Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 16.05.2018 19:08 Publikacja: 16.05.2018 17:40
Foto: Bloomberg
W teorii Google wkłada dużo wysiłku, by Google Play było bezpiecznym miejscem dla użytkowników. Aplikacje instalowane na urządzeniach mogą być bowiem groźne, szczególnie gdy zostały napisane w złych zamiarach. Aplikacja podsunięta przez przestępców może wyczyścić użytkownikowi konto czy wykraść jego dane lub zdjęcia. Dlatego też te dostępne w oficjalnym sklepie muszą przejść przez weryfikację.
Ostatni raport firmy Symantec dowodzi jednak, że przez sito weryfikacji co i rusz przedostają się aplikacje o złośliwych kodach. Co więcej, zdanie specjalistów z Symantec doszło do sytuacji bez precedensu, czyli powrotu do sklepu aplikacji już wcześniej banowanych, czyli zawierających rozpoznany kod. Przestępcom wystarczyło zmienić nazwy aplikacji i ich formalnych wydawców, by mogły się one przedostać przez zabezpieczenia Google. Tym razem ukrywały się one pod przykrywką dodatków takich jak klawiatura emoji czy rejestrator rozmów. Aplikacje, po zainstalowaniu, odczekiwały 4 godziny, by potem rozpocząć działanie złośliwego kodu mającego na celu przejęcie kontroli nad urządzeniem użytkownika. Zdaniem specjalistów taka zwłoka pozwoliła, z jednej strony ominąć zabezpieczenia Google, a z drugiej uśpić czujność użytkownika. Po aktywacji złośliwego kodu oprogramowanie podszywając się pod Google Play domagało się uprawnień administratora urządzenia.
Do Inowrocławia dotarły trzy z ośmiu leasingowanych od USA śmigłowców szturmowych. To przygotowanie na dostawy a...
W Unii Europejskiej nie uda się zrealizować celów zakładających, że w 2030 r. każdy jest w zasięgu światłowodowe...
Teheran deklaruje gotowość do zakończenia wojny z Izraelem, polskie firmy osiągają rekord w terminowym regulowan...
Niespłacone długi jednoosobowych działalności gospodarczych urosły aż o pół miliarda złotych w zaledwie rok.
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Znacznie mniejszy obszar do obrony, większe nasycenie sprzętem, ale też większa możliwość operowania w powietrzu...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas