Dotyczy on tych firm, które współpracują kurierami DHL. W centrali operatora twierdzą, że faktycznie jest problem z tzw. gabarytami. – W ostatnim czasie zaobserwowaliśmy znaczny wzrost liczby paczek klasyfikujących się jako przesyłki niestandardowe, które nie są poprawnie opakowane. W trosce o bezpieczeństwo wszystkich przesyłek, które powierzają nam klienci weryfikujemy sposób ich pakowania tak, aby nie uszkadzały pozostałych paczek podczas transportu i przeładunków – mówi Magdalena Bugajło, dyrektor komunikacji DHL Parcel.

Stąd np. opóźnienia w wysyłce niektórych towarów.

– Przesyłki zapakowane prawidłowo, zgodnie z naszym regulaminem, procesujemy w sposób standardowy. Zakres świadczonych przez DHL Parcel w tym zakresie usług nie uległ zmianie – zaznacza Bugajło.

Według niej przesyłki niestandardowe powinny być zapakowane w pudełka kartonowe o regularnych kształtach i właściwie wypełnione. – Tak, aby zapewniły bezpieczny transport ich zawartości oraz innych przesyłek transportowanych tym samym środkiem transportu. Przesyłki o wadze powyżej 50 kg transportujemy tylko i wyłącznie na paletach – tłumaczy rzeczniczka DHL Parcel.