Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Hotele

AccorHotels niezadowolony z wyników portalu

materiały prasowe
AccorHotels chciał stworzyć portal konkurujšcy z największymi sprzedawcami miejsc hotelowych na œwiecie. Po dwóch latach od uruchomienia projektu decyzja o jego kontynuowaniu wcale nie wydaje się taka oczywista
Kiedy prezes AccorHotels Sébastien Bazin w 2015 roku ogłosił uruchomienie projektu Makretplace, przekonywał, że najtańsze oferty hotelowe wcale nie muszš być oferowane przez agencje turystyczne. Serwis miał więc udostępniać zarówno obiekty własne sieci, jak i niezrzeszone hotele - przypomina portal Skift. Wprowadzenie do oferty hoteli niezależnych miało nie tylko poszerzyć produkt sprzedawany w witrynie AccorHotels i zwiększyć przychody dzięki prowizji pobieranej za sprzedaż, lecz także przycišgnšć na jego stronę więcej klientów. Dwa lata po uruchomieniu projektu wydaje się jednak, że firma nadal poszukuje idealnego modelu działania. Jean-Jacques Morin, dyrektor finansowy grupy, w czasie podsumowania wyników za pierwszš połowę tego roku, powiedział, że choć w witrynie znajduje się obecnie około dwóch tysięcy hoteli, a podobna liczba czeka na wdrożenie, to oferta nie generuje odpowiedniego ruchu. Zdaniem Morina problem tkwi w tym, że w zeszłym roku firma przeznaczyła znaczšcš częœć pieniędzy wyłšcznie na reklamę własnych franczyz.
Teraz AccorHotels musi podjšć decyzję, czy zamierza kontynuować projekt, czy go zamknšć. Jeœli zdecyduje się na pierwsze rozwišzanie, będzie musiał zwiększyć wydatki na reklamę - podkreœla Skift. Serwis przypomina, że Grupa Priceline, do której należy między innymi Booking.com, i Expedia, by zwiększyć ruch na swoich stronach, przeznaczajš rocznie miliardy dolarów na promocję w Google'u. Expedia zwiększyła wydatki w tym zakresie w drugim kwartale roku do 1,4 miliarda dolarów. Morin przyznaje, że AccorHotels musi teraz zadecydować, jak dużo wysiłku chce włożyć w reklamę oferty. - Dziœ mamy hotele, ale niewiele osób o tym wie, a ruch na stronie nie jest na poziomie, jakiego byœmy sobie życzyli - opisuje. Podsumowanie wyników za pierwszš połowę 2017 roku pokazało jednak, że firma się rozwija. Przychody w grupie wzrosły o 34 procent, do 1,1 miliarda dolarów, a zysk netto o 13 procent, do 112 milionów dolarów.
ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL