Tylko w poniedziałek i wtorek przed świętami Bożego Narodzenia klienci Poczty Polskiej (PP)nadali ponad milion paczek. Niespodzianki pod choinkę tradycyjnie kupowaliśmy na ostatnią chwilę, co pokazują statystyki PP. - W najintensywniejszym tygodniu poprzedzającym Boże Narodzenie paczek było aż o 81 proc. więcej niż średnio w pozostałych tygodniach 2017 r. Odnotowaliśmy także rekordowe liczby przesyłek nadanych poza granicami naszego kraju - podaje państwowa spółka.

Z danych Poczty wynika, że prezenty chętnie kupowaliśmy w Chinach. - Szczególną dynamikę wzrostu zaobserwowano w przypadku przesyłek nadawanych w Chinach - potwierdza PP.

Można sądzić, że zamawialiśmy je za pośrednictwem serwisów e-commerce należących do coraz popularniejszego w naszym kraju światowego giganta e-commerce - grupy Alibaba.

Narodowy operator przy okazji statystyk świątecznych podsumował cały 2017 r. Okazuje się, że w tym okresie Poczta Polska dostarczyła w sumie ponad 120 mln paczek i przesyłek eCommerce. Choć naturalnie najgorętszy okres związany był z przedświątecznymi zakupami (średnio o 35 proc. wzrosła w okresie świątecznym liczba nadanych przesyłek względem miesięcy neutralnych, np. sierpnia), to PP może zaliczyć cały rok do udanych. - Coraz większą popularność zyskuje usługa click&collect, dzięki której klienci mogą odebrać zamówioną paczkę w punktach odbioru, wśród których znajdują się placówki pocztowe, stacje Orlen, kioski i saloniki RUCH-u, a także sklepy Żabka oraz Freshmarket. Docelowo sieć click&collect Poczty Polskiej, już teraz największa w Polsce, powiększy się do ponad 11 tys. punktów odbioru - wyliczają w biurze prasowym operatora.