Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Hotele

Niemcy polubili hotele dla dorosłych

AFP
Niemieccy touroperatorzy notujš coraz większe zainteresowanie pobytami w hotelach dla dorosłych. Wzrost sprzedaży noclegów w takich obiektach sięga 20 procent
Choć hotele dla dorosłych wzbudzały w pewnym momencie w Niemczech sporo kontrowersji - ich przeciwnicy uważali, że dyskryminujš niektóre grupy podróżnych - to wyniki sprzedaży pokazujš, że produkt całkiem dobrze przyjšł się na rynku. – Zauważamy trend do kupowania produktów, które odpowiadajš na potrzeby poszczególnych grup podróżnych – mówi Jörg Wagner, menedżer produktu w Alltours, cytowany przez portal branżowy fvw. Jak wyjaœnia, dotyczy to nie tylko hoteli dla dorosłych, lecz także obiektów dostosowanych do potrzeb rodzin z dziećmi i osób, które chcš na wakacjach korzystać z oferty sportowej i wellness. Alltours ma 3,3 tysišca obiektów noclegowych, w tym 74 hotele dla dorosłych. W podobnym tonie wypowiada się Andreas Rüttgers, dyrektor innego dużego touroperatora, Schauinsland-Reisen (SLR). Jego zdaniem jeszcze kilka lat temu klienci szukali jedynie odpoczynku z dala od rodzin z dziećmi, dziœ hotele oferujš coraz więcej usług dodatkowych dla tej grupy podróżnych, w tym specjalne wyposażenie pokojów i programy animacyjne. Latem 2017 roku SLR miał 50 tysięcy rezerwacji w hotelach dla dorosłych. Obecnie oferta została więc poszerzona do ponad 200 tego typu obiektów.
Także DER Touristik rozwija ten segment produktu, głównie przez organizatora Jahn Reisen. W tym roku liczba rezerwacji do hoteli dla dorosłych wzrosła u niego o 20 procent - informuje menedżer produktu Nils Lübbe. Jak mówi, obiekty dla klientów powyżej 16 roku życia stanowiš już 10 procent całej oferty. Od zeszłego roku Jahn Reisen wydaje też oddzielny katalog „Adults together" (ang. doroœli razem). TUI ma tego typu ofertę już od 2008 roku. Mowa o sieci Sensimar, w której obecnie znajduje się 400 hoteli na całym œwiecie. Osoby powyżej 16 roku życia, które chcš spędzić wakacje w aktywny sposób, mogš natomiast wybrać się do oœrodka Magic Life Candia Maris na Krecie. Hotele dla dorosłych u Thomasa Cooka to sieć Sunprime Hotels, których od przyszłego sezonu letniego będzie już dziewięć. Obiekty dla starszych goœci istniejš też w ramach innych marek tego touroperatora, włšczajšc w to Sentido, Casa Cook i Smartline. Sascha Büsseler, dyrektor działu produktu i przychodów, mówi, że niektóre obiekty, planujšc remont, przyjmujš koncepcję "adults ony" (ang. tylko doroœli). Również FTI zaczyna poszerzać swojš ofertę w tym zakresie, ale na razie nie jest ona tak rozbudowana jak u konkurencji.
ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL