MG nakłania do energooszczędnych zakupów

aktualizacja: 08.04.2014, 10:00
MG nakłania do energooszczędnych zakupów
MG nakłania do energooszczędnych zakupów
Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek jd Jerzy Dudek

Resort gospodarki za 1,5 mln zł nakłania do energooszczędnych zakupów.

Ponad 1,5 mln zł wyda Ministerstwo Gospodarki na kampanię informacyjno-edukacyjną dotyczącą zakupów energooszczędnego sprzętu agd i rtv.

Spoty reklamowe będą emitowane w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych przez 3 tygodnie, do 27 kwietnia. Maja nas zachęcić do racjonalnego wykorzystania energii. Resort przekonuje, że zakup nawet droższej lodówki, pralki czy zmywarki o wyższej lasie energetycznej, pozwoli nam na realne oszczędności na rachunkach za prąd. Jak szacuje MG w przypadku zakupu energooszczędnej chłodziarki w całym okresie jej eksploatacji zużyjemy ponad 40 proc. mniej energii. Dzięki temu zostanie nam w kieszeni ponad 330 zł. Roczne oszczędności energii z tytułu zakupu energooszczędnych urządzeń gospodarstwa domowego wynoszą 441 GWh i stanowią ok. 0,4 proc. rocznego zużycia energii w Polsce. Resort zwraca również uwagę, że kupując urządzenia energooszczędne przyczyniamy się także do zmniejszenia emisji CO2. Rocznie to ok. 0,6 mln ton. - Kampania ma w istotnym stopniu przyczynić się do zwiększenia świadomości konsumentów w zakresie efektywności energetycznej produktów wykorzystujących energię, a także pośrednio przyczynić się do realizacji celów w zakresie zapewnienia racjonalnego zużycia energii oraz ograniczania emisji dwutlenku węgla – tłumaczy Mariusz Kozłowski z biura komunikacji społecznej Ministerstwa Gospodarki.Wśród głównych celów akcji informacyjno-edukacyjnej wymienia też upowszechnienie idei etykietowania oraz podniesienie świadomości konsumentów odnośnie ich wpływu na podejmowane przez nich decyzje dotyczące przyjaznych środowisku zakupów, a także zaznajomienie konsumentów z obowiązującym w całej Unii Europejskiej wzorem etykiet energetycznych.W reklamach resort odsyła konsumentów na specjalną stronę zmniejszrachunek.pl, gdzie pokazuje, jak należy czytać etykiety dla sprzętów agd i rtv.

Żródło: energianews.pl

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych". Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

POLECAMY

KOMENTARZE

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE