Pasożytniczy marketing – są sposoby, by mu przeciwdziałać

Wykorzystanie cudzej renomy w przekazach reklamowych może być uznane za czyn nieuczciwej konkurencji, albo za naruszenie prawa własności intelektualnej. Podejmując takie działania trzeba się liczyć z sankcjami.

Publikacja: 03.11.2022 22:36

Pasożytniczy marketing – są sposoby, by mu przeciwdziałać

Foto: Adobe Stock

W czerwcu i lipcu 2021 r., z rocznym opóźnieniem spowodowanym pandemią, odbyły się Mistrzostwa Europy UEFA Euro 2020 r. Jeszcze przed rozpoczęciem rozgrywek, w Rzymie stworzona została stworzona oficjalna wioska piłkarska dla kibiców pod logo UEFA Euro 2020. W bezpośrednim sąsiedztwie wioski pojawił się plakat firmy Zalando.se, który przedstawiał koszulkę z logo Zalando oraz wszystkie flagi państw, biorących udział w mistrzostwach, a także napis „Kto będzie zwycięzcą?”. Plakat sugerował, że Zalando jest powiązane z organizacją mistrzostw, podczas gdy żadne opłaty licencyjne nie zostały uiszczone na rzecz UEFA, a Zalando nie było oficjalnym sponsorem mistrzostw. Pomimo tego, w odbiorze przeciętnego konsumenta, Zalando musiało być powiązane z organizacją rozgrywek.

Pozostało 97% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Samorząd
Krzyże znikną z warszawskich urzędów. Trzaskowski podpisał zarządzenie
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać
Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt