Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Linie lotnicze i lotniska

LOT - 150 tysięcy osób na linii Warszawa - Izrael

Tel Awiw
Pixabay
Polskie Linie Lotnicze LOT w cišgu pierwszych 10 miesięcy tego roku przewiozły około 150 tysięcy pasażerów na trasie między Polskš a Izraelem. To 2,5 raza więcej, niż w tym samym czasie w 2016 roku
- W czerwcu tego roku uruchomiliœmy połšczenia do Tel Awiwu z czterech portów regionalnych: Wrocławia, Lublina, Gdańska i Poznania. Z kolei z Warszawy zwiększyliœmy częstotliwoœć rejsów do tego miasta - z siedmiu do 13 tygodniowo. Podróż na tej trasie trwa ok. 3 godziny 45 minut. W sumie wykonujemy tygodniowo 19 połšczeń między Polskš a Izraelem - opisuje Konrad Majszyk z biura prasowego PLL LOT. Rejsy z Wrocławia do Tel Awiwu polski przewoŸnik wykonuje we wtorki i pištki, z Lublina - w poniedziałki i czwartki, z Gdańska - w niedziele, a z Poznania - w œrody. Z danych spółki wynika, że od stycznia do paŸdziernika LOT przewiózł między Polskš a Izraelem 150 tys. pasażerów. - To 2,5 raza więcej, niż w tym samym okresie 2016 roku. Rozkłady połšczeń sš tak pomyœlane, żeby umożliwić wygodnš przesiadkę i krótki czas podróży pasażerom lecšcym z Izraela przez Warszawę do Ameryki Nowego Jorku, Newark, Chicago, Toronto czy Los Angeles - tłumaczy Majszyk.
Jak przekonuje, decyzja o zwiększeniu częstotliwoœci i uruchomieniu nowych tras z Polski do Izraela ma uzasadnienie biznesowe. - Dotychczasowe wyniki pasażerskie dajš podstawy do rozwijania naszej oferty - podkreœla. Połšczenia miedzy Polskš a Izraelem obsługiwane sš w większoœci boeingami 737-800 NG, które zostały wyleasingowane przez LOT i weszły do floty przewoŸnika w tym roku. Spółka ma obecnie cztery tego typu maszyny. - Od wiosny 2018 roku do Tel Awiwu z Warszawy i portów regionalnych będzie można polecieć boeingiem 737 MAX 8, który jest najnowoczeœniejszym samolotem wšskokadłubowym œredniego zasięgu. LOT zamówił takich szeœć sztuk, z czego pierwszy już odebrał na poczštku grudnia, a samolot przyleciał do Warszawy w zeszłš sobotę - opisuje. Zarówno B737-800 NG, jak i B737 MAX 8 majš na pokładzie 186 foteli w trzech klasach podróży: biznesowej, ekonomicznej premium i ekonomicznej. Z analiz spółki wynika, że w tym roku œrednie wypełnienie samolotów na trasie Warszawa - Tel Awiw wyniosło 88 procent. - Bardzo dobre wypełnienie samolotów obserwujemy także na wszystkich trasach regionalnych do i z Izraela. Najwyższe w przypadku Wrocławia oraz Gdańska - mówi Majszyk. - Izrael już dziœ znajduje się w czołówce najpopularniejszych kierunków podróży na œwiecie. Zawdzięcza to różnorodnoœci, dobrej infrastrukturze, pogodzie i licznym atrakcjom, która sprzyjajš zwiedzaniu i wypoczywaniu praktycznie przez cały rok. Lotnisko w Tel Awiwie znajduje się sercu głównych atrakcji Izraela, jest też najlepszym punktem wypadowym na wyjazdy nad Morze Martwe czy wybrzeże z Morza Œródziemnego i Morza Czerwonego. Odwiedzajšc Tel Awiw, warto również udać się do położonej tuż obok historycznej Jerozolimy - tłumaczy. Jak mówi, "w swojej strategii spółka koncentruje się na rozwoju portu przesiadkowego w Warszawie, ale jednoczeœnie chce wykorzystać potencjał połšczeń z lotnisk regionalnych". Dodaje, że latem tego roku LOT rozpoczšł rejsy z Krakowa do Chicago, które obsługuje dreamlinerami z 252 miejscami na pokładzie. - Połšczenie cieszy się dużš popularnoœciš, jest wykonywane raz w tygodniu i uzupełnia naszš siatkę codziennych lotów z warszawskiego Lotniska Chopina do Chicago. Także w tym roku zaczęliœmy latać do Lwowa z portów regionalnych, czyli z Poznania, Bydgoszczy i Szyman. Na tych połšczeniach wykorzystujemy bombardiery Q400, które mogš zabrać na pokład po 78 pasażerów - opisuje Majszyk. Na poczštku grudnia Ambasada Izraela na swoim Twitterze napisała, że Warszawa stała się w 2017 roku najatrakcyjniejszym miejscem dla turystów z Izraela. Powołujšc się na portal mako.co.il, napisała też, że polska stolica wyprzedziła słynne europejskie miasta, m.in. Londyn, Barcelonę i Amsterdam. LOT w tym roku prognozuje uzyskanie ponad 280 mln złotych z działalnoœci podstawowej, czyli przewozu pasażerów. W 2016 roku było to 184 mln złotych. Linia zakłada, że w 2017 roku przewiezie 6,8 mln pasażerów. Udziałowcami PLL LOT sš: Skarb Państwa (99,856 procent akcji) i TFS Silesia (0,144 procent akcji).
ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL