Prenumerata 2018 już w sprzedaży - SPRAWDŹ!

Promocja turystyczna

Rosja: Kibicować można u nas bez wizy

AFP
W związku z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, które odbędą się w 2018 roku, Rosja - gospodarz rozgrywek - łagodzi przepisy wjazdowe
Kibice, którzy będą brali udział w Mistrzostwach FIFA 2018 w Rosji, muszą wraz z zakupem biletu na mecze uzyskać tak zwaną legitymację kibica (Fan-ID), która upoważni ich do bezwizowego pobytu w kraju w okresie od 14 czerwca do 15 lipca 2018 roku (na dziesięć dni przed rozpoczęciem i dziesięć dni po zakończeniu turnieju). Taką informację podało niemieckie Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Po wydrukowaniu Fan-ID można przekraczać granicę wielokrotnie. Polskie MSZ nie informuje jeszcze na swojej stronie internetowej o ruchu bezwizowym w Rosji, podkreśla jednak, podobnie jak jego niemiecki odpowiednik, że ze względów bezpieczeństwa w okresie od 25 maja do 25 czerwca 2018 roku w miastach rozgrywek, czyli w Wołgogradzie, Jekaterynburgu, Kazaniu, Kaliningradzie, Moskwie, Niżny Nowogrodzie, Rostowie nad Donem, Samarze, Sankt Petersburgu, Sarańsku i Soczi, istnieje obowiązek meldunkowy . Można go dopełnić w ciągu jednej doby od przybycia we właściwym organie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych Federacji Rosyjskiej, w miejscu pobytu lub w miejscu zamieszkania. Przepisy nie obejmują "obywateli obcych i bezpaństwowców, będących uczestnikami mistrzostw świata w piłce nożnej, Pucharu Konfederacji, jak też przedstawicieli FIFA, pokrewnych organizacji FIFA, konfederacji i narodowych stowarzyszeń, figurujących na liście FIFA." Przy zakwaterowaniu w hotelu gość meldowany jest automatycznie, dodaje niemiecki resort spraw zagranicznych.
Jak podaje portal Skyscanner, od dnia losowania grup piłkarskich, zainteresowanie lotami do Rosji wzrosło 50-krotnie. Z danych serwisu wynika, że wśród jego polskich użytkowników liczba wyszukiwań połączeń lotniczych na czas mundialu, czyli między 14 czerwca a 15 lipca, wzrosła ponad 50-krotnie. Wśród krajów, z których piłkarscy kibice byli równie podekscytowani i tłumnie rzucili się na bilety, znalazły się m.in.: Szwecja (47-krotny wzrost zainteresowania), Szwajcaria (20-krotny wzrost zainteresowania), Wielka Brytania (14-krotny wzrost zainteresowania) i Niemcy (13-krotny wzrost zainteresowania).
Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL