Tesco podało, że dotyczy to zarówno obecnych, jak i byłych pracowników sieci. Firma oficjalnie przeprosiła ich za to niedopatrzenie, które wynikło z wprowadzenia nowego systemu wypłat, i obiecała, że zwróci każdemu pracownikowi należne mu wynagrodzenie. Ten błąd będzie kosztował Tesco łącznie około 9,7 mln funtów.

„Przegląd, który został dokonany w trakcie wprowadzania nowego systemu wypłat, wykazał, że dobrowolne składki płacone przez niektórych pracowników na takie świadczenia, jak emerytura, opieka nad dzieckiem czy program Cycle to Work (Rowerem do Pracy), doprowadziły do błędów, przez które po uwzględnieniu tych składek otrzymywali oni wypłaty niższe od płacy minimalnej” – poinformowało Tesco w oświadczeniu.

„Tesco zaczęło już kontaktować się z pracownikami dotkniętymi tym niedopatrzeniem i dopilnuje tego, by wszyscy otrzymali odszkodowanie do końca marca” – zapewniła firma.

Płaca minimalna to minimum egzystencji, które jest niezbędne do zapewnienia człowiekowi najbardziej podstawowych środków do życia. W Wielkiej Brytanii, dla pracownika powyżej 25 roku życia, wynosi ona obecnie 7,20 funtów za godzinę pracy. Od kwietnia 2017 r. ma ona wzrosnąć do 7,50 funtów.