Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Hotele

AccorHotels inwestuje w młode firmy

Jean-Yves Besnard
Newseria Biznes
Grupa AccorHotels nawišzuje współpracę ze start-upami. Chce zyskać œwieże spojrzenie i rozwišzania, które hotele mogš zaoferować goœciom dzięki nowym technologiom
– Żyjemy w œwiecie, w którym każdy chce robić i mieć coœ własnego, w œwiecie zdigitalizowanym, w którym wszystko dzieje się szybciej i wszystko jest ze sobš połšczone. Novotel przez ostatnie 50 lat wyznaczał trendy w branży. Chcemy w tym miejscu połšczyć najlepsze cechy obydwu tych œwiatów – personalizacji i cyfryzacji – mówi Jean-Yves Besnard, szef projektów cyfrowych, praktyki w zakresie edukacji społecznej i cyfrowej w Europie Wschodniej w Grupie AccorHotels. Koncern szuka nowych pomysłów na aranżację łazienek w swoich obiektach. W tym celu organizuje Guest Experience Challenge – warsztaty start-upowe w formie konkursu. Zadaniem zgłoszonych zespołów będzie prezentacja innowacyjnych pomysłów dla hotelowych łazienek, a najlepsze z nich zostanš wdrożone w hotelach AccorHotels w Europie Wschodniej. – Chodzi np. o interaktywne lustra, o różne zapachy wprowadzane do pokojów i łazienek, o specjalne oœwietlenie, ale również o to, jak możemy za pomocš telefonu komórkowego decydować o natężeniu œwiatła i innych funkcjach. To też fitness i różnego rodzaju ćwiczenia, które można wykonywać, a także mierzenie różnych parametrów zdrowotnych. Takie pomysły będziemy sprawdzać, żeby w najbliższej przyszłoœci móc je wprowadzić w naszych hotelach – zapowiada Jean-Yves Besnard.
Pierwsze pilotażowe warsztaty Guest Experience Challenge odbyły się już w Warszawie. Zadanie konkursowe polegało na stworzeniu rozwišzania technologicznego, które zwiększy u goœci poczucie komfortu i zadowolenia z pobytu. – Głównš nagrodš jest 4,5 tysišca euro i obietnica współpracy z naszš markš, czyli wprowadzenie rozwišzań tej firmy w naszych hotelach w Europie Wschodniej – mówi Jean-Yves Besnard. Zwycięska drużyna będzie też mogła zamienić nagrodę pieniężnš na możliwoœć przedstawienia swojego pomysłu przed Central Innovation Unit w Paryżu i powalczyć o większy kontrakt. – Na ogół inkubatory działajš w taki sposób, że współpraca ze start-upami odbywa się między różnymi branżami, a nie jest tak, że jedna firma przedstawia jakieœ konkretne tematy do pracy dla start-upów. W Europie Wschodniej często jest tak, że start-upy bojš się kontaktowania z dużymi korporacjami. My wykonujemy ten pierwszy krok i przycišgamy te firmy do nas – podkreœla przedstawiciel AccorHotels.
ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL