Airbus: Zodiac Aerospace nie zlikwidował w pełni problemów w dostawach wyposażenia kabin

Członek kierownictwa Airbusa stwierdził, że Zodiac Aerospace nie zlikwidował w pełni problemów w dostawach wyposażenia kabin, ale Airbus zakłada dotrzymanie harmonogramu wydania samolotów A350

Publikacja: 30.06.2016 12:03

Airbus: Zodiac Aerospace nie zlikwidował w pełni problemów w dostawach wyposażenia kabin

Foto: Bloomberg

Dostawy tych nowych maszyn szerokokadłubowych uległy zakłóceniu z powodu opóźnień w dostawach wyposażenia wnętrz, foteli i kabin toalet przez Zodiac Aerospace oraz problemów z ich jakością. Dostawcę skrytykował za to szef Grupy Airbusa Tom Enders.

_ Co się tyczy wyposażenia wnętrza samolotów, zależymy od kilku dostawców, a Zodiac jest chyba najważniejszym z nich. Zodiac nie wyszedł jeszcze w pełni ze swych problemów — stwierdził szef działu zakupów Grupy Airbusa, Klaus Richter. Zapytany, co bardziej go niepokoi: opóźnienia czy jakość stwierdził: — W zasadzie opóźnienia, ale w praktyce i jedno i drugie.

Przedstawicielka Zodiaca powtórzyła opinię z czerwca, gdy jej firma poinformowała o postępie w kalifornijskiej fabryce produkującej oparcia foteli klasy biznes, ale przyznała, że istnieją problemy z jakością toalet w innym zakładzie też w Kalifornii.

- Cała nasza uwaga skupia się na A350 i na amerykańskiej działalności Zodiaca — powiedział Richter i dodał, że kalifornijska baza tego dostawcy jest zbyt oddalona i nie podlega należytej kontroli.

Nie są to jedyne czynniki opóźniające dostawy najnowszych samolotów Airbusa, ale Richter zapewnił, że producent zamierza wywiązać się z planu dostarczenia w tym roku co najmniej 50 maszyn. Dotychczas wydał klientom 10, jedenasty samolot przekazał 28 czerwca Ethiopian Airlines.

- Istnieje z całą pewnością kilka technicznych wyzwań dotyczących A350, związanych z komponentami i technologia materiałów. To normalne zjawisko przy nowym produkcie i jeśli wszystko pójdzie dobrze, dojdziemy do 50 samolotów w tym roku — powiedział. W końcowym montażu znajduje się 40 maszyn — dodał.

Wypowiedź Richtera zbiegła się z otwarciem nowego budynku centrali Grupy Airbusa w Tuluzie.

Dostawy tych nowych maszyn szerokokadłubowych uległy zakłóceniu z powodu opóźnień w dostawach wyposażenia wnętrz, foteli i kabin toalet przez Zodiac Aerospace oraz problemów z ich jakością. Dostawcę skrytykował za to szef Grupy Airbusa Tom Enders.

_ Co się tyczy wyposażenia wnętrza samolotów, zależymy od kilku dostawców, a Zodiac jest chyba najważniejszym z nich. Zodiac nie wyszedł jeszcze w pełni ze swych problemów — stwierdził szef działu zakupów Grupy Airbusa, Klaus Richter. Zapytany, co bardziej go niepokoi: opóźnienia czy jakość stwierdził: — W zasadzie opóźnienia, ale w praktyce i jedno i drugie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Ruszyły inwestycje w Modlinie. Lotnisko planuje duże zmiany
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Transport
Kapitan LOT-u oświadczył się stewardesie podczas rejsu. Wzruszająca scena
Transport
Turkish Airlines wyrzucają Rosjan z samolotów. Kreml przyznaje: Problem jest poważny
Transport
Strzał w dziesiątkę. Prawie 15 tys. paszportów wydanych na Lotnisku Chopina
Transport
Zmasowany atak rosyjskich hakerów. Najczęściej celują w dwie linie lotnicze