w komunikacie przewoŸnika. W zwišzku z dużym zainteresowaniem wyjazdami w góry 29 i 31 grudnia oraz 2 stycznia PKP uruchomi dodatkowe pocišgi kategorii EIC z Warszawy do Zakopanego, natomiast 29 grudnia i 2 stycznia pojadš one w kierunku stolicy.
Ponadto PKP Intercity uruchomi specjalny pocišg relacji Kraków - Zakopane. Do Zakopanego zabierze on pasażerów 31 grudnia, a odwiezie 1 stycznia we wczesnych godzinach porannych. "Dzięki temu osoby planujšce sylwestra w górach będš mogły komfortowo dojechać do polskiej stolicy Tatr" - zaznaczyła spółka. Ponadto w weekend poprzedzajšcy Nowy Rok przewoŸnik uruchomi pocišgi do Zakopanego m.in. z Krakowa, Gdyni, Warszawy, Szczecina i Poznania. Grupa PKP przypomina, że "cały czas udoskonala swój system sprzedaży biletów". "Po wprowadzeniu możliwoœci wyboru różnych zniżek w ramach jednej transakcji, od listopada  podróżni mogš przez internet kupić bilety na połšczenia z przesiadkš. Ponadto przy zakupie biletu za poœrednictwem strony intercity.pl pasażerowie mogš sprawdzić zajętoœć miejsc w interesujšcych ich połšczeniach" - dodaje przewoŸnik, podkreœlajšc, że na stronie internetowej przy każdym z połšczeń znajduje się informacja o frekwencji, dzięki czemu podróżny może sam sprawdzić, czy sš jeszcze dostępne miejsca w pocišgu. PKP zapewnia, że w okresie œwištecznym całodobowo będzie działać Centrum Wsparcia Klienta. Ponadto w okresie zimowym ok. 250 dworców PKP nie będzie zamykanych na przerwę technicznš. W przypadku znacznego spadku temperatury i w sytuacjach nadzwyczajnych PKP może też podjšć decyzję o całodobowym otwarciu pozostałych dworców. Podróżni wybierajšcy się na œwięta kolejš mogš liczyć także na wsparcie pracowników InfoDworców. Jak wyjaœniła spółka, sš to punkty informacyjne znajdujšce się na kluczowych dworcach kolejowych, czyli: Bydgoszcz Główna, Bydgoszcz, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Katowice, Kraków Główny, ŁódŸ Fabryczna, Poznań Główny, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Warszawa Zachodnia i Wrocław Główny. Grupa zapowiada, że obsługa punktów odpowie na wszelkie pytania dotyczšce funkcjonowania dworca i usług dostępnych na terenie obiektu, podpowie również podróżnym, jak dojechać do różnych punktów miasta. W okresie œwištecznym Straż Ochrony Kolei podwoi liczbę patroli na terenach kolejowych. Każdego dnia bezpieczeństwa będzie pilnowało ponad 600 funkcjonariuszy SOK, wspieranych przez policjantów, strażników miejskich, żandarmów i strażników granicznych. Dodatkowe patrole będš w pocišgach pasażerskich, na stacjach, dworcach i przystankach osobowych.
ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL