Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Biznes

Jak małe firmy reklamujš się w sieci

Fotorzepa, MW Michał Walczak
Własna strona www i jej pozycjonowanie w Google to najbardziej popularne metody promocji małych firm w Internecie. Jednak nowoczesnych sposobów reklamowania się w sieci jest znacznie więcej.
Przedsiębiorcy nie znajš najnowszych narzędzi marketingu internetowego, które mogłyby im ułatwić prowadzenie i reklamę swojego biznesu - wynika z badania serwisu Firmy.net, w którym wzięło udział ponad 800 mikro- i małych firm. Najpopularniejszym miejscem promocji polskich mikroprzedsiębiorców wcišż jest wyszukiwarka Google. Przy pomocy adwords oraz poprzez pozycjonowanie swojej strony www reklamuje się tam 14,3 proc. małych firm. Sš one jednak œwiadome, że to nie wystarcza i dlatego swojš ofertę prezentujš też na innych portalach – głównie w internetowych katalogach i wyszukiwarkach firm. Widoczny jest również trend korzystania z portali ogłoszeniowych oraz aukcyjnych, gdzie dochodzi do sprzedaży bezpoœredniej, na czym najbardziej zależy małym firmom. Wœród tych serwisów najpopularniejsze jest Allegro.pl. Zwiększa się również odsetek firm, które promujš się na portalach z ogłoszeniami lokalnymi (m.in. Tablica.pl – 7,9 proc., Gumtree.pl – 3,1 proc., oraz Gratka.pl – 2,4 proc.). 8,7 proc. przedsiębiorców wybiera serwisy branżowe, a 6 proc. - portale regionalne. Stosunkowo mało popularne sš porównywarki cen, które wskazało 1,6 proc. respondentów.

Inne sposoby promocji w sieci

Wœród narzędzi do promowania się w sieci nadal najpopularniejsza jest własna strona www (13,2 proc. wskazań) i jej pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania (13,4 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się:  Facebook (8,9 proc.), Google AdWords (5,3 proc.), Google Analytics (4,1 proc.), sklep internetowy (3,5 proc.). Zaledwie 2,5 proc. korzysta z mailingu i narzędzi mailingowych, 2 proc. z Google Maps, a tylko 0,9 proc. z oprogramowania do SEO. - Jeœli przyjrzeć się narzędziom online wykorzystywanym przez małe firmy, widać, że przedsiębiorcy majš jeszcze sporo do nadrobienia. Chętnie stosujš standardowe rozwišzania, takie jak strona www czy SEO, zapominajšc o tych bardziej zaawansowanych – twierdzi Michał Kurczycki, przedstawiciel szwajcarskiej firmy NNV AG, właœciciela portalu Firmy.net.
ródło: ekonomia.rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL