W ramach nowego porozumienia Atlantia wycofa swą ofertę przejęcia Abertis, a Hochtief, niemiecka filia ACS złoży ofertę kupna hiszpańskiego operatora po 18,36 euro w gotówce za akcję, co wycenia go na ponad 18 mld euro. ACS podwyższy kapitał Hochtiefa emisją 6,43 mln akcji po 146,42 euro, następnie sprzeda akcje Hochtiefa Atlantii za 2,5 mld euro, odstępując w ten sposób Włochom udział prawie 25 proc. w niemieckiej firmei budowlanej.
Atlantia i ACS postanowiły utworzyć spółkę holdingową z majątkiem 7 mld euro, w której Włosi będą mieć 50 proc. + 1 akcja, ACS dostanie 30 proc., a Hochtief resztę. Abertis zostanie wycofana z giełdy, ale pozostanie cała i hiszpańska.
Osiągnięte porozumienie kończy wojnę ofert na Abertis trwającą ponad 8 miesięcy między Atlantią kontrolowaną przez rodzinę Benettonów i ACS kierowaną przez Florentino Pereza, także szefa klubu Real Madryt. Pozwoli lepiej konkurować Włochom i Hiszpanom na rynku międzynarodowym, np. w Australii, gdzie działają ACS i Hochtief, a Włosi nie.
W batalię włączył się też rząd Hiszpanii, niektórzy ministrowie wypowiadali się przeciwko działaniom Atlantii i chcieli zachować kontrolę nad Abertis w hiszpańskich rękach. To firma zależy od Madrytu, który wydaje i odnawia jej koncesje na użytkowanie autostrad, bo korzysta z części myta.
Obie firmy ogłosiły, ze pragną, by to długoterminowe porozumienie doprowadzało do „maksymalizacji ich strategicznych stosunków i synergii".