Abonament w przychodni oraz karnet na siłownię nie wystarczy

Na razie tylko nieliczni pracodawcy w Polsce całościowo dbają o psychofizyczną kondycję swojej załogi. Demografia wymusi wkrótce zmiany.

Publikacja: 08.09.2015 22:00

Foto: Rzeczpospolita

Programy wellness, w których firmy dbają nie tylko o poprawę stanu zdrowia, ale także o dobre samopoczucie swoich pracowników, robią od kilku lat karierę w międzynarodowych korporacjach. I to nawet pomimo kryzysowych oszczędności – firmy przekonały się, że dbałość o psychofizyczną kondycję ludzi i rzeczywista promocja zdrowia to działania opłacalne.

Potwierdza to międzynarodowe badanie „Working well" dotyczące jakości środowiska pracy, promocji zdrowego stylu życia i dobrego samopoczucia wśród pracowników ponad tysiąca firm z 37 krajów (w tym z Polski), które przeprowadziła amerykańska firma doradcza Buck Consultans. W badaniu prawie trzech na dziesięciu pracodawców na świecie zadeklarowało, że ma w pełni wdrożoną strategię promocji zdrowia, drugie tyle wdrożyło ją częściowo (większość zrobiła to w ostatnich pięciu latach), a prawie ośmiu na dziesięciu chciałoby mieć w swojej firmie „kulturę zdrowia".

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Wynagrodzenia
Polacy chcą skończyć z płacowym tabu, ale nie do końca
Wynagrodzenia
Wzrośnie dofinansowanie do wynagrodzeń dla osób z niepełnosprawnościami
Wynagrodzenia
Daleko do równych zarobków kobiet i mężczyzn na Wyspach
Wynagrodzenia
Pracownicy nie walczą o podwyżki. To temat tabu
Wynagrodzenia
Płaca minimalna rządzi podwyżkami. Ile przeciętnie zarabiają Polacy?