Zła obsługa klienta główną przyczyną strat w polskich firmach

aktualizacja: 11.03.2014, 14:17

Wielu z nas pamięta jeszcze czasy gospodarki planowanej, kiedy obsługa klienta nigdy nie była stawiana na pierwszym miejscu. Mimo że od transformacji gospodarczych i ustrojowych minęło już 25 lat, to jednak w dalszym ciągu egzekwowanie praw konsumenta oraz jego obsługa w Polsce mocno odbiegają od zachodnich standardów. Ową sytuację ciężko zrozumieć, bowiem to właśnie problem z traktowaniem konsumentów jest najczęstszą przyczyną odchodzenia od marki i wiązania się z konkurencją.

Straty w milionach
Straty w milionach
Mimo że o ogromnym znaczeniu odpowiedniej obsługi klienta mówi się bardzo powszechnie, to jednak nadal niewielka liczba przedsiębiorców poważnie traktuje tę kwestię. Doskonałym dowodem na to, że w tym aspekcie sprzedaży jesteśmy daleko za europejską czołówką, jest przeprowadzony przez firmę Limtel raport, który można pobrać tutaj. Jego wyniki mogą być szokujące dla wielu przedsiębiorców, którzy do niedawna uważali, że obsługa klienta w ich firmach stoi na wysokim poziomie. Według przeprowadzonych badań, nieumiejętnie prowadzone relacje z klientem nie są przyczyną tylko i wyłącznie złego samopoczucia konsumentów. W dobie gospodarki wolnorynkowej przekłada się to na przechodzenie konsumentów do konkurencyjnych marek, czego dokonało aż 37 proc. badanych. A to generuje ogromne straty dla przedsiębiorstwa – w skali roku na całym świecie jest to niemal 338,5 miliarda dolarów, co przewyższa budżet naszego państwa. W Polsce natomiast, straty będące wynikiem złej obsługi klienta w ciągu roku sięgają aż 18 milionów dolarów.
Mimo że o ogromnym znaczeniu odpowiedniej obsługi klienta mówi się bardzo powszechnie, to jednak nadal niewielka liczba przedsiębiorców poważnie traktuje tę kwestię. Doskonałym dowodem na to, że w tym aspekcie sprzedaży jesteśmy daleko za europejską czołówką, jest przeprowadzony przez firmę Limtel raport, który można pobrać tutaj. Jego wyniki mogą być szokujące dla wielu przedsiębiorców, którzy do niedawna uważali, że obsługa klienta w ich firmach stoi na wysokim poziomie. Według przeprowadzonych badań, nieumiejętnie prowadzone relacje z klientem nie są przyczyną tylko i wyłącznie złego samopoczucia konsumentów. W dobie gospodarki wolnorynkowej przekłada się to na przechodzenie konsumentów do konkurencyjnych marek, czego dokonało aż 37 proc. badanych. A to generuje ogromne straty dla przedsiębiorstwa – w skali roku na całym świecie jest to niemal 338,5 miliarda dolarów, co przewyższa budżet naszego państwa. W Polsce natomiast, straty będące wynikiem złej obsługi klienta w ciągu roku sięgają aż 18 milionów dolarów.
 
 
Jak temu zaradzić?
Jak temu zaradzić?
Jak przyznają specjaliści z firmy Limtel, zajmującej się między innymi wprowadzaniem rozwiązań komunikacyjnych w biznesie, nieumiejętna obsługa klienta bardzo często wiąże się z obecnością czynnika ludzkiego – zmęczenia, złego nastroju, niedostatecznego zaangażowania w sprawy firmy lub braku chęci niesienia pomocy klientowi. A utrzymanie długodystansowych relacji z klientem jest niezwykle korzystne finansowo. Udowodniono, że to właśnie tzw. „lojalni klienci" generują większość wpływów. Dlatego krajowi przedsiębiorcy, mając na uwadze interes firmy, powinni zainwestować w optymalne rozwiązania, dzięki którym konsultanci będą mogli zająć się tym, co najważniejsze – rozwiązywaniem problemów klientów.
Jak przyznają specjaliści z firmy Limtel, zajmującej się między innymi wprowadzaniem rozwiązań komunikacyjnych w biznesie, nieumiejętna obsługa klienta bardzo często wiąże się z obecnością czynnika ludzkiego – zmęczenia, złego nastroju, niedostatecznego zaangażowania w sprawy firmy lub braku chęci niesienia pomocy klientowi. A utrzymanie długodystansowych relacji z klientem jest niezwykle korzystne finansowo. Udowodniono, że to właśnie tzw. „lojalni klienci" generują większość wpływów. Dlatego krajowi przedsiębiorcy, mając na uwadze interes firmy, powinni zainwestować w optymalne rozwiązania, dzięki którym konsultanci będą mogli zająć się tym, co najważniejsze – rozwiązywaniem problemów klientów.
KOMENTARZ DNIA
Żródło: rp.pl

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

POLECAMY

KOMENTARZE