Jak małe firmy reklamują się w sieci

aktualizacja: 13.11.2013, 19:05
Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

Własna strona www i jej pozycjonowanie w Google to najbardziej popularne metody promocji małych firm w Internecie. Jednak nowoczesnych sposobów reklamowania się w sieci jest znacznie więcej.

Przedsiębiorcy nie znają najnowszych narzędzi marketingu internetowego, które mogłyby im ułatwić prowadzenie i reklamę swojego biznesu - wynika z badania serwisu Firmy.net, w którym wzięło udział ponad 800 mikro- i małych firm.
Najpopularniejszym miejscem promocji polskich mikroprzedsiębiorców wciąż jest wyszukiwarka Google. Przy pomocy adwords oraz poprzez pozycjonowanie swojej strony www reklamuje się tam 14,3 proc. małych firm. Są one jednak świadome, że to nie wystarcza i dlatego swoją ofertę prezentują też na innych portalach – głównie w internetowych katalogach i wyszukiwarkach firm.
Widoczny jest również trend korzystania z portali ogłoszeniowych oraz aukcyjnych, gdzie dochodzi do sprzedaży bezpośredniej, na czym najbardziej zależy małym firmom. Wśród tych serwisów najpopularniejsze jest Allegro.pl. Zwiększa się również odsetek firm, które promują się na portalach z ogłoszeniami lokalnymi (m.in. Tablica.pl – 7,9 proc., Gumtree.pl – 3,1 proc., oraz Gratka.pl – 2,4 proc.). 8,7 proc. przedsiębiorców wybiera serwisy branżowe, a 6 proc. - portale regionalne. Stosunkowo mało popularne są porównywarki cen, które wskazało 1,6 proc. respondentów.

Inne sposoby promocji w sieci

Wśród narzędzi do promowania się w sieci nadal najpopularniejsza jest własna strona www (13,2 proc. wskazań) i jej pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania (13,4 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się:  Facebook (8,9 proc.), Google AdWords (5,3 proc.), Google Analytics (4,1 proc.), sklep internetowy (3,5 proc.). Zaledwie 2,5 proc. korzysta z mailingu i narzędzi mailingowych, 2 proc. z Google Maps, a tylko 0,9 proc. z oprogramowania do SEO.
- Jeśli przyjrzeć się narzędziom online wykorzystywanym przez małe firmy, widać, że przedsiębiorcy mają jeszcze sporo do nadrobienia. Chętnie stosują standardowe rozwiązania, takie jak strona www czy SEO, zapominając o tych bardziej zaawansowanych – twierdzi Michał Kurczycki, przedstawiciel szwajcarskiej firmy NNV AG, właściciela portalu Firmy.net.
Komentarz dnia
Żródło: ekonomia.rp.pl

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

POLECAMY

KOMENTARZE