Personal branding: jak świadomie budować markę?

aktualizacja: 21.03.2014, 14:47
Foto: ROL

Personal branding to w Polsce wciąż dość mało znane określenie. Generalnie kojarzone jest raczej z przestrzenią polityczną niż z innymi sferami życia publicznego. Jednakże w kręgach biznesowych coraz częściej mówi się o potrzebie kreowania własnego wizerunku, który może stanowić doskonały środek do realizacji wyznaczonych celów – także tych związanych ze wzrostem wyników sprzedażowych.

Dlaczego personal branding jest istotny?
Dlaczego personal branding jest istotny?
Olbrzymia konkurencja na rynku gospodarczym wymusza, w celu podniesienia konkurencyjności firmy oraz własnych działań, sięganie do narzędzi, które dotychczas zarezerwowane były wyłączenie dla osób z kręgów rozrywki czy polityki. Takim przykładem jest personal branding polegający na tworzeniu własnej marki – czyli na traktowaniu siebie jako obiektu podlegającego prawom marketingu.
Olbrzymia konkurencja na rynku gospodarczym wymusza, w celu podniesienia konkurencyjności firmy oraz własnych działań, sięganie do narzędzi, które dotychczas zarezerwowane były wyłączenie dla osób z kręgów rozrywki czy polityki. Takim przykładem jest personal branding polegający na tworzeniu własnej marki – czyli na traktowaniu siebie jako obiektu podlegającego prawom marketingu.
Stworzenie własnej marki jest bez wątpienia długim procesem, jednak wraz z określeniem głównych celów oraz narzędzi staje się praktycznym sposobem na przedstawienie siebie w sposób, który wywoła u adresata działań oczekiwane reakcje. Staropolskie przysłowie "jak cię widzą, tak cię piszą" okazuje się także w biznesie prawdą absolutną zwłaszcza obecnie – w czasie, kiedy wszystko odbywa się niezmiernie szybko, a odbiór człowieka jest najczęściej jedynie powierzchowny. Dlatego dość łatwo można sprawić, aby inny postrzegali nas takimi, jakimi chcielibyśmy dla nich być. Korzystając z odpowiednich narzędzi, możemy spowodować, że partnerzy biznesowi będą postrzegać nas jako specjalistów w swojej dziedzinie, osoby godne zaufania czy liderów zespołów.
Stworzenie własnej marki jest bez wątpienia długim procesem, jednak wraz z określeniem głównych celów oraz narzędzi staje się praktycznym sposobem na przedstawienie siebie w sposób, który wywoła u adresata działań oczekiwane reakcje. Staropolskie przysłowie "jak cię widzą, tak cię piszą" okazuje się także w biznesie prawdą absolutną zwłaszcza obecnie – w czasie, kiedy wszystko odbywa się niezmiernie szybko, a odbiór człowieka jest najczęściej jedynie powierzchowny. Dlatego dość łatwo można sprawić, aby inny postrzegali nas takimi, jakimi chcielibyśmy dla nich być. Korzystając z odpowiednich narzędzi, możemy spowodować, że partnerzy biznesowi będą postrzegać nas jako specjalistów w swojej dziedzinie, osoby godne zaufania czy liderów zespołów.
Odpowiednie szkolenia, takie jak „Bądź Mistrzem Sprzedaży – Personal Branding i Budowanie Więzi z Klientem" organizowane przez Akademię C.U.D. z pewnością będą pomocne przy tworzeniu własnego wizerunku. Takie szkolenie sprzedażowe dostarczą właściwych narzędzi ułatwiających kreowanie własnego wizerunku. Przecież odpowiedni personal branding w sprzedaży jest kluczem do właściwego z punktu widzenia osiąganych korzyści budowania trwałych relacji z klientami gwarantujących co najmniej stały i równomierny poziom realizacji planów sprzedażowych.
Odpowiednie szkolenia, takie jak „Bądź Mistrzem Sprzedaży – Personal Branding i Budowanie Więzi z Klientem" organizowane przez Akademię C.U.D. z pewnością będą pomocne przy tworzeniu własnego wizerunku. Takie szkolenie sprzedażowe dostarczą właściwych narzędzi ułatwiających kreowanie własnego wizerunku. Przecież odpowiedni personal branding w sprzedaży jest kluczem do właściwego z punktu widzenia osiąganych korzyści budowania trwałych relacji z klientami gwarantujących co najmniej stały i równomierny poziom realizacji planów sprzedażowych.
 
 
Jak budować własną, niepowtarzalną markę?
Jak budować własną, niepowtarzalną markę?
Bez wątpienia wszelkie działania nakierowane na tworzenie własnego personal brandingu muszą być realizowane niezwykle świadomie i w sposób przemyślany. Sam proces tworzenia marki wykonywany jest według prostego schematu polegającego na przekazywaniu komunikatu za pomocą określonych narzędzi w celu otrzymania oczekiwanej reakcji odbiorców.
Bez wątpienia wszelkie działania nakierowane na tworzenie własnego personal brandingu muszą być realizowane niezwykle świadomie i w sposób przemyślany. Sam proces tworzenia marki wykonywany jest według prostego schematu polegającego na przekazywaniu komunikatu za pomocą określonych narzędzi w celu otrzymania oczekiwanej reakcji odbiorców.
Proces budowania własnej marki musi opierać się o rzetelną analizę tego, czym dysponujemy, i tego, co chcemy uzyskać. Bezwzględnie konieczne jest w nim wykorzystanie wszystkich mocnych stron i unikanie słabych elementów naszej osobowości przy jednoczesnym zachowaniu prawdy o sobie.
Proces budowania własnej marki musi opierać się o rzetelną analizę tego, czym dysponujemy, i tego, co chcemy uzyskać. Bezwzględnie konieczne jest w nim wykorzystanie wszystkich mocnych stron i unikanie słabych elementów naszej osobowości przy jednoczesnym zachowaniu prawdy o sobie.
Warto, jeśli nie do końca orientujemy się w temacie, skorzystać ze szkoleń z umiejętności sprzedażowych, które pomogą przeprowadzić nas przez cały proces budowania marki.
Warto, jeśli nie do końca orientujemy się w temacie, skorzystać ze szkoleń z umiejętności sprzedażowych, które pomogą przeprowadzić nas przez cały proces budowania marki.
Nie ulega wątpliwości, że personal branding odnosi się do tworzenia zarówno wizerunku całej firmy, jak i poszczególnych jej pracowników. Warto jednakże nadmienić, że zaburzanie wizerunku poszczególnych pracowników skutkuje bezpośrednio zaburzeniem wizerunku całej firmy. Stąd też wniosek, że stosownym szkoleniom powinni podlegać ci pracownicy, którzy mają styczność z klientem i swoją osobą budują znaczenie i markę przedsiębiorstwa.
Nie ulega wątpliwości, że personal branding odnosi się do tworzenia zarówno wizerunku całej firmy, jak i poszczególnych jej pracowników. Warto jednakże nadmienić, że zaburzanie wizerunku poszczególnych pracowników skutkuje bezpośrednio zaburzeniem wizerunku całej firmy. Stąd też wniosek, że stosownym szkoleniom powinni podlegać ci pracownicy, którzy mają styczność z klientem i swoją osobą budują znaczenie i markę przedsiębiorstwa.
Komentarz dnia
Żródło: rp.pl

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

POLECAMY

KOMENTARZE