Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Promocja turystyczna

Rosja: Kibicować można u nas bez wizy

AFP
W zwišzku z Mistrzostwami Œwiata w Piłce Nożnej, które odbędš się w 2018 roku, Rosja - gospodarz rozgrywek - łagodzi przepisy wjazdowe
Kibice, którzy będš brali udział w Mistrzostwach FIFA 2018 w Rosji, muszš wraz z zakupem biletu na mecze uzyskać tak zwanš legitymację kibica (Fan-ID), która upoważni ich do bezwizowego pobytu w kraju w okresie od 14 czerwca do 15 lipca 2018 roku (na dziesięć dni przed rozpoczęciem i dziesięć dni po zakończeniu turnieju). Takš informację podało niemieckie Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Po wydrukowaniu Fan-ID można przekraczać granicę wielokrotnie. Polskie MSZ nie informuje jeszcze na swojej stronie internetowej o ruchu bezwizowym w Rosji, podkreœla jednak, podobnie jak jego niemiecki odpowiednik, że ze względów bezpieczeństwa w okresie od 25 maja do 25 czerwca 2018 roku w miastach rozgrywek, czyli w Wołgogradzie, Jekaterynburgu, Kazaniu, Kaliningradzie, Moskwie, Niżny Nowogrodzie, Rostowie nad Donem, Samarze, Sankt Petersburgu, Sarańsku i Soczi, istnieje obowišzek meldunkowy . Można go dopełnić w cišgu jednej doby od przybycia we właœciwym organie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych Federacji Rosyjskiej, w miejscu pobytu lub w miejscu zamieszkania. Przepisy nie obejmujš "obywateli obcych i bezpaństwowców, będšcych uczestnikami mistrzostw œwiata w piłce nożnej, Pucharu Konfederacji, jak też przedstawicieli FIFA, pokrewnych organizacji FIFA, konfederacji i narodowych stowarzyszeń, figurujšcych na liœcie FIFA." Przy zakwaterowaniu w hotelu goœć meldowany jest automatycznie, dodaje niemiecki resort spraw zagranicznych.
Jak podaje portal Skyscanner, od dnia losowania grup piłkarskich, zainteresowanie lotami do Rosji wzrosło 50-krotnie. Z danych serwisu wynika, że wœród jego polskich użytkowników liczba wyszukiwań połšczeń lotniczych na czas mundialu, czyli między 14 czerwca a 15 lipca, wzrosła ponad 50-krotnie. Wœród krajów, z których piłkarscy kibice byli równie podekscytowani i tłumnie rzucili się na bilety, znalazły się m.in.: Szwecja (47-krotny wzrost zainteresowania), Szwajcaria (20-krotny wzrost zainteresowania), Wielka Brytania (14-krotny wzrost zainteresowania) i Niemcy (13-krotny wzrost zainteresowania).
ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL