Polska wypychana z unijnego rynku

Bruksela dzieli unijny rynek wewnętrzny na Zachód i Wschód. „Rzeczpospolita" dotarła do niepokojących projektów Komisji Europejskiej.

Aktualizacja: 31.05.2017 10:35 Publikacja: 30.05.2017 20:29

Międzynarodowe przewozy transportowe realizuje 150 tys. tirów z Polski. Wywołuje to złość rywali z E

Międzynarodowe przewozy transportowe realizuje 150 tys. tirów z Polski. Wywołuje to złość rywali z Europy Zachodniej

Foto: Bloomberg

W środę KE przedstawi pakiet drogowy – zestaw 12 regulacji prawnych. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że część z nich będzie bardzo niekorzystna dla polskiej branży transportowej, która jest liderem na europejskim rynku przewozów międzynarodowych. Przede wszystkim Bruksela chce, żeby kierowcy byli traktowani jak pracownicy delegowani. Początkowo propozycja mówiła, że po dziewięciu dniach w trasie za granicą kierowca zaczyna wypełniać definicję pracownika delegowanego, czyli np. trzeba mu wypłacać lokalną płacę minimalną i spełniać skomplikowane wymogi administracyjne. W dalszych pracach okres ten został skrócony do siedmiu, następnie do pięciu, a ostatecznie w projekcie znalazła się liczba trzech dni.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Pociągiem po Europie z jednym biletem
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Transport
Znacznie zwiększył się ruch. Które drogi i kiedy są najbardziej zatłoczone?
Transport
Firmy w Polsce rezygnują z elektrycznych samochodów
Transport
Rosja odwołuje salon lotniczy. Nie ma nic do pokazania. I boi się ukraińskich dronów
Transport
Wojna celna Trumpa może pomóc polskim przewoźnikom